Дослідження ринку та стратегія для бізнес-ідеї

«Самі по собі ідеї цінні, але будь-яка ідея, зрештою, тільки ідея. Завдання в тому, щоб реалізувати її практично», - цей вислів Генрі Форда повинна постійно тримати в умі людина, яка вирішила зайнятися таким складним, але водночас і захоплюючим видом діяльності, як підприємництво. Домогтися успіху в цій сфері може не той, кого відвідала геніальна бізнес-ідея, а лише той, хто здатний довести її до практичного втілення. Рано чи пізно підприємці стикаються з такими поняттями, як аналіз ринку, маркетингове дослідження, бізнес-планування, інвестиційний аналіз.

Компанія Pro-Consulting надає послуги з проведення різних видів аналізу ринків і бізнес-планування з 2003 року. За цей час нами накопичений багатий досвід по розробці стратегії реалізації бізнес-ідей в різних економічних нішах. Ми працюємо за загальноприйнятими міжнародними стандартами і акредитовані Європейським банком реконструкції та розвитку як сертифікований консультант. Розроблені нами проекти по реалізації бізнес-ідей можуть претендувати на фінансування ЄБРР.

На перший погляд здається, що формула успішного підприємництва нескладна: варто тільки запропонувати людям хороший продукт і відразу з'явиться прибуток. Думка, хоч в цілому і правильна, але не враховує того, що бізнес-ідея буде реалізовуватися не в ідеальних умовах. На практиці, економічне середовище досить агресивне і без ефективної маркетингової політики та постійного моніторингу стану ринку бізнес-ідеї не вижити. Щоб розвинутися і досягати нових висот, бізнес-ідеї потрібна складна і всеосяжна стратегія створення та функціонування підприємства. А ця стратегія не може бути вироблена без проведення попередньої дослідницької роботи на цільовому ринку.

Саме розробкою таких стратегій для різноманітних бізнес-ідей займаються консультанти компанії Pro-Consulting. Недарма навіть досвідчені мандрівники не відмовляються від провідників, перебуваючи на незнайомій місцевості. Pro-Consulting буде для Вас таким провідником на шляху перетворення бізнес-ідеї в ефективно діючий бізнес. У процесі руху до цієї мети необхідно пройти ряд послідовних етапів і отримати відповіді на безліч питань. Наприклад, таких:

  • Який товар / послугу Ви пропонуєте і кому?
  • Які особливості цільового ринку? Що відбувається на ринку? Хто ваші потенційні конкуренти і що вони пропонують? Як ринок розвиватиметься в найближчі роки?
  • Хто ваші споживачі? Що їм подобається?

 

Без відповідей на зазначені вище питання неможливо скласти стратегію і перейти до практичної частини реалізації бізнес-ідеї. Яка включає в себе:

  • розробку організаційно-виробничого плану
  • оцінку потреби в інвестиціях
  • оцінку прибутковості, рентабельності та інвестиційної привабливості проекту
  • складання бізнес-плану
  • розробку стратегії виходу на ринок (неймінг, брендінг, комунікаційна стратегія)
  • планування рекламних компаній
  • моніторинг ступеня лояльності до бренду

На скільки б не здавалася гарною бізнес-ідея на перший погляд, без проведення попереднього аналізу ринку до її впровадження не обійтися.
Завдання аналізу ринку - визначити, наскільки ідея реалізовується на практиці. Кожному етапу життєвого циклу підприємства характерні різні види аналітичних досліджень.

  • Первинні
    - Опитування споживачів
    - Опитування експертів
    - Тестування продукції
  •  Вторинні
    - Досвід запуску схожих продуктів
    - Аналіз статистики
    - Збір матеріалів по ринку
    - Форуми та соціальні мережі
    - Поточний моніторинг ринку, цін, конкурентів, ЗМІ
  • Прогнозування
    - Математичне моделювання
    - Оцінка потенціалу ринку

Більш того, аналітичні дослідження корисні і тоді, коли бізнес-ідея вже перетворилася в працююче підприємство. Тому, що в процесі своєї життєдіяльності воно може перебувати в різних станах, а розуміння причин цих станів - ключ до довголіття і зростання на ринку.

Потенціал зростання для бізнес-ідеї закладається в самому початку, при розробці бізнес-плану. Від якості цієї роботи залежить стійкість підприємства навіть в самих несприятливих економічних умовах.
Бізнес-план дає можливість:

  • комплексно планувати і організовувати бізнес
  • оцінити перспективність і життєздатність бізнес-ідеї, виходячи з реалій, що склалися в економіці і в конкретній її галузі
  • розуміти потенційну прибутковість і рентабельність бізнес-ідеї, перетвореної в повноцінний бізнес
  • оцінити обсяг необхідних капіталовкладень для реалізації бізнес-ідеї, а також віддачу від вкладених інвестицій і час, необхідний для їх повернення
  • залучити фінансування для бізнес-ідеї: інвестора або банківське кредитування, і самому прийняти рішення про інвестування

Створене за нашим бізнес-планом підприємство буде розвиватися відповідно до розробленої спеціально для конкретної бізнес-ідеї маркетингової стратегії. Маркетингова стратегія - це погляд у майбутнє, виявлення нових цінностей товару або послуги, які будуть корисні суспільству. Це визначення напрямку розвитку, який виведе компанію в визнані лідери галузі.

На практиці робота по визначенню стратегії просування бізнес-ідеї на ринку виглядає наступним чином:

1. Робоча сесія

а) Аналіз середовища та цілепокладання
Команда проекту (автор бізнес-ідеї і наші експерти) обговорюють поточну ринкову ситуацію, конкурентів, цілі і завдання, а також терміни, в які вони повинні бути досягнуті, ресурси, які можуть бути для цього залучені. Ми з'ясовуємо всі обмеження по роботі і будуємо гіпотези.

б) Продукти
Дуже детально обговорюємо продукт або послугу, яку необхідно просувати згідно бізнес-ідеї: переваги або відмінності від конкурентів, максимально виявляємо сильні та слабкі сторони.

в) Клієнти
Виділяються цільові аудиторії, на які спрямована бізнес-ідея, вивчається їх мотивація і точки контакту.

2. Експрес-аудит та модель бренду

Модель бренду - це основа ідеології компанії і всіх її тактичних і стратегічних дій по реалізації бізнес-ідеї. Модель визначає цінності компанії, її методи роботи, стиль комунікацій.

На цьому етапі формується бачення ринку, вивчаються тренди, проводяться дослідження, перевіряються гіпотези і відбувається занурення у внутрішню аналітику. В результаті, клієнтові пропонується 2-3 ефективних моделі бренду, з яких йому необхідно вибрати одну для подальшої роботи над стратегією втілення бізнес-ідеї.

3. Стратегія

Стратегія спирається на обрану модель бренду і має наступну структуру:

  • Компанія: продажу / маркетинг / оцінка існуючої ситуації
  • Конкуренти: компанії, бренди, маркетингова і комунікаційна активність
  • Клієнти: сегментація цільової аудиторії бренду
  • Асортиментна і цінова політика
  • Модель продажів
  • Напрямки можливого розвитку: нові ринки / нові потреби / нове позиціонування
  • План робіт на 1 рік
  • Необхідні ресурси, бюджет
  • Прогноз розвитку
  • Система оцінки ефективності
  • Альтернативні сценарії в разі зміни ринкових умов

В результаті проведеної роботи клієнт отримує докладний і всеосяжний план перетворення своєї бізнес-ідеї в ефективне і прибуткове підприємство.

Кілька прикладів проектів для реалізації бізнес-ідей:

Аналіз ринку їстівних жаб і равликів
Бізнес-ідея - організація ферми з вирощування жаб і равликів в Україні.

 

Аналіз ринку ресторанів швидкого харчування в Києві
Бізнес-ідея - відкриття ресторану формату вареничної в столиці.

 

 

 

Паспорт ринку косметики України
Бізнес-ідея - запуск представництва ізраїльського виробника в нашій країні.

 

Бізнес-план проекту вирощування малини та виробництва малинового соку
Бізнес-ідея - організація виробництва і переробки малини.

 

 

Бізнес-план відкриття медичного центру
Бізнес-ідея - надання платних медичних послуг населенню в руслі проведеної в країні медреформи.

 

Бізнес-план проекту будівництва сонячної електростанції
Бізнес-ідея - скористатися чинним в Україні «зеленим» тарифом для організації об'єкта альтернативної енергетики.

 

 

 

 

 

Аналітики Pro-Consulting готові підключитися до роботи по здійсненню бізнес-ідеї на будь-якому її етапі. Наш клієнт сам може визначити, який обсяг наших послуг йому необхідний. Це може бути проведення аналізу ринку, на якому діє вже існуюче підприємство, або оцінка інвестиційної привабливості майбутнього проекту. Такі аналітичні послуги, як маркетингові дослідження і експортний консалтинг, актуальні і в разі, якщо компанія-замовник вирішила розширити поле діяльності, вийти на міжнародний ринок.

Для підтримки підприємців-початківців ми стали партнером програми Ощадбанку «Будуй своє»: Pro-Consulting працює з учасниками програми розвитку українського бізнесу на ексклюзивних умовах.

Замовити підготовку аналізу ринку або іншу послугу, а також придбати готовий проект, Ви можете, використовуючи електронні адреси
 info@pro-consulting.ua
або здійснивши дзвінок на +38 (044) 370 87 10