Виробництво м'яса індички в Україні: умови для нового старту
5759

Виробництво м'яса індички в Україні: умови для нового старту

М'ясо птиці зайняло міцні позиції в холодильниках і на столах українців. Його частка становить 60% від загального обсягу ринку м'ясних продуктів. Це не в останню чергу зумовлено більш низькою ціною цього м'яса, в порівнянні з іншими видами.
Але і серед птиці, є такі різновиди, які можуть поскаржитися на недостатню увагу до них з боку українців. Саме таким птахом на сьогоднішній момент є індик.
Споживання індичатини в нашій країні сьогодні в десятки разів менше, ніж в інших країнах. Наприклад, в Ізраїлі середня людина з'їдає в рік 12 кг, а в Польщі - 6 кг цього м'яса. В Україні цей показник знаходиться на рівні 0,2-0,3 кг в рік на людину.

Урізноманітнити стіл українців за рахунок індичатини намагалися на державному рівні в 70-80 роки ХХ століття шляхом збільшення її виробництва. Тоді була створена мережа племінних і промислових підприємств. У неї входили 4 птахофабрики по відгодівлі індичат, 5 птахофабрик з батьківськими стадами, 1 племзавод і 1 племрепродуктор. Виробництво м'яса індиків було доведено до 9,0-11,0 тис. тонн в рік, але кризові явища 90-х років привели до збитковості і занепаду даного виду виробництва.

Лише після того, як Україна вийшла на новий виток економічного розвитку на початку 2000-х років, повернувся інтерес підприємців до виробництва індичатини. Незважаючи на це, ринок даного виду м'яса в нашій країні все ще перебуває на початковому рівні розвитку з часткою 1-2% від усього обсягу споживання м'яса.
У 2016 році поголів'я індиків становило близько 1,8 млн голів, що на 41% менше показника 1991 і на 13,7% менше, ніж у 2015 році.

Читати про ринок м'яса і м'ясопереробки в Україні

Рисунок. Динаміка чисельності загального поголів'я індиків в Україні в господарствах всіх категорій в 1991-2015 рр., тис. голів

 

Перспективи для розвитку виробництва індичатини в Україні значні, оскільки внутрішній попит зростає на 20-30% щороку і сьогодні становить близько 90-100 тис. тонн при виробництві 20-22 тис. тонн. Найвищий рівень попиту зафіксовано в Київській, Дніпропетровській та Харківській областях, а найбільше індюшине поголів'я в 2015 році було в Чернівецькій області.

Готове дослідження: ринок індички України. 2019 рік

Невисока купівельна спроможність населення також негативно впливає на продаж м'яса індички, яке коштує дорожче курячого. Це означає, що підвищення рівня доходів українців дасть додатковий поштовх для розвитку даного ринку.
Інтерес інвесторів до виробництва індичатини не послаблює навіть дефіцит професійних кадрів в цій галузі і негативний вплив на галузь кризових явищ. Така увага пояснюється 5-кратним відставанням обсягу внутрішнього виробництва даної продукції від рівня попиту і високою рентабельністю даного бізнесу, яка становить в середньому 20-25%.

Ще одним драйвером розвитку внутрішнього виробництва могло б бути запровадження на державному рівні додаткових протекціоністських заходів по його підтримці і обмеження імпорту індичатини. Такі заходи позитивно вплинуть і на суміжні галузі економіки. Збільшеному поголів'ю знадобиться більше комбікормів, що, відповідно, потребує розвитку потужностей по його виробництву, яке підштовхне внутрішній попит на фуражну сировину.
Для швидкого розвитку мережі племінних і товарних підприємств з випуску м'яса індички на території України можна використовувати існуючі, але не працюють тваринницькі ферми. Їх тільки потрібно переобладнати для дотримання всіх сучасних стандартів в цій галузі.

Готовий бізнес-план ферми з вирощування індиків

Виробництво м'яса індички складається з таких етапів:
• придбання добових індичат;
• підлогове утримання індичат протягом 1-5 тижнів;
• вирощування птиці в пташниках (4,4 гол / м2) до товарного стану (самки - 16-17 тижнів, самці - 20-21 тижнів);
• забій і первинна обробка м'яса;
• упаковка і відправка готової продукції на реалізацію або зберігання в морозильних камерах.

Кошти, вкладені в створення підприємства з виробництва індичатини потужністю до 120 тис. голів на рік, окупляться з урахуванням дисконту через 67 місяців або 5,58 років. 
Розрахункова рентабельність продажів продукції підприємства складе 26,5%, при якій кожен євро доходу буде приносити 26,5 центів прибутку.

Замовити бізнес-план по стандартам UNIDO

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами