Фокус-група як метод дослідження ринків: думки про товар з перших рук
4314

Фокус-група як метод дослідження ринків: думки про товар з перших рук

Опитування фокус-групи є якісним методом маркетингового дослідження, ефективність якого підтверджена багатьма роками використання. Клієнти компанії Pro-Consulting приймають рішення замовити фокус-групу для вирішення наступних завдань:

  • виявлення та аналіз потреб цільової аудиторії споживачів;
  • визначення ступеню лояльності покупців до товару або бренду;
  • ранжування властивостей товару за важливістю для користувачів;
  • складання концепції рекламної кампанії;
  • пошук напрямків вдосконалення товарної пропозиції;
  • розробка маркетингової стратегії протидії конкурентам.

Обов'язково прочитайте про аналіз конкурентів як частину аналізу ринку

Фокус-групи з кількома незнайомими між собою споживачами збираються і працюють в спеціально обладнаному приміщенні або онлайн під керівництвом модератора. Модератор стежить за дотриманням сценарію опитування, управляє психологічним кліматом в групі, спонукає до активності всіх учасників.

В якості каталізатору роботи фокус-групи може використовуватися конкретний товар, споживчі властивості якого демонструються, тестуються або дегустуються учасниками фокус-групи для подальшого аналізу і обговорення всього спектру відчуттів, які в них при цьому виникли.

Почитайте про готові маркетингові дослідження - ймовірно, на вашому ринку є готовий звіт

Фокус-групове дослідження (ФГД) дозволяє отримати інформацію такої якості, яка недосяжна для інших методів польових досліджень, адже проведення фокус-групи часто виявляє мотиви поведінки споживачів, про які не підозрювали і самі опитувані. Крім того, модератор фокус-групи моделює взаємодію між учасниками, як вона відбувається у великому соціумі, що дає можливість відтворити механізм формування думки про продукт під впливом суджень інших людей.

Що ви отримаєте, якщо вирішите замовити фокус-групу в Pro-Consulting?

Основне призначення фокус-групи - це встановлення якісного зворотного зв'язку між суб'єктом ринку і його цільовою аудиторією.

Опитування фокус-групи з подальшим аналізом отриманих результатів дозволяє замовнику отримати:

  1. Інформацію про ваш продукт з перших рук:
    • набір думок звичайних людей про об'єкт обговорення - готовий продукт або його ідеї, упаковку, дизайн, рекламу і так далі;
    • варіанти використання продукту споживачами;
    • результати тестування споживчих властивостей представленого товару.

Рекомендуємо переглянути матеріал про аналіз обсягу ринку як складову маркетингового дослідження

  1. Якісне маркетингове дослідження:
    • гіпотези для використання кількісних методів досліджень;
    • підтвердження і уточнення даних, отриманих в ході телефонних опитувань та інших кількісних методів;
    • можливість виявлення прихованих мотивів поведінки споживачів і появи раптових осяянь - інсайтів, які допоможуть в процесі вдосконалення продукту.
  2. Розуміння способів позитивного впливу на споживачів:
    • проникнення за завісу прихованих від сторонніх сфер життя споживачів і пов'язаних з ними мотивів поведінки на ринку;
    • тестування маркетингових інструментів просування товару;
    • звірка сприйняття і розуміння сенсу рекламних повідомлень між ініціатором і споживачем.

Алгоритм проведення фокус-групи

  1. Ви приймаєте рішення замовити фокус-групу в Pro-Consulting. Зробити це можна скориставшись нашими контактними даними.
  2. Ми встановлюємо портрет цільової аудиторії вашого продукту, і підбираємо респондентів для проведення фокус-групи за ознаками
    • статі;
    • віку;
    • соціального статусу;
    • сімейного стану;
    • рівня доходів;
    • місця проживання;
    • ступеню знайомства з цільовим товаром або брендом та ін.

Оптимальна кількість респондентів однієї фокус-групи - 6-8 осіб.

Оптимальний час проведення однієї фокус-групи - 90-120 хвилин.

Оптимальна репрезентативна кількість фокус-груп - 3-4.

Також почитайте про аналіз структури експорту як складову аналізу ринку

  1. Складається сценарій проведення фокус-групи, в якому прописуються напрямки дослідження і відповідні їм питання для обговорення.
  2. Здійснюється опитування фокус-групи або онлайн, або в спеціально обладнаній студії з можливістю поточного контролю замовником.
  3. Фокус-групове дослідження аналізується маркетологом компанії Pro-Consulting, фінальний звіт передається замовнику. У разі необхідності, надаються первинні дані.

Проведення фокус-групи в консалтинговій агенції Pro-Consulting має такі переваги, як:

  • простота організації;
  • доброзичлива атмосфера;
  • безпека;
  • професіоналізм виконання;
  • якісна аналітична обробка результатів ФГД.

Використовуйте фокус-групи як метод дослідження ринку для визначення шляхів вдосконалення свого бізнесу.

Почитайте про кабінетні методи дослідження ринку, якщо перед вашою компанією стоїть завдання отримати комплексну аналітику по ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами