Аналіз конкурентів: таємне стане явним
3759

Аналіз конкурентів: таємне стане явним

Аналіз конкурентів особливо популярний в українських бізнесів перед прийняттям рішень, пов'язаних з розробкою або коригуванням власної маркетингової стратегії та інших аспектів управління підприємством.

Чому аналіз конкурентів замовляють саме зараз?

Займатися підприємництвом в період різких змін ринкового середовища - це все одно що грати в шахи в транспортному засобі, що рухається по вибоїнах. Поштовх, і більшість фігур змінили свої позиції на дошці, а деякі взагалі покинули її. Але, так як партію неможливо переграти, доводиться планувати подальші ходи виходячи з нової картини ігрового поля.

Аналіз конкурентів дає відомості про поточну ситуацію в вашому ринковому сегменті в частині позицій і дій інших гравців. Дослідження конкурентів ефективно замовляти в пакеті з глибинним дослідженням ринку, але і у вигляді окремого дослідження воно збільшить вашу інформаційну озброєність, а значить, надасть перевагу в конкурентній боротьбі.

Проведення конкурентного аналізу ефективно при:

  • розробці політики виставлення цін на продукцію (послуги) компанії - аналіз цін конкурентів;
  • прогнозуванні та плануванні обсягів продажів - аналіз цін і товарів (послуг) конкурентів;
  • виявленні ступеню впливу змін ринкового середовища на розстановку основних операторів - загальне дослідження конкурентів;
  • визначенні сильних і слабких сторін, можливостей і загроз бізнес-діяльності власної компанії - SWOT-аналіз.

Якщо ви всерйоз задумалися про моніторинг операторів вашого ринку і інших його складових, ознайомтеся з усіма видами і підходами в маркетингових дослідженнях

Можливості Pro-Consulting в проведенні аналізу конкурентів

Досвід Pro-Consulting в проведенні різних видів маркетингових досліджень, до яких відноситься і конкурентний аналіз, вже налічує понад 15 років. Ми є постійним членом Української асоціації маркетингу з 2005 рік, а проведені понад 1700 аналітичних досліджень ринків охоплюють практично всі напрямки бізнесу.

Якісний аналіз конкурентів частіше можливий при поєднанні кабінетних і польових методів досліджень. Консультанти і аналітики володіють всім набором методик і інструментів для збору повної та актуальної первинної та вторинної інформації.

Основними джерелами даних при проведенні аналізу конкурентів є:

  • опитування цільової аудиторії - для їх проведення Pro-Consulting задіє штатний колл-центр;
  • аналітичні статті та огляди з відкритих джерел, а також з баз даних Pro-Consulting і наших партнерів;
  • виставки, семінари, презентації, на яких ваші конкуренти самі розповідають про себе багато цікавої інформації;
  • глибинні інтерв'ю з компетентними ринковими експертами - їхнім відомостям і висновкам можна довіряти;
  • прийоми таємного збору даних - читання розсилок конкурентів, спілкування з їх менеджерами, метод «таємний покупець/таємний дзвінок» і тому подібні;
  • аналіз запитів до пошукових систем в мережі інтернет - дивимося, хто, при пошуку інформації по конкретному товару чи послузі, розташовується у видачі вище вас і чому;
  • вивчення торгових точок - порядок розташування товарів, поведінку покупців і інші важливі дані.

В результаті збору і обробки інформації з усіх зазначених вище та інших джерел клієнт отримує аналіз конкурентів в максимально наочному і зручному для подальшого використання вигляді.

Рекомендуємо вам ознайомитися зі структурами готових аналізів ринків для того, щоб ви оцінили, наскільки вашому бізнесу потрібно незалежне дослідження ринку і аналіз ваших позицій на ньому

Готовий конкурентний аналіз зазвичай включає наступні елементи:

  • аналіз товарів конкурентів;
    • перелік;
    • характеристики;
    • напрями вдосконалення;
  • ціновий аналіз конкурентів;
    • стратегія ціноутворення;
    • можливості для цінового маневру;
  • аналіз ринкових зв'язків конкурентів;
    • поставки сировини;
    • рітейлери;
    • вплив на споживачів;
    • кадрова політика;
  • аналіз маркетингових стратегій конкурентів;
    • збутові політики;
    • логістичні схеми;
    • додаткові послуги.

Озброївшись звітом з результатами аналізу конкурентів ваш бізнес зможе сформувати ефективну конкурентну стратегію, що дозволяє зберегти і посилити місце на ринку.

Якщо ви шукайте в інтернеті інформацію по вашому ринку, але не можете її систематизувати і проаналізувати, просто зв'яжіться з нами - ми гарантуємо незалежну аналітику ринку для прийняття рішень в бізнесі

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами