Ємність ринку - аналіз ринку від Pro-Consulting
3338

Ємність ринку - аналіз ринку від Pro-Consulting

Маркетингові дослідження замовляються клієнтами Pro-Consulting з метою отримання аналітики ринку для вирішення різних завдань, наприклад, таких як:

  • вихід на ринок нового гравця;
  • розробка маркетингової стратегії розвитку бізнесу та просування продукції;
  • ребрендинг фірми або торгової марки;
  • оцінка діяльності конкурентів і визначення концепції протидії їм;
  • виявлення ризиків і можливостей в умовах впливу кризових чинників, пр.

Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку - за нею можна проаналізувати ваш ринок

Від поставлених замовником цілей проведення маркетингового дослідження залежить структура і зміст готового звіту по ринку, але в будь-якому випадку в ньому буде визначено такий ключовий параметр, як ємність ринку.

Про аналіз ємності ринку простими словами

Ємність ринку показує скільки цільового товару можна продати на даному ринку. Для того, щоб її визначити можна скласти обсяги продажів всіх операторів ринку - виробників та імпортерів, а потім відняти обсяг експорту. У залишку отримаємо показник споживання на ринку в певний період часу.

Ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку блочного будівництва (2021 рік) - ми можемо проаналізувати ваш ринок за аналогічною структурою

Ємність ринку може бути виражена в натуральному або грошовому вираженнях. Натуральне вираження ємності ринку покаже скільки реалізовано товару в штуках, кілограмах, метрах кубічних та інших одиницях, а для отримання грошової місткості ринку натуральний показник множиться на продажну ціну.

Для чого потрібно знати ємність ринку?

Без знання ємності ринку і прогнозу її зміни неможливо побудувати ефективний бізнес.

Обчисливши загальну ємність ринку легко визначити власну ринкову частку і позицію щодо конкурентів (почитайте про аналіз частки ринку). Маючи прогноз зміни ємності ринку, можна заздалегідь скласти план збільшення продажів, стратегію заміщення імпорту для виробників або навпаки для імпортерів, вчасно скоригувати асортимент, визначити цінову політику і розробити концепцію конкурентної боротьби.

Дізнайтеся більше про дослідження конкурентів як частину аналізу ринку

Розподіл ринкових часток в різних розрізах ємності ринку дозволяє скласти уявлення про значущість операторів в даній сфері бізнесу, що важливо для правильного вибору партнерів і контрагентів.

Аналіз ємності ринку і динаміка її зміни також дозволяє оцінити інвестиційну привабливість тієї чи іншої ринкової ніші, можливості для створення і розвитку нового гравця на ній.

Джерела інформації для розрахунку ємності ринку

Аналітики Pro-Consulting використовують кабінетні і польові методи збору та обробки інформації для визначення ємності ринку. При цьому задіюються такі джерела, як:

  • дані державної статистики;
  • зведення галузевих міністерств і відомств;
  • фінансові звіти і презентації операторів ринку;
  • публікації економічних видань;
  • результати маркетингових досліджень сторонніх організацій;
  • опитування споживачів по телефону і в фокус-групах;
  • експертні інтерв'ю;
  • власні та партнерські масиви даних.

На сайті розміщено понад 1800 готових аналізів ринків - перейдіть в каталог

Вибір конкретних джерел інформації визначається декількома факторами:

  • доступністю, достатністю та вірогідністю необхідної інформації по ринку;
  • можливістю організації польових досліджень.

Для зниження похибки обчислення ємності ринку Pro-Consulting, використовує різні методи.

Методи розрахунку ємності ринку

Існують три базові підходи до визначення місткості ринку - ознайомтеся з їх простим описом.

1. Метод «знизу-вгору» або розрахунок за середніми нормами споживання

Для використання цього методу необхідно знати кількість споживачів, що складають цільову аудиторію продукту, і скільки цього продукту купує в середньому один споживач за певний відрізок часу. Два показники перемножуються і обчислюється ємність ринку. Метод простий, але дуже грубий, вимагає уточнення отриманого результату шляхом обмеження цільової аудиторії рамками регіону і точками продажів, а норми споживання - товаром з заданими властивостями і ціною.

Також дізнайтеся більше про аналіз зовнішньої торгівлі

2. Метод «зверху-вниз» або за даними операторів

Для реалізації цього методу необхідно зібрати і підсумувати дані про продажі компаній, які сукупно займають якомога більшу частку ринку. Похибка цього методу з'являється за рахунок того, що не всі оператори оголошують таку інформацію.

3. Метод визначення ємності ринку за реальними продажу

Це метод використовується в разі можливості отримати дані з продажу від працюючих на ринку рітейлерів. Він найбільш точний, але вимагає великих ресурсних витрат.

Замовити аналіз ринку в Pro-Consulting можна за нашими контактними даними.

Також прочитайте про розробку маркетингової стратегії

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами