Період зростаючого навантаження: аналіз ринку автомобільних і залізничних перевезень України
5435

Період зростаючого навантаження: аналіз ринку автомобільних і залізничних перевезень України

Транспортна галузь є аналогом кровоносної системи в економічному організмі держави. Інтенсивність вантажоперевезень формує динаміку вантажообігу в країні. В Україні в останні два роки ця динаміка позитивна, а значить країна успішно оговтується від наслідків кризи, і транспортна сфера отримує імпульс до розвитку.

Також вас може зацікавити стаття про ринок піввагонів в Україні

Роздрібний товарообіг в Україні за підсумками першого півріччя 2018 року збільшив темп зростання до 18,8% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. До цього, в 2016 році приріст був 16,3%, в 2017-му - 5,5%.

Обсяг оптового товарообороту також зростає. А перші шість місяців 2018 року він перевищив трильйон гривень і його можна порівняти з показником за весь 2015 рік. Темпи збільшення оптового товарообігу в минулому і позаминулому році були значно більшими, ніж у роздрібного.

Можливо, вам буде корисний матеріал про ринок морських вантажоперевезень в Чорноморському та Середземноморському регіонах

У нас на сайті доступний до покупки готовий аналіз ринку автомобільних і залізничних перевезень в Україні та Донецькій області

Більше 80% вантажоперевезень в Україні забезпечуються залізничним і автомобільним транспортом. Якщо порівняти їх частки в 2016 та 2017 років роках, то можна помітити, що по залізниці переправляють все ще більш половини всіх вантажів, але її частка впала за рік на 1,7 відсоткових пунктів, а частка автомобільного транспорту зросла на 0,9 в. п.

Також почитайте про аналітику транспортної логістики зернових в Україні

Це свідчить про підвищення значущості автомобільного виду транспорту в Україні. Причинами цього є збільшення інвестицій в розвиток автодорожньої інфраструктури, прихід на ринок великих іноземних компаній, а також проблеми в залізничній галузі. Оцінюючи частку автомобільних перевезень треба враховувати значну частину тіньового сектора, який не входить в офіційну статистику.

На залізничному транспорті все більш актуальним стає питання оновлення рухомого складу. Брак коштів на цей процес може привести до істотного скорочення парку вантажних вагонів. Якщо не вжити термінових заходів, з сьогоднішніх більш 70,5 тис. вагонів, до 2020 року в справному стані залишиться половина. Уже зараз несправні 40% з наявних на балансі залізниці 1720 електровозів.

Рекомендуємо ще одну статтю про результати аналізу ринку вантажоперевезень в Україні

Виходом зі сформованої ситуації може бути залучення кредитних коштів від міжнародних фінансових організацій і розширення участі на ринку приватних компаній. За цими напрямками вже є деякі успіхи. Так, ЄБРР виділив на оновлення техніки Укрзалізниці $150 млн.
Таким чином, подальший розвиток залізничного і автомобільного транспорту буде залежати від того, наскільки ефективно учасники ринку і державні структури будуть витрачати наявні у них ресурси на модернізацію. Від здатності вітчизняних транспортників впоратися зі зростаючими обсягами перевезень буде в кінцевому підсумку залежати динаміка зростання економіки України в цілому.

 Раз ви читали цю статтю до кінця, пропонуємо вам прочитати статтю з результатами аналізу ринку складської логістики в Україні

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами