Вантажоперевезення те саме, що і кровоносна система в економічному організмі країни. Заміряючи їх показники можна визначити які галузі розвиваються, які перебувають на межі застою, а які деградують. Існує і зворотна залежність економіки від стану вантажоперевезень і логістичної інфраструктури в цілому.
До основних макроекономічних показників, що відзеркалюються на ринку автомобільних вантажних перевезень в Україні можна віднести: обсяги зовнішньої торгівлі, обсяги і темпи виробництва продукції, обсяги і динаміка роздрібної та оптової торгівлі, реальні доходи населення, рівень інфляції і споживчих цін, а також обсяг споживчого кредитування.
В даний час в Україні найбільшу частку вантажів (близько 65%) переміщує залізничний транспорт. Однак реальні показники не відповідають даним офіційної статистики, через те, що реальні показники перевезень автомобільним вантажним транспортом в рази перевищують офіційні дані і не включають деякі ключові дані про перевезення.
Вантажні перевезення тентовими автомобілями вигідні для різного виду і розмірів бізнесу, так як доставка вантажу часто відбувається за схемою: «завод-склад», «склад-склад» або «склад-магазин». Такі перевезення не вимагають додаткових витрат на транспортування від місця прибуття вантажу, порту або ЖД станції до кінцевого пункту доставки.
Аналіз ринку міжнародних перевезень України. 2019 рік
Залізничні є зручними і економічно вигідними для перевезення великих обсягів на великі відстані. Однак, в останні роки Укрзалізниця зіткнулася з серйозними економічними труднощами, пов'язаними з накопиченими фінансовими і матеріально-технічними проблемами. Залізнична інфраструктура у нас значно зношена: в 2018 році ремонту вимагали 40% шляхів, а знос локомотивного парку досяг 87%. Спостерігається дефіцит і вантажних вагонів. Тому залізничники періодично підвищують тарифи на свої послуги і мають намір робити це і надалі, до 2-2,5 разів від нинішнього рівня.
У цих умовах вантажовідправники змушені переходити з залізничного на інші види транспорту - автомобільний і річковий. Зокрема, незважаючи на минулорічний рекордний урожай зерна, його перевезення залізницею скоротилися в цей же період на 10%.
Аналіз ринку складської логістики України. 2019 рік
За підсумками трьох кварталів 2018 року автоперевезення вантажів в Україні зросли на 5,5% в порівнянні з таким же періодом 2017 року.
Традиційно автомобілі широко використовуються для доставки порівняно невеликих обсягів на невеликі відстані. У логістичних схемах вони часто комбінуються з іншими видами транспорту для розподілу вантажів з великих терміналів. За даними Держстату України, на автомобільні перевезення припадає 12,6% усього вантажообігу. Подальший перехід вантажопотоків з залізничного на автомобільний транспорт також пов'язаний з рядом проблемних моментів. Перш за все, це обмеження по вазі і габаритам вантажу, який можна відвезти на автомобілі. За існуючими українськими габаритно-ваговими нормами, автопоїзд не може бути важче 40 тонн, а контейнеровоз - 44 тонн. Крім того, все ще залишає бажати кращого стан автомобільних доріг, а збільшення інтенсивності їх використання призводить до зростання зносу.
Далеко не все гаразд в нашій країні і з річковим транспортом. Його інфраструктура, зокрема шлюзи, також значно зношена. На фарватерах багатьох водних шляхів гостро потрібне проведення днопоглиблювальних робіт. Та й період навігації на наших річках поки що не цілорічний, незважаючи на потепління клімату.
Можливо, вам буде цікаво почитати статтю про результати аналізу ринку холодильних складів в Києві і Київській області
Аналіз ринку вантажоперевезень в Україні свідчить про те, що економічне зростання на середньострокову перспективу буде утруднений без відновлення і розвитку транспортної галузі. Особливо це стосується її залізничної складової, як основного вантажоперевізника. Від вирішення проблем з транспортом у великій мірі залежить ступінь реалізації виробничого та транзитного потенціалу України.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: