Настав час ягід: готовий бізнес-план вирощування в Україні лохини
3735

Настав час ягід: готовий бізнес-план вирощування в Україні лохини

Популярність ягід зростає у всьому світі. Обсяг продажів цієї продукції подвоївся за останні десять років. Ще більше збільшення попиту на ягоди очікується в майбутню п'ятирічку. Причому споживання полуниці залишається на стабільному рівні, а лідерами підвищеної уваги споживачів стали малина, ожина і лохина.
Не відстає від загальносвітових тенденцій і український ринок ягід. За останні п'ять років темпи його зростання становили 7-12% в рік. За прогнозами, споживання ягід в країні в найближчому майбутньому може досягти 200 тис. тонн, що відповідає місткості ринку в $ 300 млн.
Продукція вітчизняних ягідників має значний експортний потенціал, який на сьогоднішній день реалізовується ще не в повній мірі. За кордон поки відправляються тільки 8% вирощеного врожаю. Грошовий обсяг експорту в 2011-2016 роках зріс майже в чотири рази. Є високі шанси на продовження цієї тенденції і в подальшому. Пов'язані вони з зростаючим попитом на ягоди в Євросоюзі, тоді як вільні площі під додаткові плантації там в дефіциті.


Рисунок. Дохід від експорту українських ягід, $ млн

 

* Дані операторів ринку


Ще одним трендом ринку є перевага поставок за кордон заморожених ягід перед свіжими. Дана тенденція почалася в 2013 році. До цього більше експортувалося свіжої продукції.
Завдяки заморожуванню, вітчизняні виробники ягід змогли їх довше зберігати і перевозити на великі відстані. Є можливість почекати більш вигідних цін на ринку, в порівнянні з сезоном збору врожаю. По експорту заморожених ягід Україна вже вийшла на третє місце в світі і це ще не межа. Для подальшого нарощування поставок аграріям буде потрібне поповнення і оновлення парку холодильного обладнання.


Рисунок. Український експорт свіжої та замороженої ягідної продукції, тис. Дол США

 

* Дані операторів ринку


Після вивчення тенденцій розвитку ягідного ринку, фахівцями Pro-Consulting зроблено висновок про наявність всіх передумов для успішного виведення на нього нового виробника даної продукції. Для потенційних інвесторів підготовлено бізнес-план підприємства з вирощування лохини на площі в 50 га.
Основними статтями витрат за проектом є закупівля саджанців і придбання необхідної техніки для догляду за посадками і збирання врожаю.  
Подальший розвиток даного господарства можливо як в напрямку збільшення виробництва, так і шляхом введення в його структуру переробних потужностей.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами