| Дата підготовки: | Червень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 100, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 59 |
| Таблиць: | 63 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Компанія Pro-Consulting провела масштабне пошукове маркетингове дослідження ринку заморожених ягід у 2021- 5 міс. 2025 рр. з акцентом на замороженій малині та полуниці з метою напрацювання рекомендацій для розвитку нового бізнесу. У ході дослідження був здійснений аналіз експорту та імпорту, вивчені дані Держстату щодо вирощування ягідних культур та оцінений рівень тіні у виробництві та споживанні свіжих ягід з метою виокремлення частки виробництва замороженої продукції.
Крім того, аналітики компанії промоніторили та проаналізували рівень закупівельних та збутових цін у сегменті B2B, підрахували середні експортні ціни на заморожену малину і полуницю за період 2021-5 міс. 2025 рр, виявили цінову динаміку експорту та імпорту у 2024-5 міс. 2025 рр., вивчили асортимент та ціни на брендовану продукцію для HoReCa і кінцевих споживачів.
Були зроблені відповідні дослідження структури витрат компаній з виробництва заморожених ягід, оцінено частку матеріальних видатків, пов’язаних із використанням технології IQF та дотриманням холодового ланцюга у логістиці.
Також був проведений аналіз конкурентів за методикою Майкла Портера, виявлено структуру основних зв’язків у постачанні сировини і готової продукції, з’ясовано значення такого компоненту маркетинг-міксу як дистрибуція.
При аналізі ступені брендованості ринку були виявлені такі компоненти просування як лоббізм, а також GR та PR. Проведений аналіз державних закупівель через систему Prozorro. Здійснена сегментація компаній-споживачів у сегменті B2B, структур державної влади та органів місцевого самоврядування, які є цільовою аудиторією, та зроблено оцінку частки сегмента B2C. Для оцінки інвестиційної привабливості проведений S.W.O.T.-, P.E.S.T.L.E- аналіз, вивчено вторинну маркетингову інформацію для побудови прогнозних гіпотез розвитку ринку у 2025-2028 рр.
Ринок заморожених ягід в Україні є сировинним і ціноцентричним з акцентом на сегменті B2B й дистрибуції з дотриманням вимог холодового ланцюга у логістиці для продуктів IQF-заморозки та низькою часткою брендованої продукції.
Галузь промислової ягідної заморозки має чіткий експортоорієнтований характер. Частка експорту становить від 30% до 60% загального виробництва заморожених ягід в країні. За цими характеристиками ринок має певну схожість з такою прибутковою аграрною галуззю, як олійно-жирова, в якій українська соняшникова олія – основний експортний продукт упродовж останніх десятиліть.
Ємність ринку заморожених ягід у 2024 році при рівні тіні 80% оцінювалась в 228,7 млн євро, експорт – 198 млн євро, імпорт – 12,4 млн євро, виробництво – 414,2 млн євро.
Заморожена українська малина є одним із найбільш експортованих холодних рослинних напівфабрикатів з представленістю у 39 країнах. Вона становить частку 46,3% від усього обсягу експорту заморожених ягід за період 2021-5 міс. 2025 рр.

У грошовому вираженні (млн дол.) експорт замороженої малини у 2024 році випередив показники довоєнного 2021 року ($83,7 млн), досягнувши рівня $104,8 млн. Найбільший сплеск середніх експортних цін на заморожену малину відбувся між липнем і груднем 2024 року, коли експортери здійснили рекордний обсяг зовнішньоторговельних операцій – 55,7 тис. т. У перші 5 місяців 2025 року ціни на заморожену малину продовжують зростати, оскільки у світі на неї підвищується попит.
Регіоном, в який найактивніше Україна експортувала заморожену полуницю упродовж 2021-5 міс. 2025 рр., окрім Європи (від 91,6% до 97,6%), став Близький Схід (до 8,1%). Українська заморожена полуниця здобула популярність в Ізраїлі, ОАЕ, Саудівській Аравії. Внутрішній попит на заморожену полуницю зростає завдяки переорієнтації роздрібних торговельних мереж, закладів HoReCa та виробників молочної та кондитерської промисловості своїх рецептур та меню на використання цієї ягоди.
Однією з подальших перспектив розвитку ринку заморожених ягід є перехід від виробництва сировинних напівфабрикатів до випуску готових брендів для сегменту B2B, що має ґрунтуватись на всебічному вивченні потреб для пошуку нових ніш і розробки нових продуктів. Такий підхід вимагає відповідних стратегій брендування, чіткого позиціонування (наприклад, у преміум сегменті), а також деякою мірою міжнародного лоббізму та цільових зв’язків у професійному середовищі. Завдяки втіленню інсайтів, запровадженню інновацій, що несуть додану цінність, трансформація у розробника унікальних гастрономічних рішень (брендів), розрахованих на гурманів та тонких поціновувачів вишуканих смаків в Україні та поза її межами, виглядає цілком можливою.
1.1. Опис ринку (вступний пункт з описом товару, його застосуванням, описом методології дослідження та класифікаторів, характеристика ринку)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду; проблеми і передумови розвитку)
1.3. Загальні показники ринку. Розрахунок загальної ємності ринку в 2021 – травень 2025 рр. (за формулою «виробництво + імпорт – експорт») у натуральних показниках. Оцінка за видами досліджуваної продукції
1.4. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням)
1.5. Сировинна база, технологія виробництва ринку
2. Державне регулювання галузі
2.1. Основні закони, що регулюють галузь (перелік, коротке резюме і особливості законів та ліцензій)
2.2. Податки і збори на ринку (загальне оподаткування бізнесу; імпортні та експортні мита, плани про їхню зміну (при наявності))
2.3 Особливості проведення державних закупівель (загальні принципи та умови проведення)
3. Основні компанії ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних компаній ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
3.2. Частки ринку основних суб’єктів господарювання (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
3.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
4. Оцінка виробництва продукції в 2021 – травень 2025 рр. (за видами досліджуваної продукції)
4.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
4.2. Частки виробників
5. Зовнішня торгівля та ЗЕД
5.1. Експорт продукції з України в 2021 – травень 2025 рр. (обсяги, структура, географія) – окремо за видами
5.2. Імпорт продукції в Україну в 2021 – травень 2025 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів) – окремо за видами
6. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку)
7. Ціна і ціноутворення на ринку
7.1. Динаміка цін на продукцію
7.2. Середні поточні ціни на продукцію
7.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
8. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
9. Аналіз споживання на ринку
9.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача (кабінетним методом)
9.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
9.3. Споживання в секторі B2G. Аналіз державних тендерних закупівель (обсяги, структура по регіонах, організаторах і учасниках) в 2024-2025 рр.
9.4. Структурування та сегментація споживання (B2B, B2C, B2G)
10. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
11. Інвестиційна привабливість галузі
11.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
11.2. PESTLE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу. Побудова карти ризиків на ринку
11.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок
12. Висновки. Прогнозні показники ринку
12.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
12.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2025-2028 рр.
12.3. Рекомендації по виходу на ринок
1. Коди УКТЗЕД та НПП досліджуваних товарів
2. Розрахунок загальної ємності ринку заморожених ягід в Україні у 2021- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. т
3. Розрахунок ємності ринку заморожених ягід в Україні у 2021- 5 міс. 2025 рр., у вартісному вираженні, млн дол.
4. Розрахунок ємності ринку заморожених ягід в Україні у 2021- 5 міс. 2025 рр., у вартісному вираженні, млн євро
5. Розрахунок показників ємності ринку замороженої малини в Україні у 2021- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. т
6. Розрахунок ємності ринку полуниці в Україні у 2021- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. т
7. Сегментація ринку замороженої малини в Україні відносно походження у 2021- 5 місяців 2025 рр., у натуральному вираженні, %
8. Сегментація ринку замороженої полуниці в Україні відносно походження у 2021- 5 місяців 2025 рр., у натуральному вираженні, %
9. Структура ринку замороженої полуниці і замороженої малини за країнами походження імпортної продукції у натуральному вираженні, %
10. Динаміка вирощування ягідних культур в регіонах України у 2021-2023 рр. по роках, тис. т
11. Динаміка площ насаджень ягідних культур в Україні серед підприємств, 2021-2024 рр., тисяч га
12. Динаміка вирощування малини й ожини в регіонах України у 2021-2023 рр. по роках, тис. т
13. Динаміка вирощування полуниці і суниці в регіонах України у 2021-2023 рр. по роках, тис. т
14. Елементи автоматизації процесу виробництва заморожених ягід
15. Асортимент і торгівельні марки компанії N1 (сегменту B2B)
16. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N2
17. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N3
18. Асортимент і торгівельні марки ТДВ N4
19. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N5
20. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N6
21. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N7
22. Асортимент і торгівельні марки N Group
23. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N9
24. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N10
25. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N11
26. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N12
27. Асортимент і торгівельні марки ПП N13
28. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N14
29. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N15
30. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N16
31. Асортимент і торгівельні марки ТОВ N17
32. Оцінка конкурентного середовища на ринку заморожених ягід в Україні за методикою М. Портера
33. Структура експорту заморожених ягід з України за окремими видами у 2021- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, тис. т, %
34. Географія експорту замороженої малини з України у 2021- 5 міс. 2025 р., у натуральному вираженні, тис. т, %
35. Географія експорту замороженої полуниці з України у 2021- 5 міс. 2025 р., у натуральному вираженні, тис. т, %
36. Основні експортери замороженої малини з України у 2021- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. т, %
37. Основні експортери замороженої полуниці з України у 2022- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. т, %
38. Структура імпорту заморожених ягід і фруктів в Україну за окремими видами у 2021- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, тис. т, %
39. Основні компанії-імпортери замороженої малини в Україну у 2021- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, т, %
40. Основні компанії-імпортери замороженої полуниці в Україну у 2021- 5 міс. 2025 рр., у натуральному вираженні, т, %
41. Асортиментна карта замороженої малини на ринку України, наявної до продажу для сегмента B2B станом на липень 2025 року
42. Асортиментна карта замороженої полуниці та суниці на ринку України, наявної до продажу для сегмента B2B станом на липень 2025 року
43. Асортиментна карта замороженої брендованої малини на ринку України, наявної до продажу для сегмента B2C станом на липень 2025 року
44. Асортиментна карта замороженої брендованої полуниці на ринку України, наявної до продажу для сегмента B2C станом на липень 2025 року
45. Середні поточні ціни на заморожену малину в оптовій торгівлі у сегменті B2B станом на травень-липень, грн/кг без ПДВ
46. Орієнтовна середня закупівельна і середня збутова ціна на заморожену малину в оптовому сегменті B2B, у сезоні весна-літо 2025 р., грн/кг без ПДВ
47. Середні поточні ціни на небрендовану заморожену малину в сегменті B2B від виробників, постачальників, імпортерів станом на 24.07.2025, грн/кг з ПДВ
48. Середні поточні ціни на заморожену полуницю в оптовій торгівлі у сегменті B2B станом на травень-липень 2025 р., грн/кг без ПДВ
49. Орієнтовна середня закупівельна і середня збутова ціна на заморожену полуницю в оптовому сегменті B2B, у сезоні весна-літо 2025 р., грн/кг без ПДВ
50. Середні поточні ціни на небрендовану заморожену полуницю від виробників, постачальників, імпортерів в сегменті B2B станом на 24.07.2025, грн/кг з ПДВ
51. Середні поточні ціни на брендовані заморожені малину і полуницю в сегменті B2С станом на травень-липень 2025 р., грн/кг з ПДВ
52. Застосування ІМК на ринку заморожених ягід
53. Аналіз присутності суб’єктів гравців ринку заморожених ягід в онлайн-каналах комунікації
54. Аналіз активності суб’єктів господарювання в онлайн-каналах комунікації
55. Аналіз брендингу основних компаній на ринку заморожених ягід, які мають власні ТМ
56. Найбільші організатори державних закупівель замороженої малини в Україні за регіонами у 2024 – травень 2025 рр., в грошових показниках, грн
57. Найбільші організатори державних закупівель замороженої полуниці в Україні за регіонами у 2024 – травень 2025 рр., в грошових показниках, грн
58. Найбільші переможці державних закупівель замороженої малини в Україні за регіонами, у 2024 – травень 2025 рр., в грошових показниках, грн
59. Найбільші переможці державних закупівель замороженої полуниці в Україні за регіонами, у 2024 – травень 2025 рр., в грошових показниках, грн
60. SWOT-аналіз ринку заморожених ягід в Україні
61. PESTLE – аналіз факторів впливу на ринок заморожених ягід в Україні
62. Сегментація ринкових ризиків за ступенем впливу та ймовірністю
63. Карта ризиків на ринку заморожених ягід в Україні
1. Сегментація ринку заморожених ягід та фруктів в Україні, в натуральних величинах, %
2. Динаміка вирощування ягідних культур в Україні в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
3. Кількість підприємств України, які спеціалізуються на вирощуванні ягід за регіонами, 2024 р.
4. Динаміка вирощування малини й ожини в Україні в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
5. Динаміка вирощування полуниці та суниці в Україні в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
6. Частки ринку основних експортерів замороженої малини і полуниці за 2024 рік у натуральному вираженні, %
7. Частки ринку основних імпортерів замороженої малини і полуниці у 2024 р., у натуральному вираженні, %
8. Динаміка виробництва заморожених ягід в Україні в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
9. Динаміка виробництва замороженої малини в Україні в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
10. Динаміка вирощування полуниці в Україні в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
11. Частки десяти найбільших виробників ягідної продукції в Україні за доходом, 2024, %
12. Динаміка експорту заморожених ягід з України в 2021-5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
13. Динаміка експорту заморожених ягід з України в 2021-5 міс. 2025 рр., у вартісному вираженні, млн дол.
14. Динаміка змін у структурі країн-експортерів заморожених ягід з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, %
15. Динаміка експорту замороженої малини з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
16. Динаміка експорту замороженої малини з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., у грошовому вираженні, млн дол.
17. Продуктова специфікація експортованої замороженої малини з України в 2022- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, %
18. Географія експорту замороженої малини з України у 2021- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, %
19. Перелік країн, до яких Україна у 2023 і 2024 рр. експортувала заморожену малину, в натуральному вираженні, %
20. Динаміка експорту замороженої полуниці з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
21. Динаміка експорту замороженої полуниці з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., у грошовому вираженні, млн дол.
22. Регіони світу, до яких Україна експортувала заморожену полуницю у 2021- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, %
23. Динаміка експорту замороженої чорниці з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
24. Динаміка експорту замороженої чорниці з України в 2021- 5 міс. 2025 рр., в грошовому вираженні, млн дол.
25. Регіони світу, до яких Україна експортувала заморожену чорницю у 2022- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, %
26. Динаміка імпорту заморожених ягід і фруктів в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
27. Динаміка імпорту заморожених ягід і фруктів в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в грошовому вираженні, млн дол.
28. Географія імпорту заморожених ягід та фруктів в Україну у 2023 та 2024 рр. в натуральному вираженні, %
29. Динаміка змін географії імпорту заморожених ягід та фруктів в Україну у 2023 та 2024 рр. в натуральному вираженні, %
30. Динаміка імпорту замороженої малини в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, т
31. Географія імпорту замороженої малини в Україну у 2021- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, %
32. Динаміка змін у структурі регіонів-імпортерів замороженої малини в Україну в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, %
33. Динаміка імпорту замороженої полуниці в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
34. Динаміка імпорту замороженої полуниці в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в грошовому вираженні, млн дол.
35. Регіони світу, з яких Україна імпортувала заморожену полуницю у 2021- 5 міс. 2025 рр. в натуральному вираженні, %
36. Динаміка змін у структурі регіонів-імпортерів замороженої полуниці в Україну в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, %
37. Перелік країн-імпортерів замороженої полуниці в Україну у 2023-2024 рр. в натуральному вираженні, %
38. Динаміка змін у структурі країн-імпортерів замороженої полуниці в Україну в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, %
39. Динаміка імпорту замороженої вишні в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т
40. Динаміка імпорту замороженої вишні в Україну в 2021-5 міс. 2025 рр., в грошовому вираженні, млн дол.
41. Географія імпорту замороженої вишні в Україну в 2021- 5 міс. 2025 рр., в натуральному вираженні, %
42. Динаміка індексу цін на свіжу полуницю в Україні, 2023-1 липня 2025 рр., %
43. Динаміка середніх експортних цін на заморожену малину в Україні за 2024 – 5 міс. 2025 р., дол./кг, євро/кг
44. Динаміка середніх експортних цін на заморожену полуницю в Україні за 2024 – 5 міс. 2025 р., дол./кг, євро/кг
45. Динаміка середніх імпортних цін на заморожену малину в Україні за січень і жовтень 2024 р. та січень і квітень 2025 р., дол./кг, євро/кг
46. Динаміка середніх імпортних цін на заморожену полуницю за 2024 – 5 міс. 2025 р., дол./кг, євро/кг
47. Структура основних витрат компаній з виробництва заморожених ягід в Україні, %
48. Сегменти споживачів заморожених ягід в Україні
49. Популярність ТМ заморожених ягід у 2024 році на основі аналізу інтернет-запитів
50. Популярність ТМ заморожених ягід у 2023 році на основі аналізу інтернет-запитів
51. Середня кількість інтернет-запитів щодо ТМ заморожених ягід на місяць
52. Середня кількість інтернет-запитів досліджуваної продукції українською мовою на місяць
53. Аналіз інтернет-запитів досліджуваної продукції українською мовою за 2024 рік
54. Аналіз інтернет-запитів досліджуваної продукції українською мовою за 2023 рік
55. Аналіз інтернет-запитів досліджуваної продукції російською мовою за 2024 рік
56. Аналіз інтернет-запитів досліджуваної продукції російською мовою за 2023 рік
57. Структура та оцінка обсягів заморожених ягід в Україні за основними каналами збуту, % від загальної кількості продажів
58. Динаміка ємності ринку замороженої малини в Україні в 2021-2024 рр. та проноз на 2025-2028 рр., тис. т
59. Динаміка ємності ринку замороженої полуниці в Україні в 2021-2024 рр. та проноз на 2025-2028 рр., тис. т