Моніторинг ринку: знання - прибуток
4344

Моніторинг ринку: знання - прибуток

Період змін характеризується підвищеною ризикованістю для бізнесу, але в той же час, зміни, які швидко відбуваються можуть принести можливості, недоступні в спокійні роки.

Під час різких економічних трансформацій перевагу отримують ті компанії, менеджмент яких володіє більш достовірною інформацією про ринкове середовище в той чи інший момент часу. Отримати таку інформацію дозволить моніторинг і аналіз ринку.

Де можна замовити моніторинг ринку?

Моніторинг ринку проводиться компанією Pro-Consulting з урахуванням напрацювань і методик, які придбали за 15 років роботи, провівши більше 1700 маркетингових досліджень в багатьох сферах економіки в Україні та за кордоном. Ймовірно, ми вже досліджували ваш ринок.

Що входить в моніторинг ринку?

Структуру моніторингу ринку визначають замовники, виходячи зі своїх цілей та інформаційних потреб для прийняття подальших рішень. Для того, щоб зорієнтувати вас в можливостях послуги моніторингу ринку товарів і послуг, наводимо перелік та короткі описи можливих розділів цього виду маркетингового дослідження.

Більш детально ви можете ознайомитися зі стандартною структурою дослідження (моніторингу) ринку у нас на сайті

Розділ 1. Загальна характеристика ринку

У звичайний час це розділ моніторингу ринку корисний для компаній, які виходять в малознайомі їм бізнес-сфери, але в період економічних бурь ринкова ситуація може швидко змінюватися до невпізнання навіть для старожилів. Загальна характеристика ринку є фундаментальною основою, яка призначена для кращого розуміння інших складових моніторингу ринку. Розділ із загальною характеристикою ринку включає:

  • опис ринку і його структури;
  • розрахунок місткості ринку і інші його важливі показники;
  • превалюючі на ринку тенденції розвитку.

Розділ 2. Галузеве державне регулювання

Держава виступає в ролі потужного центру впливу на економічні процеси в країні, тому питання правого регулювання тієї чи іншої галузі незмінно входять в моніторинг ринку. У цьому розділі ви знайдете інформацію про:

  • чинну нормативну базу;
  • правилах оподаткування;
  • особливості проведення держзакупівель.

Розділ 3. Показники виробництва і реалізації продукції

Цей і наступні розділи дослідження ринку відображають  показники, які найбільш динамічно змінюються в умовах нестабільності. Можна сказати, що відстеження цих параметрів є основною причиною того, для чого замовляють моніторинг ринку товарів і послуг. У цьому розділі вам надається інформація про кількісні і грошові обсяги виробництва і реалізації продукції на ринку, а також динаміку їх зміни.

Залежно від цілей і завдань, які ваш бізнес переслідує на сьогоднішній день, рекомендуємо також ознайомитися з опцією проведення аналізу виробництва (дослідження ринку)

Розділ 4. Оператори ринку

На кожному ринку існують свої лідери і аутсайдери. В умовах різких ринкових коливань їх позиції змінюються, деякі взагалі зникають, поступаючись місцем амбітним новачкам. Даний розділ моніторингу ринку дозволить виявити ситуацію за наступними пунктами:

  • провідні гравці ринку: перелік і опис;
  • сегментація операторів ринку по займаним нішах і часток на ринку;
  • оцінка конкурентного середовища ринку і існуючих в зв'язку з цим ризиків.

У Pro-Consulting є окрема послуга з аналізу конкурентів - можливо, вам буде досить такого дослідження і аналізу - ознайомтеся з основними етапами та елементами аналізу конкурентів

Розділ 5. Моніторинг ринку за обсягами продажів

Так як продаж продукції є основним способом отримання прибутку, то майже будь-який моніторинг ринку не обходиться без цього розділу. Він наповнюється інформацією про обсяги продажів на ринку, структурованих по операторам і видам продукції, а також даними про фактичне споживання продукції самими ринковими гравцями.

Розділ 6. Зовнішньоекономічна діяльність

В цей розділ моніторингу ринку включається інформація про експорт та імпорт, сегментована по:

  • видам продукції;
  • цінам;
  • географії поставок;
  • обсягам.

Можливо, на даний момент для вашого бізнесу актуальний саме аналіз зовнішньої торгівлі - ознайомтеся з базовою структурою звіту

Розділ 7. Моніторинг ринку з питань цін і ціноутворення

Цінові коливання - одна з найхарактерніших рефлексій ринків на зміни економічних умов. Моніторинг ринку зазвичай містить таку інформацію про ціни:

  • поточні показники, напрям і динаміка їх зміни;
  • основні фактори впливу на ціноутворення на ринку;
  • вплив коливань цін на собівартість і рентабельність виробництва.

Розділ 8. Споживання на ринку

Споживачі є одним з ключових елементів ринку, який чутливо реагує на економічні хвилювання. Одним із завдань моніторингу ринку товарів і послуг є визначення поточних споживчих настроїв і тенденцій. Розділ містить дані про:

  • портрет споживача;
  • структуру споживання на ринку;
  • мотивації споживачів;
  • споживання онлайн;
  • споживання в секторі B2G.

Якщо ви всерйоз задумалися про моніторинг вашого ринку, рекомендуємо ознайомитися з усіма видами і підходами в маркетингових дослідженнях

Розділ 9. Моніторинг ринку по каналах збуту продукції

Зміни умов ведення бізнесу можуть чинити істотний вплив на значимість різних каналів збуту. Даний розділ моніторингу ринку призначений для того, щоб відстежувати результати цих впливів. У нього включаються відомості:

  • опис існуючих каналів продажів на ринку;
  • структура продажів по каналах.

Розділ 10. Асортимент продукції на ринку

Моніторинг ринку в частині вивчення асортименту продукції може стане в нагоді як виробникам, так і імпортерам. Він дозволить визначити наповненість тих чи інших ринкових ніш, виробити найбільш конкурентоспроможну унікальну торгову пропозицію.

Розділ 11. Висновки і прогнози за результатами моніторингу ринку

Даний розділ містить квінтесенцію всієї проведеної дослідницької роботи, званої «моніторинг ринку». Він описує:

  • виявлені ринкові тенденції;
  • прогнозні показники;
  • гіпотези подальшого розвитку;
  • рекомендації щодо складання маркетингової стратегії.

Розділ 12. Оцінка інвестиційної привабливості ринку

Як вже було написано вище, істотні зміни ринкового середовища несуть як загрози, так і переваги для гравців. Оцінити ці фактори з точки зору можливості інвестування в ринок допоможе даний розділ моніторингу ринку. Він включає:

  • SWOT-аналіз;
  • PEST-аналіз.
  • ризики та бар'єри для виходу на ринок.

Антикризовий моніторинг ринку - акцент на оперативність

Особливі часи вимагають прийняття особливих заходів, і запорукою їх дієвості часто виступає швидкість прийняття рішень. Спеціально для таких ситуацій компанією Pro-Consulting розроблені два пакети послуг моніторингу ринку в умовах кризи:

  • експрес-моніторинг ринку протягом 3-5 робочих днів;
  • глибинний моніторинг ринку - 10-14 робочих днів.

У нас на сайті ви можете більш детально ознайомитися з послугою аналізу (моніторингу) ринку під час кризи

Швидкість виконання моніторингу ринку в зазначених режимах досягається за рахунок відкидання тимчасово неактуальних напрямків аналізу і зосередження зусиль на актуальних. Відмінними рисами антикризового моніторингу ринку є:

  • ігнорування параметрів ринку в докризовий період;
  • складання прогнозів тільки на короткострокову перспективу;
  • аналіз тактики дій конкурентів по ослабленню впливу кризи і подолання його наслідків;
  • рекомендації щодо першочергових кроків компанії-замовника.

Якщо ви шукайте в інтернеті інформацію по вашому ринку, але не можете її систематизувати і проаналізувати, просто зв'яжіться з нами - ми гарантуємо незалежну аналітику ринку для прийняття рішень в бізнесі

Дата розміщення: 06.07.2020
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами