Конкурентний аналіз ринку: варіант максимальної ефективності
1812

Конкурентний аналіз ринку: варіант максимальної ефективності

Здатність уникати і долати негативні ефекти від дій конкурентів є однією з найважливіших складових успішності менеджменту підприємства. Тому будь-яке маркетингове дослідження, проведене компанією Pro-Consulting на замовлення клієнтів, включає конкурентний аналіз ринку.

Однак конкурентний аналіз ринку зазвичай не є самодостатньою частиною дослідження. Для того щоб складати і успішно застосовувати будь-які маркетингові стратегії необхідно отримати якомога більш актуальну, достовірну і повну інформацію і про інші аспекти ринкового середовища, такі як:

  • поточні параметри ринку і динаміка їх зміни;
  • норми державного регулювання;
  • сфера споживання;
  • становище власної компанії на ринку;
  • ефективність каналів збуту;
  • можливості для реалізації інвестиційних проектів.

На сайті розміщено понад 1900 готових аналізів ринків - перейдіть в каталог

Тобто конкурентний аналіз ринку найбільш корисний у поєднанні з іншими розділами комплексного маркетингового дослідження.

Типовий перелік напрямків аналізу ринку від компанії Pro-Consulting

Замовляючи маркетингове дослідження, наші клієнти отримують не тільки конкурентний аналіз ринку, але і всі можливі відомості про сферу бізнесу, в якій працює фірма. Перед початком роботи ми проводимо брифінг замовника, на якому уточнюємо:

  • мету і завдання дослідження;
  • зміст готового звіту;
  • сили і засоби, які виділяються;
  • термін виконання.

Прочитайте також про аналіз імпорту як частину аналізу ринку

Таким чином, кожне маркетингове дослідження, в тому числі і конкурентний аналіз ринку, виконується за окремим технічним завданням клієнта і має для нього ексклюзивний характер. У той же час будь-який аналіз ринку проводиться за відпрацьованими за довгі роки методикам і напрямками, завдяки чому ми отримуємо результат, відповідний кращим міжнародним стандартам якості.

Типовий перелік розділів маркетингового дослідження включає:

1. Загальні характеристики ринкового середовища:

  • обсяги виробництва, імпорту, експорту;
  • розрахунок ємності ринку;
  • структура ринку в різних зрізах;
  • найбільш істотні фактори впливу на ринкові умови;
  • тенденції розвитку ринку.

2. Нормативно-правове регулювання:

  • положення чинних законів і підзаконних актів;
  • умови ліцензування даного виду бізнесу, що розглядається;
  • податки і мита;
  • правила державних закупівель та умови участі в тендерах.

В якості прикладу ознайомтеся зі структурою готового аналіз ринку оптики в Україні (2021) - за аналогічною структурою можна проаналізувати ваш ринок

3. Конкурентний аналіз ринку:

  • перелік і характеристики прямих і непрямих конкурентів;
  • розподіл часток між гравцями;
  • маркетингові стратегії, що застосовуються конкурентами;
  • цінові маневри конкурентів;
  • конкурентні ризики і бар'єри для розвитку бізнесу клієнта.

4. Дослідження сфери споживання:

  • опис споживчої аудиторії;
  • ставлення споживачів до товарів і брендів за результатами телефонних опитувань і фокус-груп;
  • споживання в режимі дистанціювання;
  • споживання компаній;
  • державне споживання.

Дізнайтеся більше про опитування населення як інструмент дослідження цільової аудиторії

5. Визначення ринкової позиції замовника:

  • загальний обсяг ринку;
  • частка клієнта в порівнянні з частками конкурентів;
  • тенденції зміни ринкової позиції;
  • незалежна оцінка роботи з покупцями ( «таємний дзвінок»);
  • пропозиції щодо стратегії поліпшення ринкової позиції.

6. Дослідження каналів збуту:

  • перелік можливих каналів збуту;
  • ефективність каналів збуту в різних ринкових умовах;
  • політики взаємодії і цін постачальників і продавців;
  • способи просування продукції в каналах збуту;
  • рекомендації з розподілу продажів за каналами збуту.

Також перегляньте матеріал про аналіз ринкової частки

7. Визначення збутової та інвестиційної привабливості ринків:

  • факторний аналіз з метою визначення кращого ринку для товару або товару для ринку;
  • ризики, бар'єри та можливості для реалізації інвестиційних проектів:
    • SWOT-аналіз;
    • PEST-аналіз.

Конкурентний аналіз ринку є всього лише одним з елементів всебічного маркетингового аналізу, і саме як його складова він найбільш ефективний.

Замовити конкурентний аналіз ринку в складі комплексного дослідження можна, скориставшись контактними даними Pro-Consulting.

Якщо у вас є ще пара хвилин, прочитайте про аналіз попиту як частину аналізу ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами