Дослідження ринку: цілі, методи, структура
2444

Дослідження ринку: цілі, методи, структура

Навіщо потрібне дослідження ринку

Дослідження ринку є базовим джерелом знань про стан та тенденції зміни цільової економічної сфери. Дослідження ринку, зокрема, дозволяє:

  • оцінити привабливість напряму бізнесу для реалізації та розвитку проектів;
  • скоригувати асортимент продукції та склад бренду відповідно до умов, що змінилися;
  • організувати нові канали експорту та імпорту;
  • ефективно протистояти конкурентам та зміцнювати власну ринкову позицію (дізнайтеся більше про аналіз конкурентів);
  • проводити рекламні кампанії та визначати їхню результативність;
  • розробляти плани першочергових антикризових заходів.

Понад 2000 кейсів з дослідження ринків є в каталозі готових проектів.

Яку інформацію містить дослідження ринку від Pro-Consulting

Типове дослідження ринку має модульну структуру і за замовчуванням містить такі інформаційні блоки:

1. Загальне дослідження ринку:

  • внутрішнє виробництво та обсяги зовнішніх поставок продукції;
  • динаміка зміни ємності ринку протягом періоду, що досліджується;
  • сегментація у значних зрізах;
  • рамки державного регулювання галузі;
  • основні фактори впливу та тенденції розвитку ринкової ситуації.

У якості прикладу структури дослідження ринку, ознайомтеся з готовим аналізом ринку пластикових труб в Україні (2022 рік) – за аналогічною структурою можна дослідити і ваш ринок.

2. Конкурентне дослідження ринку:

  • перелік даних великих операторів ринку;
  • рейтинг конкурентів за ринковими частками;
  • асортимент товарів-замінників та продукції ринку;
  • можливості та практична реалізації стратегій та тактик конкурентної боротьби;
  • рекомендації щодо мінімізації збитків для бізнесу замовника від діяльності конкурентів.

3. Споживче дослідження ринку:

  • характерні риси та моделі поведінки цільової аудиторії;
  • ступінь та умови лояльності споживачів до бренду замовника (почитайте про NPS-опитування);
  • особливості споживання на електронних торгових майданчиках;
  • корпоративний та державний сектори споживання, можливості участі у тендерах.

4. Оцінка поточного стану та вразливості ринкової позиції замовника:

  • розрахунок частки підприємства ініціатора дослідження ринку та її порівняння з частками конкурентів (дізнайтеся більше про аналіз ємності ринку);
  • аудит внутрішніх та зовнішніх бізнес-процесів;
  • оцінка поточної маркетингової стратегії та визначення шляхів підвищення її ефективності.

5. Збутове дослідження ринку:

  • показники всіх можливих каналів збуту цільової продукції;
  • особливості продажу в офлайнових магазинах та на електронних майданчиках;
  • комунікаційні політики дистриб'юторів та рітейлерів;
  • вибір моделі реалізації товарів залежно від ситуації на ринку.

В якості прикладу структури звіту за результатами аналізу ринку збуту ознайомтеся з готовим аналізом збуту виробів із пластмаси на ринку Угорщини, Болгарії та Румунії (2018 рік).

6. Рекламне дослідження ринку:

  • моніторинг реклами на різноманітних носіях;
  • визначення ключових запитів потенційних споживачів;
  • рекомендації щодо змісту та складу рекламних кампаній;
  • супровід та оцінка результативності застосування методів просування.

7. Оцінка потенціалу ринку:

  • факторне дослідження ринку, ранжування кількох ринків за рівнем вигідності;
  • карта можливостей та ризиків за результатами SWOT- та PEST-аналізу;
  • рекомендації щодо організації та розвитку бізнес-проектів.

Кожне дослідження ринку ґрунтується на типовій структурі та відпрацьованих методиках проведення, але виконується за індивідуальним технічним завданням клієнта, що дозволяє максимально враховувати його інформаційні потреби. Деякі наші клієнти представлені в цьому розділі на сайті.

Методи та джерела інформації при дослідженні ринку

Компанія Pro-Consulting проводить дослідження ринку відповідно до регламентів міжнародної асоціації ESOMAR, членом якої є. Найбільш повне та достовірне дослідження ринку виходить при поєднанні кабінетних та польових методів отримання та обробки даних (більше про методи маркетингового дослідження дізнайтесь за цим посиланням).

Аналітики мають доступ до різноманітних джерел інформації:

  • офіційним урядовим;
  • дослідженням ринків сторонніх організацій:
  • матеріалам спеціалізованих видань та ЗМІ;
  • звітам та презентаціям учасників ринку;
  • власним та партнерським базам даних.

Польові дослідження ринку наша команда має можливість проводити завдяки наявності у структурі компанії власного колл-центру, студії та персоналу для проведення фокус-груп, глибинних інтерв'ю та експертних опитувань.

Скористатися нашими можливостями можна, замовивши дослідження ринку, за телефоном або електронною поштою.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами