Аналіз конкурентів: типова структура та джерела даних
2100

Аналіз конкурентів: типова структура та джерела даних

Конкуренція – одна з рушійних сил розвитку ринків товарів та послуг. Завдяки суперництву ринкових суб'єктів удосконалюються їхні внутрішні та зовнішні бізнес-процеси, маркетингові стратегії, зміст торгових пропозицій.

Для того щоб зберігати та збільшувати прибутковість підприємства, необхідно постійно володіти економічною обстановкою у сфері діяльності, найважливішим елементом якої є активність прямих та непрямих конкурентів.

Компанія Pro-Consulting проводить аналіз конкурентів як у складі аналітичного дослідження ринку, так і у вигляді окремої послуги на замовлення клієнтів.

Які відомості дає замовнику аналіз конкурентів

Під час аналізу конкурентів як елемента всебічного вивчення ринку, у звіті створюється відповідний інформаційний блок. Окремий аналіз конкурентів несе той самий набір даних, можливо, більш деталізованих відповідно до технічного завдання замовника.

Типовий аналіз конкурентів включає:

  • загальний аналіз конкурентів:
    • список та характеристики найбільших конкурентів;
    • особливості стратегій конкурентної боротьби;
  • асортиментний аналіз конкурентів:
    • перелік товарів прямих та непрямих конкурентів;
    • споживчі характеристики продукції, що конкурує, її сильні та слабкі сторони;
    • плани та дії конкурентів щодо вдосконалення пропозиції;

У якості прикладу звіту по ринку, що містить аналіз конкурентів, ознайомтеся з готовим аналізом ринку specialty кави, дріпів та капсул в Україні (2022 рік).

  • ціновий аналіз конкурентів:
    • динаміка середніх цін товарів, що конкурують;
    • структура вартості продукції та фактори впливу;
    • можливі цінові маневри конкурентів у межах прийнятного рівня рентабельності;
  • комунікаційний аналіз конкурентів:
    • принципи та практика відносин конкурентів з постачальниками сировини та ресурсів;
    • комунікація конкурентів з дистриб'юторами та роздрібною торгівлею;
    • взаємодія із споживчою аудиторією;
    • кадрові політики конкурентів;

Також корисно дізнатися більше про аналіз ємності ринку як частину дослідження ринку.

  • збутовий аналіз конкурентів:
    • канали та логістичні схеми реалізації продукції;
    • збутові політики та прийоми їх застосування;
    • додаткові послуги для покупців товарів конкурентів;
    • кількісні та грошові обсяги продажів;
  • стратегічний аналіз конкурентів:
    • зміст та склад брендів, які конкурують;
    • спрямованість рекламних кампаній та акцій;
    • характерні прийоми конкурентної боротьби;
    • декларовані цілі розвитку та корпоративні цінності.

Понад 2000 кейсів з аналізу ринку доступні у каталозі готових проектів.

Джерела даних під час аналізу конкурентів

Аналіз конкурентів на ринку тим точніший і достовірніший, чим більше джерел інформації є у розпорядженні дослідника. Аналітики компанії Pro-Consulting використовують як кабінетні, так і польові методи, що дозволяє порівнювати і доповнювати дані з різних джерел. Про різні інструменти маркетингових досліджень читайте тут.

Зокрема, аналіз конкурентів базується на:

  • офіційній статистичній інформації;
  • повідомленнях урядових органів;
  • звітах та презентаціях учасників ринку;
  • матеріалах бізнес-форумів;
  • дослідженнях неурядових організацій;
  • публікаціях у засобах масової інформації та економічної преси;
  • власних інформаційних масивах компанії та партнерських базах даних.

Додатково під час аналізу конкурентів можуть проводитися:

  • дослідження тематичних пошукових запитів користувачів Інтернету з метою визначення позицій сайтів компаній при видачі результатів пошуку;
  • телефонні опитування споживачів за допомогою колл-центру Pro-Consulting, в ході яких можна з'ясувати ступінь та причини популярності торгових марок, критерії вибору товарів та очікування покупців;
  • аналіз конкурентів у торгових мережах та окремих магазинах – розміщення товарів на полицях, наявність та зміст реклами;
  • глибинні інтерв'ю з ринковими експертами, які мають відомості про конкурентів;
  • заходи шпигунського маркетингу з використанням методів «таємний дзвінок», «таємний покупець» та інших.

Практичне використання аналізу конкурентів

Якісний аналіз конкурентів проводиться з метою подальшого складання стратегії конкурентної боротьби, що дозволяє зберегти чи зміцнити позицію замовника на ринку.

Якщо аналіз конкурентів показує, що суб'єкт втрачає ринкову частку, її доцільно забрати за допомогою проактивної стратегії. Однак проти сильного конкурента, який набирає обертів і намагається потіснити вас, потрібна реактивна або оборонна стратегія протидії.

Замовити аналіз конкурентів у компанії Pro-Consulting можна телефоном або електронною поштою.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами