Фокус-групові дослідження – відверта розмова про ваш продукт
1961

Фокус-групові дослідження – відверта розмова про ваш продукт

Проведення маркетингових досліджень ринків компанією Pro-Consulting передбачає не тільки кабінетну обробку вторинних даних із доступних аналітикам джерел, таких як:

  • дані Держстату;
  • повідомлення органів влади;
  • звіти ринкових суб'єктів;
  • публікації преси;
  • власні інформаційні основи;
  • матеріали досліджень сторонніх організацій,

а й отримання первинної кількісної та якісної інформації безпосередньо від споживачів товарів та послуг. Ключовими інструментами польових методів аналізу ринку є власний колл-центр Pro-Consulting, обладнаний CATI, а також спеціальне приміщення з аудіо- та відеоапаратурою для реєстрації ходу фокус-групових досліджень (ФГД).

Понад 1950 готових досліджень ринків – перейдіть до каталогу та знайдіть звіт по своєму ринку

Навіщо проводяться фокус-групові дослідження?

У нашій студії або в режимі онлайн ми збираємо кількох незнайомих між собою фактичних або потенційних покупців вашої продукції та проводимо відверту розмову про споживчі якості останньої. ФГД здійснюються за заздалегідь розробленим сценарієм і під керівництвом модератора, що спрямовує розмову в потрібне русло і не дає відхилитися від теми дискусії.

В якості прикладу дослідження з використанням методу ФГД ознайомтеся з анотацією та структурою готового аналізу ринку молочної продукції для дітей віком від 3 років в Україні (2021 рік)

Завданнями фокус-групових досліджень є:

  • отримання та аналіз інформації про потреби споживачів, задоволення яких вони очікують від представленого товару;
  • складання рейтингу наявних у товару споживчих властивостей за критерієм важливості для покупця;
  • виявлення ставлення споживачів до бренду замовника, умов набуття лояльності;
  • визначення напрямків, форм та методів впливу реклами на цільову аудиторію;
  • пошук шляхів удосконалення складу товару та його подання на ринку;
  • розробка концепції стратегії конкурентної боротьби.

Читати також: NPS-опитування (Net Promoter Score) - як провести оцінку лояльності клієнтів

Вміло проведене фокус-групове дослідження дозволяє отримати з перших рук унікальні відомості, які неможливо знайти в інший спосіб. У процесі ФГД розкриваються фактори впливу на споживачів та мотиви їхньої поведінки, про існування яких можуть не підозрювати і самі учасники фокус-групи. Наприклад, під час фокус-групового дослідження модератор організує взаємодію між членами групи таким же чином, як вона відбувається і у відкритому соціальному середовищі, після чого розкривається механізм формування суспільної думки про продукт.

Вам також знадобиться: Конкурентний аналіз та його місце у складі маркетингового дослідження ринку

Результати фокус-групового дослідження

У загальному випадку звіт про проведення ФГД містить таку інформацію:

1. Загальні відомості про цільовий товар:

  • думки учасників ФГД про споживчі властивості, позиціювання бренду, інформативність та дизайн упаковки, ефективність рекламних акцій та інші аспекти пропозиції;
  • опис різних, іноді найнетривіальніших, способів використання продукту;
  • результати проведених у ході фокус-групового дослідження демонстрації роботи, тестування чи дегустації товару.

2. Результати якісного аналізу:

  • підтвердження гіпотез, які отримали у ході кількісних досліджень;
  • уточнюючі завдання для масових опитувань споживачів;
  • несподівані інсайти учасників ФГД щодо шляхів удосконалення пропозиції.

Дізнатись більше: Аналіз попиту

3. Розкриття мотивації споживачів та визначення способів впливу на неї:

  • виявлені явні та приховані фактори впливу на покупців;
  • реакції учасників ФГД на застосування маркетингових інструментів просування;
  • оцінка ступеню збігу планованого та дійсного сприйняття споживачами рекламних кампаній.

Як ми проводимо фокус-групове дослідження?

Після надходження від клієнта замовлення на ФГД або якщо його проведення необхідне в процесі комплексного маркетингового дослідження, ми діємо за таким алгоритмом:

  1. Визначаємо ознаки ядра цільової аудиторії, такі як стать, вікові рамки, сімейне, соціальне та матеріальне становище, місце проживання та інші.
  2. Підбираємо 6-8 відповідних за всіма параметрами учасників фокус-групи.
  3. Розробляємо сценарій фокус-групового дослідження.
  4. Проводимо ФГД протягом півтори-дві години очно або онлайн з можливістю поточного контролю його ходу замовником.
  5. Аналізуємо результати фокус-групового дослідження.
  6. Звіт за підсумками ФГД надаємо клієнту, додаючи, у разі потреби, запис самої розмови.

Замовити фокус-групове дослідження з питань, що вас цікавлять, можна за телефоном або електронною поштою компанії Pro-Consulting.

Також корисно: Аналіз обсягу ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами