Ємність ринку: як обчислюється і для чого використовується
3446

Ємність ринку: як обчислюється і для чого використовується

Ємність ринку – це один з базових показників, що визначається під час маркетингового дослідження. Значення ємності ринку та його динаміка є індикатором стану сфери економічної діяльності чи зацікавленості замовника.

Типова структура аналітичного (маркетингового) дослідження ринку від Pro-Consulting доступна за цим посиланням

Ємність ринку: проста формула 

Ємність ринку показує, скільки товарів у натуральному вираженні споживається за період часу на конкретному ринку, чи яку суму виручки отримують оператори, якщо ємність ринку визначено у грошовому вираженні. 

Значення ємності ринку легко обчислити за умови, якщо відомі всі вихідні дані: обсяги виробництва, імпорту та експорту продукції галузі, що вивчається. І тут ємність ринку – це товари, випущені місцевими виробниками, які потрапили на внутрішній ринок, тобто крім експорту, плюс ввезений з-за кордону імпорт.

В якості прикладу структури маркетингового дослідження, ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку кабелів в Україні (2022 рік) – за аналогічною структурою ми можемо дослідити і ваш ринок. 

Ємнімть ринку: практичне значення 

Знаючи ємність ринку, тенденцію і динаміку зміни у часі, ініціатор аналізу має можливість оцінити перспективність вирішення завдань, що стоять перед ним, таких як: 

  • створення та розвиток на ринку нового гравця;
  • просування власної чи імпортованої продукції;
  • розробка маркетингової стратегії розвитку бізнесу та тактики конкурентної боротьби;
  • пошук та порівняння ринків для організації каналів експорту;
  • інше. 

Понад 2000 готових досліджень ринків України та світу доступні у каталозі готових проектів

Джерела первинної інформації про ємність ринку 

Для того щоб правильно визначити ємність ринку і зробити розрахунки та висновки, що базуються на цьому показнику, аналітики компанії Pro-Consulting використовують усі доступні відкриті та закриті джерела первинної та вторинної інформації.

При застосуванні кабінетного методу визначення ємності ринку дані беруться з

  • таблиць державної служби статистики;
  • повідомлень урядових структур;
  • маркетингових досліджень сторонніх організацій;
  • презентацій та звітів ринкових суб'єктів;
  • публікацій засобів масової інформації та спеціалізованих видань;
  • власних та партнерських інформаційних масивів.

Дізнатися більше про інструменти та методи маркетингових досліджень можна тут

Польові дослідження дозволяють надати визначенню ємності ринку більшої точності. При цьому, зокрема, використовуються: 

  • інтерв'ю із ринковими експертами;
  • телефонні опитування споживачів;
  • аналіз контенту інтернет-ресурсів;
  • бесіди з представниками бізнес-проектів, які працюють на ринку. 

Ємність ринку: різні підходи – різна точність 

Незважаючи на простоту наведеної вище формули, на практиці точно визначити ємність ринку не так вже й просто. Складність полягає у збиранні первинних даних для обчислення. Саме тому Pro-Consulting приділяє таку велику увагу створенню та розвитку інформаційної бази маркетингових досліджень.

Також в якості прикладу дослідження іноземного ринку ознайомтеся з анотацією та структурою готового аналізу ринку ковбасних виробів та інших м'ясних копченостей у Польщі (2022 рік)

Залежно від наявних можливостей, дослідники використовують три базові методи обчислення ємності ринку

1. Розрахунок за середніми обсягами споживання або «метод знизу вгору». 

Найпростіший і неточніший спосіб визначити ємність ринку. При його застосуванні перемножуються два параметри: загальна кількість споживачів певного товару та середній обсяг придбання цього товару одним споживачем за одиницю часу. Згадавши мем «середня температура по лікарні», ми розуміємо, що результати більшості подібних методів з використанням середніх значень погано відображають об'єктивну реальність. Обчислена таким способом ємність ринку вимагає уточнень шляхом виставлення рамок, що обмежують, наприклад, по регіонах, точках продажів, цінової категорії товарів, використання заміщувальної продукції та інших параметрів.

Можливо, вам знадобиться дізнатися більше про фокус-групові дослідження як метод дослідження ринку. 

2. Ємність ринку за даними суб'єктів або метод «зверху-вниз». 

З використанням цього методу ємність ринку виходить точнішою, оскільки використовується не середнє значення, а конкретні дані учасників ринку. Ефективність методу тим більша, чим більшу спільну частку займають оператори, відомості про продаж яких вдалося зібрати. Очевидно, що не всі провідні оператори готові поділитись своїми показниками.

3. Ємність ринку за даними роздрібних продавців.

Рітейлери найбільш наближені до споживачів, тому саме їх дані про продажі відображають справжню ємність ринку. Ємність ринку, отримана підсумовуванням роздрібних продажів, найбільш точна, але її отримання – найресурсомісткіший процес, доступний не кожній команді дослідників.

Для того щоб отримати точну ємність ринку, а значить і результати маркетингового дослідження, що базуються на ній, замовляйте аналіз ринку в компанії Pro-Consulting – контакти.

Читати також: Аналіз попиту як частину маркетингового дослідження

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами