Інтенсивний розвиток сільського господарства призвів до суттєвого підвищення його продуктивності і зменшення собівартості одиниці продукції. Досягається це за рахунок застосування, в тому числі, різних хімічних засобів, що дозволяють отримувати великі врожаї, надої і прирости. Разом з тим, що продуктів стало більше, їх якість і корисність для організму людини знизилися через ту ж хімії. Тому серед тих, хто хоче не просто харчуватися, а отримувати при цьому максимальну користь, стала популярною органічна їжа, тобто вирощена природним шляхом, в екологічно чистих умовах і без хімічних стимуляторів.
В Україні також розвивається органічне виробництво, але низька купівельна спроможність більшості населення обмежує попит на його продукцію всередині країни. В основному продукти з сертифікатом «органік» направляються на міжнародні ринки. Вітчизняні органічні господарства воліють займатися рослинництвом. М'ясо для них не так цікаво, оскільки вимагає набагато більших витрат сил і засобів.
Згідно з правилами утримання тварин, призначених для переробки на органічне м'ясо, введених постановою Кабміну в 2016 році, для худоби необхідно виділяти комфортні приміщення з розрахунку шість квадратних метрів на одну тварину. У птахів повинні бути індивідуальні гнізда і вихід на відкриті майданчики. Годуватися такі органічні тварини повинні органічним кормом, без хімічних добавок. Навіть щеплення для них жорстко регламентовані. Тож не дивно, що ціна органічного м'яса в рази вища, ніж на звичайне. А у нас і звичайної яловичини і свинини купують небагато, віддаючи перевагу більш дешевій курятині.
Тому господарства, які займаються органічним тваринництвом, як правило, мають чітко налагоджені канали збуту своєї дорогої продукції за кордон. А таких серйозних виробників у нас близько десятка з 20 компаній, що мають відповідний сертифікат. Найбільший з них випускає не більше 20 тис. тонн м'яса на рік.
Можливості України по виробництву органічної продукції, значно перевершують нинішній рівень їх реалізації. Цей сегмент сільського господарства хоч і зростає високими темпами, але стримуючі фактори не дають йому розвернутися в повну силу. Такими факторами є велика собівартість виробництва в поєднанні з несприятливою епідеміологічною ситуацією в тваринництві. Низький попит всередині країни змушує органічних виробників орієнтуватися на більш заможні ринки інших країн, а організувати експортний канал туди не так вже й легко. Ситуацію можуть виправити іноземні інвестори, які будуть виробляти органічне м'ясо у нас, а продавати у себе. Ще більше доданої вартості Україна зможе отримати у разі організації на нашій території переробки м'яса «органік» в продукти харчування.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: