2429
Аналіз ринку - Україна та інші країни: структура маркетингового дослідження
Для того щоб прийняти усвідомлене і обгрунтоване рішення замовити аналіз ринку в консалтинговій агенції, клієнт повинен точно розуміти, що він отримає в результаті виконання замовлення. Розуміння необхідності проведення маркетингового дослідження виникає у менеджменту підприємства в міру накопичення питань, від вирішення яких залежить успішність бізнесу. До таких питань належать:
- яка поточна ситуація на ринку?
- які чинники та тренди впливають на ринок?
- які настрої у цільової аудиторії споживачів?
- як покупці ставляться до бренду ініціатора дослідження і чого очікують від продукту?
- які маркетингові стратегії застосовують конкуренти? (Прочитайте про маркетингову стратегію)
- як поліпшити свою ринкову позицію?
Ознайомтеся з повною типовою структурою дослідження ринку - по ній можна проаналізувати і ваш ринок
Своєчасне отримання відповідей на ці та інші питання по сфері діяльності підприємства дають його керівництву точку опори для проведення ефективних управлінських заходів.
Маркетингові дослідження (Київ, Pro-Consulting): типовий перелік розділів
Аналіз ринку для кожного клієнта від Pro-Consulting носить ексклюзивний характер. Його зміст залежить від технічного завдання, яке в свою чергу визначається потребою замовника в тій чи іншій інформації. Разом з тим, при проведенні маркетингових досліджень використовуються типові добре відпрацьовані кабінетні і польові методи збору і обробки даних, а інтереси більшості замовників часто перегукуються, наприклад:
- розробити концепцію розвитку бізнесу;
- знайти ринок для нового продукту;
- вивести продукт на новий ринок;
- визначити інвестиційний потенціал ринкової ніші;
- виграти конкурентну боротьбу;
- провести ефективну рекламну кампанію;
- знайти найкращі канали збуту і просування.
Рекомендуємо подивитися каталог готових аналізів ринку - ймовірно, по вашому ринку вже є готовий звіт
Типова структура маркетингового дослідження охоплює практично всі питання, які може поставити замовник в технічному завданні. Вона складається з наступних розділів:
1. Загальний аналіз ринку - Україна та інші країни:
- характеристика умов ведення бізнесу;
- ємність ринку;
- показники виробництва, експорту, імпорту та ін;
- сегментування ринку за важливими для замовника параметрами;
- стан справ на пов'язаних сировинних і споживчих ринках;
- тренди і прогнози розвитку ринкової ситуації.
2. Нормативно-правове регулювання галузі:
- перелік і основні положення чинних нормативних актів;
- податкове навантаження на учасників ринку;
- правила участі в тендерах з держзакупівель;
- озвучені плани уряду щодо зміни правил роботи на ринку.
У якості прикладу, подивіться структуру готового аналізу ринку щебеню України (2021 рік) - за аналогічною або скоригованою структурою
можна проаналізувати ваш ринок
3. Аналіз виробництва і реалізації продукції:
- кількісне вираження;
- грошове вираження;
- динаміка показників за період, що досліджується.
4. Дослідження конкуренції на ринку:
- рейтинг найбільших операторів і їх короткий опис;
- розподіл часток основних гравців за виділеними ознаками;
- стратегії конкурентної боротьби, що застосовуються операторами;
- оцінка ризиків для бізнесу замовника, пов'язаних з конкуренцією.
5. Аналіз ефективності каналів реалізації продукції:
- перелік можливих каналів продажів;
- сегментування продажів за каналами;
- особливості роботи рітейлерів з постачальниками;
- продаж на інтернет-майданчиках;
- критерії вибору каналів збуту в сформованих ринкових умовах.
6. Зовнішньоторговельна діяльність:
- правове регулювання і мита;
- структурування експорту та імпорту по:
- країнах;
- обсягах;
- цінам та іншим ознакам.
- факторний аналіз зовнішніх ринків для товара замовника.
7. Споживчий аналіз:
- телефонні опитування за допомогою колл-центру;
- ставлення покупців до бренду клієнта;
- очікування споживачів і ступінь їх задоволеності властивостями товарів, що пропонуються;
- споживання в секторах B2B і B2G.
8. Дослідження ефективності реклами:
- моніторинг ЗМІ, інтернет-ресурсів та інших рекламних носіїв;
- оцінка ефективності інструментів і прийомів просування продукції;
- аналіз запитів споживачів в пошукових системах і визначення рекламних ключів;
- оцінка результатів рекламної кампанії.
9. Ринкова позиція клієнта:
- визначення загального обсягу ринку і напрямки його зміни;
- частка замовника в різних розрізах в порівнянні з частками конкурентів;
- оцінка ефективності роботи замовника з клієнтами:
- таємний дзвінок;
- таємний покупець;
- пропозиції щодо стратегії поліпшення ринкової позиції.
10. Інвестиційна привабливість ринку:
- SWOT і PEST-аналіз;
- ризики та можливості для нових гравців.
Ви можете замовити маркетингові дослідження - Київ, офіс Pro-Consulting, або зв'язатися з нами за телефоном