Аналіз ринку - Україна та інші країни: структура маркетингового дослідження
2116

Аналіз ринку - Україна та інші країни: структура маркетингового дослідження

Для того щоб прийняти усвідомлене і обгрунтоване рішення замовити аналіз ринку в консалтинговій агенції, клієнт повинен точно розуміти, що він отримає в результаті виконання замовлення. Розуміння необхідності проведення маркетингового дослідження виникає у менеджменту підприємства в міру накопичення питань, від вирішення яких залежить успішність бізнесу. До таких питань належать:

  • яка поточна ситуація на ринку?
  • які чинники та тренди впливають на ринок?
  • які настрої у цільової аудиторії споживачів?
  • як покупці ставляться до бренду ініціатора дослідження і чого очікують від продукту?
  • які маркетингові стратегії застосовують конкуренти? (Прочитайте про маркетингову стратегію)
  • як поліпшити свою ринкову позицію?

Ознайомтеся з повною типовою структурою дослідження ринку - по ній можна проаналізувати і ваш ринок

Своєчасне отримання відповідей на ці та інші питання по сфері діяльності підприємства дають його керівництву точку опори для проведення ефективних управлінських заходів.

Маркетингові дослідження (Київ, Pro-Consulting): типовий перелік розділів

Аналіз ринку для кожного клієнта від Pro-Consulting носить ексклюзивний характер. Його зміст залежить від технічного завдання, яке в свою чергу визначається потребою замовника в тій чи іншій інформації. Разом з тим, при проведенні маркетингових досліджень використовуються типові добре відпрацьовані кабінетні і польові методи збору і обробки даних, а інтереси більшості замовників часто перегукуються, наприклад:

  • розробити концепцію розвитку бізнесу;
  • знайти ринок для нового продукту;
  • вивести продукт на новий ринок;
  • визначити інвестиційний потенціал ринкової ніші;
  • виграти конкурентну боротьбу;
  • провести ефективну рекламну кампанію;
  • знайти найкращі канали збуту і просування.

Рекомендуємо подивитися каталог готових аналізів ринку - ймовірно, по вашому ринку вже є готовий звіт

Типова структура маркетингового дослідження охоплює практично всі питання, які може поставити замовник в технічному завданні. Вона складається з наступних розділів:

1. Загальний аналіз ринку - Україна та інші країни:

  • характеристика умов ведення бізнесу;
  • ємність ринку;
  • показники виробництва, експорту, імпорту та ін;
  • сегментування ринку за важливими для замовника параметрами;
  • стан справ на пов'язаних сировинних і споживчих ринках;
  • тренди і прогнози розвитку ринкової ситуації.

2. Нормативно-правове регулювання галузі:

  • перелік і основні положення чинних нормативних актів;
  • податкове навантаження на учасників ринку;
  • правила участі в тендерах з держзакупівель;
  • озвучені плани уряду щодо зміни правил роботи на ринку.

У якості прикладу, подивіться структуру готового аналізу ринку щебеню України (2021 рік) - за аналогічною або скоригованою структурою
можна проаналізувати ваш ринок

3. Аналіз виробництва і реалізації продукції:

  • кількісне вираження;
  • грошове вираження;
  • динаміка показників за період, що досліджується.

4. Дослідження конкуренції на ринку:

  • рейтинг найбільших операторів і їх короткий опис;
  • розподіл часток основних гравців за виділеними ознаками;
  • стратегії конкурентної боротьби, що застосовуються операторами;
  • оцінка ризиків для бізнесу замовника, пов'язаних з конкуренцією.

5. Аналіз ефективності каналів реалізації продукції:

  • перелік можливих каналів продажів;
  • сегментування продажів за каналами;
  • особливості роботи рітейлерів з постачальниками;
  • продаж на інтернет-майданчиках;
  • критерії вибору каналів збуту в сформованих ринкових умовах.

6. Зовнішньоторговельна діяльність:

  • правове регулювання і мита;
  • структурування експорту та імпорту по:
    • країнах;
    • обсягах;
    • цінам та іншим ознакам.
  • факторний аналіз зовнішніх ринків для товара замовника.

7. Споживчий аналіз:

  • телефонні опитування за допомогою колл-центру;
  • ставлення покупців до бренду клієнта;
  • очікування споживачів і ступінь їх задоволеності властивостями товарів, що пропонуються;
  • споживання в секторах B2B і B2G.

8. Дослідження ефективності реклами:

  • моніторинг ЗМІ, інтернет-ресурсів та інших рекламних носіїв;
  • оцінка ефективності інструментів і прийомів просування продукції;
  • аналіз запитів споживачів в пошукових системах і визначення рекламних ключів;
  • оцінка результатів рекламної кампанії.

9. Ринкова позиція клієнта:

  • визначення загального обсягу ринку і напрямки його зміни;
  • частка замовника в різних розрізах в порівнянні з частками конкурентів;
  • оцінка ефективності роботи замовника з клієнтами:
    • таємний дзвінок;
    • таємний покупець;
  • пропозиції щодо стратегії поліпшення ринкової позиції.

10. Інвестиційна привабливість ринку:

  • SWOT і PEST-аналіз;
  • ризики та можливості для нових гравців.

Ви можете замовити маркетингові дослідження - Київ, офіс Pro-Consulting, або зв'язатися з нами за телефоном

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами