Замовляючи маркетингове дослідження в компанії Pro-Consulting, більшість клієнтів перш за все бажають дізнатися грошовий і натуральний обсяги сфери економічної активності, що їх цікавить. Це необхідно, зокрема, з метою оцінки обгрунтованості інвестування коштів у вихід на ринок, що аналізується, і боротьби за частку у ньому. Отже, аналіз обсягу ринку проводиться у процесі практично кожного маркетингового дослідження.
Практичне значення аналізу обсягу ринку
Якісно проведений аналіз обсягу ринку надає базу для усвідомленого прийняття рішень щодо:
Аналіз обсягу ринку дозволяє обчислити базовий параметр – ринкову ємність, що використовується для визначення:
Аналіз обсягу ринку за різними методиками
На перший погляд, провести аналіз обсягу ринку не так вже й складно. Достатньо знати, скільки продукції випускається місцевими виробниками, додати до цього обсягу імпорту та відняти товари, що йдуть на експорт. Якщо необхідно провести аналіз обсягу ринку в грошах, то кількість реалізованих на ринку товарів потрібно помножити на їхню вартість. Як бачите, базова формула аналізу обсягу ринку справді дуже проста, але головна складність полягає не в безпосередньому обчисленні ємності, а в отриманні первинних даних для розрахунків. Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку, яка містить аналіз обсягу ринку.
Існують три основні методики аналізу обсягу ринку, що відрізняються ступенем точності кінцевого результату:
1. Аналіз обсягу ринку «знизу-вгору» по споживанню.
Цей метод полягає у визначенні середнього обсягу споживання продукції для однієї людини за одиницю часу. Загальний обсяг ринку виходить шляхом множення середнього значення споживання на кількість споживачів. Такий аналіз обсягу ринку дуже грубий і годиться лише для найзагальніших оцінок сфери бізнесу. Справа в тому, що він не враховує специфіку споживання товару – за видами, регіонами, цінами, каналами збуту та іншими параметрами. Якщо взяти, наприклад, великий пивзавод, що випускає продукцію для мас-маркету, та міні-броварню з крафтовим пивом, то за цією методикою у них вийде однаковий обсяг ринку, що досить далеко від дійсності. До речі, у якості прикладу, перегляньте структуру готового дослідження ринку пива в Україні (2022 рік).
2. Аналіз обсягу ринку «зверху-вниз» за даними операторів.
Цей метод більш точний, оскільки використовує «живі» дані ринкових суб'єктів виробників та імпортерів видів товарів, що розглядаються. Складність полягає в тому, щоб отримати потрібну інформацію від якомога більшої кількості найбільших операторів, сукупна частка яких повинна покривати якомога більшу частину обсягу ринку. Однак і тут не обійтися без припущень, оскільки точні ринкові частки операторів важкодоступні. Можливо, під ваші цілі та завдання підійде структура дослідження, як у готового аналіз ринку балонів, вогнегасників та піноутворювачів в Україні (2023 рік).
3. Аналіз обсягу ринку за обсягами реальних продажів.
Спосіб найбільш точний, але й трудомісткий і, відповідно, дорогий. При його використанні необхідно зібрати відомості по реалізації цільового товару від усіх діючих у регіоні дослідження роздрібних продавців. Такий аналіз обсягу ринку зазвичай проводиться з метою визначення вигідності та потенціалу локальних ринкових ніш.
Якщо ви все ще не переглянули типову структуру дослідження ринку, зробіть це, скориставшись цим посиланням.
Компанія Pro-Consulting має ресурси для проведення аналізу обсягу ринку з необхідною для ініціатора дослідження точністю. Наш аналіз обсягу ринку базується на:
Для попереднього знайомства з обраним напрямком бізнесу достатньо придбати відповідне маркетингове дослідження з аналізом обсягу ринку у нашому магазині готових проектів.
Свіжий аналіз обсягу ринку можна замовити, скориставшись контактними даними компанії Pro-Consulting.