Аналіз конкурентів - запорука правильних рішень
2904

Аналіз конкурентів - запорука правильних рішень

Цілі дослідження конкурентів

Конкуренція - це одне з перших явищ, з яким стикається новий гравець на будь-якому ринку товарів або послуг. Конкуренти усіма силами намагаються забрати собі частку вашого підприємства, тому рано чи пізно ви вирішуєте дізнатися про них якомога більше і замовляєте аналіз конкурентів. Цілі при цьому можуть переслідуватися найрізноманітніші, наприклад, такі як:

  • збільшення обсягу продажів;
  • зміна цінової політики;
  • вдосконалення товарної пропозиції;
  • визначення можливостей і загроз для розвитку бізнесу

Перед будь-яким більш-менш важливим рішенням краще провести аналіз конкурентів, ціна якого завжди буде значно нижчою можливих втрат від дій наосліп.

Також рекомендуємо матеріал про те, як правильно вивести новий продукт на ринок

Аналіз конкурентів від Pro-Consulting: джерела інформації

Компанія Pro-Consulting володіє вичерпними кадровими і технічними можливостями для проведення дослідження конкурентів будь-якої складності.

Наша команда здійснює аналіз конкурентів в рамках досліджень ринків вже більше 15 років, для чого використовуються:

  • телефонні опитування споживачів - в компанії є власний колл-центр;
  • проведення фокус-груп та глибинних інтерв'ю - обладнана спеціальна студія;
  • аналіз конкурентів на підставі матеріалів з відкритих джерел - розгорнуто апаратно-програмний комплекс для моніторингу ЗМІ та ресурсів Інтернету;
  • презентації та інші матеріали різних бізнес-форумів - аналітики Pro-Consulting мають статус експертів з розвитку бізнесу і беруть участь практично у всіх подібних заходах;
  • дослідження конкурентів за допомогою методів «таємний дзвінок» або «таємний покупець» допоможуть оцінити систему взаємодії конкурента з покупцями.

Обов'язково ознайомтеся з каталогом готових аналізів ринків - ймовірно, по вашому ринку вже є готовий звіт

Готовий аналіз конкурента від Pro-Consulting представляє собою структурований звіт, в якому систематизована, проаналізована і в максимально наочній формі представлена ​​вся зібрана інформація.

Типова структура дослідження конкурентів

Замовивши аналіз конкурентів, ви отримаєте відомості за такими розділами:

  1. Продуктовий аналіз конкурентів:
  • асортимент конкуруючої продукції;
  • заявлені і реальні споживчі властивості товару;
  • позиціонування брендів конкурентів;
  • можливі напрямки еволюції конкуруючої товарної пропозиції.
  1. Ціновий аналіз конкурентів:
    • політика і фактори ціноутворення;
    • умови збереження рентабельності;
    • цінові стратегії, що застосовуються.

Також перегляньте матеріал про аналіз обсягу ринку як частину дослідження ринку

  1. Аналіз конкурентів в розрізі ринкових комунікацій:
    • принципи співпраці з постачальниками;
    • взаємодія з ритейлерами;
    • підбір кадрів;
    • робота зі споживчою аудиторією.
  2. Дослідження конкурентів за каналами збуту:
    • спрямованість і зміст збутових політик;
    • схеми руху товарів;
    • наявність і зміст додаткових опцій при продажі;
    • обсяги продажів конкурентів і їх частки в різних вираженнях.

Прочитайте про аналіз ринкової частки компанії

  1. SWOT-аналіз конкурентів:
    • сильні сторони;
    • слабкі сторони;
    • загрози з боку конкурентів;
    • можливості виграти конкуренцію.

Аналіз конкурентів від Pro-Consulting може містити розділ з рекомендаціями щодо розробки ефективної конкурентної стратегії (прочитайте про маркетингову стратегію).

Варіанти стратегій за результатами дослідження конкурентів

Аналіз конкурентів в будь-якому випадку повинен служити відправною точкою для розробки маркетингової стратегії конкурентної боротьби. Від якості цієї стратегії залежить подальша доля бізнесу, тому проведення дослідження конкурентів приділяється настільки велика увага.

Ознайомтеся з повноцінною структурою аналізу ринку, який базово включає аналіз конкурентів як складову

Стратегія конкурентної боротьби повинна бути спрямована на:

  • компенсацію виявлених слабкостей в порівнянні з конкурентами;
  • використання сильних власних сторін;
  • реалізацію наявних на ринку можливостей;
  • уникнення і усунення бар'єрів і загроз.

Якщо аналіз конкурента свідчить про його слабкість, ваша стратегія повинна бути проактивною. Якщо ви зіткнулися з сильним противником, можливо є сенс зайняти оборонну позицію і зміцнити сили. Зрозуміти, як діяти для того, щоб зберегти або поліпшити ринкову позицію, допоможе якісний звіт за результатами конкурентного аналізу.

Замовляйте аналіз конкурентів, скориставшись нашими контактними даними

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами