3371
Типове маркетингове дослідження ринку: приклад структури
Маркетингові дослідження виконуються компанією Pro-Consulting за індивідуальними технічними завданнями, тому кожне з них спрямоване на найкраще задоволення потреб замовника. Разом з тим вивчення ринків проводиться за відпрацьованими методиками та стандартами, що відповідають стандартам ESOMAR. Таким чином, існує базове типове маркетингове дослідження ринку, приклад структури якого ми представляємо клієнту на брифінгу перед складанням технічного завдання. Якщо у вас є питання щодо методик і ресурсів маркетингового дослідження, зв'яжіться з Pro-Consulting.
З яких інформаційних блоків складається комплексне маркетингове дослідження ринку? Приклад його типової структури включає:
1. Загальні параметри та характеристики ринку:
- обсяги виробництва та зовнішніх поставок;
- розрахунок ємності ринку та побудова її тимчасової динаміки;
- сегментація ринку у різних зрізах;
- найбільш сильні фактори впливу та тренди розвитку цільової сфери бізнесу.
2. Нормативно-правове регулювання цільового ринку:
- основні положення законів та підзаконних актів;
- податкове навантаження у різних форматах діяльності;
- умови ліцензування та стандартизації;
- обмеження міжнародної торгівлі;
- правила проведення державних закупівель та участі у тендерах;
- озвучені урядом плани реформування галузі;
- ознайомтеся з кейсами з маркетингових досліджень тут – ви зможете переглянути структури вже готових звітів по ринках України та світу.
3. Споживче маркетингове дослідження ринку – приклад містить:
- характерні риси цільової аудиторії;
- результати телефонних опитувань та фокус-груп;
- моделі поведінки покупців на офлайн та онлайн торгових майданчиках;
- споживання у корпоративному секторі;
- закупівлі продукції державними установами
4. Аналіз конкурентного середовища ринку:
- перелік та характеристики основних суб'єктів, що конкурують;
- розподіл часток ринку між конкурентами;
- стратегії та тактики конкурентної боротьби, що застосовуються;
- конкурентні ризики реалізації планів замовника;
- дізнайтесь більше про аналіз конкурентів.
5. Поточна позиція підприємства, яке замовило маркетингове дослідження ринку, – приклад використання методів:
- визначення та порівняння ринкових часток;
- аналіз факторів конкурентоспроможності товарів та брендів;
- визначення індексів лояльності та задоволеності споживачів (NPS-опитування, CSI-опитування);
- оцінка роботи з клієнтами за методиками «таємний дзвінок» та «таємний покупець»;
- аудиту бізнес-процесів.
6. Вивчення рекламної сфери ринку:
- моніторинг реклами онлайн та офлайн;
- виділення рекламних ключів із масиву запитів потенційних споживачів у пошукових системах;
- перевірка ефективності інструментів просування;
- рекомендації щодо спрямованості та складу рекламних кампаній;
- у якості прикладу структури маркетингового дослідження перегляньте структуру готового аналізу ринку гудзиків в Україні (2023 рік).
7. Збутове маркетингове дослідження ринку - приклад аналізу каналів продажів:
- перелік та характеристики існуючих способів реалізації продукції;
- особливості комунікаційних та цінових політик оптових та роздрібних продавців;
- просування товарів залежно від каналу реалізації;
- алгоритм залучення каналів продажів у різних умовах функціонування ринку.
8. Оцінка привабливості ринків:
- порівняльний факторний аналіз ринків та ринкових ніш;
- результати PEST- та SWOT-аналізу;
- картка ризиків та можливостей для нових та діючих гравців.
Клієнт, який замовляє комплексне маркетингове дослідження ринку, може визначити найбільш пріоритетні для себе напрямки аналізу і відхилити розділи, що не цікавлять.
Якщо необхідно попередньо ознайомитись із напрямком бізнесу, перш ніж замовляти комплексне маркетингове дослідження ринку, приклад аналізу практично будь-якої галузі можна знайти та придбати у магазині готових проектів компанії Pro-Consulting.
Для того, щоб замовити власне маркетингове дослідження, зв'яжіться з нашим менеджером по телефону або електронною поштою.