3085
Сегментація ринку у процесі маркетингового дослідження
Сегментація ринку – це процес і результат аналітичної обробки інформації, у ході якої ринок товарів чи послуг розбивається на складові за певними критеріями та ознаками. Кожен із сегментів потім розглядається і вивчається з метою отримання потрібних замовнику відомостей про ситуацію на його напрямку бізнесу.
Місце сегментації ринку у структурі дослідження
Сегментація ринку у складі комплексного аналітичного дослідження відображається у наступних інформаційних блоках:
1. Загальні параметри ринку:
- сегментація ринку за обсягами виробництва, експорту та імпорту;
- розрахунок ринкової ємності;
- сегментація ринку за географічною ознакою, особливостями сировинної бази та іншими загальними зрізами;
- фактори та тенденції трансформації ринкової ситуації.
2. Дослідження конкурентного середовища:
- перелік та характерні дані операторів, що конкурують;
- сегментація ринку та виділення часток конкурентів за:
- спеціалізацією;
- регіонами;
- групами товарів;
- факторний аналіз виділених сегментів та визначення конкурентних ризиків для реалізації планів замовника. Дізнайтесь більше про аналіз конкурентів.
3. Споживчий аналіз ринку:
- сегментація ринку за характерними ознаками споживачів;
- ступінь потреби у товарі чи послузі та задоволеність споживачів вашою пропозицією (дізнайтеся більше про NPS-опитування та оцінку лояльності клієнтів);
- особливості споживання в режимах офлайн та онлайн;
- сегментація ринку в секторі державних закупівель за:
- обсягами;
- організаторами тендерів;
- учасниками;
- регіонами країни;
- сегментація ринку у секторі В2В.
У якості прикладу структури дослідження ринку ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку шин в Україні за 2020 – 6 міс. 2022 р.
4. Ціновий аналіз ринку:
- сегментація ринку за ціновими діапазонами;
- динаміка середніх цін у сегментах;
- собівартість товарів та рентабельність бізнесу;
- цінові політики операторів, фактори та тенденції ціноутворення.
5. Зовнішня торгівля продукцією ринку, що досліджується:
- сегментація ринку за:
- обсягами імпорту та експорту (дізнайтеся більше про аналіз іморту та аналіз експорту);
- видами та особливостями товарів;
- географією постачання;
- операторами зовнішньоекономічної діяльності;
- цінами;
- динаміка та тенденції зміни сегментів зовнішньої торгівлі.
6. Дослідження реалізації товарів на ринку:
- сегментація ринку за обсягами продажів у зрізах:
- дистриб'юторів та рітейлерів;
- асортименту продукції;
- каналів реалізації;
- продаж товарів у корпоративному секторі.
Понад 2000 готових аналізів ринків доступні у каталозі готових проектів.
7. Рекламна сфера:
- сегментація ринку за:
- спрямованістю та змістом рекламних повідомлень;
- запитом потенційних споживачів;
- складання концепцій та планів рекламних кампаній;
- аналіз ефективності реклами у окремих ринкових сегментах.
8. Визначення інвестиційного потенціалу та вигідності ринку:
- факторна сегментація ринку та її аналіз;
- карта можливостей та бар'єрів для організації та розвитку бізнесу.
Інформація для сегментації ринку
Сегментація ринку – це досить трудомісткий процес, оскільки сегменти відрізняються ступенем інформаційної прозорості. З метою отримання максимального обсягу даних для правильної сегментації ринку фахівці Pro-Consulting використовують як різноманітні джерела вторинної інформації, так і первинні відомості, що одержуються у процесі польових досліджень.
Сегментація ринку в ході комплексного маркетингового дослідження базується на даних із:
- зведення державних статистичних служб;
- звітів міністерств та відомств;
- бази зовнішньоекономічної діяльності;
- публікацій спеціалізованої та загальноформатної преси;
- досліджень неурядових організацій;
- матеріалів бізнес-форумів та презентацій суб'єктів ринку;
- власної бази даних Pro-Consulting та інформаційних ресурсів партнерських компаній.
Більш детальна сегментація ринку, особливо його споживчої аудиторії, виходить за результатами:
- телефонних опитувань за допомогою власного колл-центру Pro-Consulting;
- проведення фокус-груп та глибинних інтерв'ю у спеціально обладнаній студії у очному та онлайн режимах;
- моніторингу інформаційних ресурсів мережі Інтернет;
- опитувань експертів ринку та інсайдерів.
Ексклюзивна сегментація ринку у напрямі, що вас цікавить, може бути проведена при надходженні запиту від вас. Для зв'язку скористайтесь нашими контактними даними.