Сегментація ринку у процесі маркетингового дослідження
2561

Сегментація ринку у процесі маркетингового дослідження

Сегментація ринку – це процес і результат аналітичної обробки інформації, у ході якої ринок товарів чи послуг розбивається на складові за певними критеріями та ознаками. Кожен із сегментів потім розглядається і вивчається з метою отримання потрібних замовнику відомостей про ситуацію на його напрямку бізнесу.

Місце сегментації ринку у структурі дослідження

Сегментація ринку у складі комплексного аналітичного дослідження відображається у наступних інформаційних блоках:

1. Загальні параметри ринку:

  • сегментація ринку за обсягами виробництва, експорту та імпорту;
  • розрахунок ринкової ємності;
  • сегментація ринку за географічною ознакою, особливостями сировинної бази та іншими загальними зрізами;
  • фактори та тенденції трансформації ринкової ситуації.

2. Дослідження конкурентного середовища:

  • перелік та характерні дані операторів, що конкурують;
  • сегментація ринку та виділення часток конкурентів за:
    • спеціалізацією;
    • регіонами;
    • групами товарів;
  • факторний аналіз виділених сегментів та визначення конкурентних ризиків для реалізації планів замовника. Дізнайтесь більше про аналіз конкурентів.

3. Споживчий аналіз ринку:

  • сегментація ринку за характерними ознаками споживачів;
  • ступінь потреби у товарі чи послузі та задоволеність споживачів вашою пропозицією (дізнайтеся більше про NPS-опитування та оцінку лояльності клієнтів);
  • особливості споживання в режимах офлайн та онлайн;
  • сегментація ринку в секторі державних закупівель за:
    • обсягами;
    • організаторами тендерів;
    • учасниками;
    • регіонами країни;
  • сегментація ринку у секторі В2В.

У якості прикладу структури дослідження ринку ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку шин в Україні за 2020 – 6 міс. 2022 р.

4. Ціновий аналіз ринку:

  • сегментація ринку за ціновими діапазонами;
  • динаміка середніх цін у сегментах;
  • собівартість товарів та рентабельність бізнесу;
  • цінові політики операторів, фактори та тенденції ціноутворення.

5. Зовнішня торгівля продукцією ринку, що досліджується:

  • сегментація ринку за:
    • обсягами імпорту та експорту (дізнайтеся більше про аналіз іморту та аналіз експорту);
    • видами та особливостями товарів;
    • географією постачання;
    • операторами зовнішньоекономічної діяльності;
    • цінами;
  • динаміка та тенденції зміни сегментів зовнішньої торгівлі.

6. Дослідження реалізації товарів на ринку:

  • сегментація ринку за обсягами продажів у зрізах:
    • дистриб'юторів та рітейлерів;
    • асортименту продукції;
    • каналів реалізації;
  • продаж товарів у корпоративному секторі.

Понад 2000 готових аналізів ринків доступні у каталозі готових проектів.

7. Рекламна сфера:

  • сегментація ринку за:
    • спрямованістю та змістом рекламних повідомлень;
    • запитом потенційних споживачів;
  • складання концепцій та планів рекламних кампаній;
  • аналіз ефективності реклами у окремих ринкових сегментах.

8. Визначення інвестиційного потенціалу та вигідності ринку:

  • факторна сегментація ринку та її аналіз;
  • карта можливостей та бар'єрів для організації та розвитку бізнесу.

Інформація для сегментації ринку

Сегментація ринку – це досить трудомісткий процес, оскільки сегменти відрізняються ступенем інформаційної прозорості. З метою отримання максимального обсягу даних для правильної сегментації ринку фахівці Pro-Consulting використовують як різноманітні джерела вторинної інформації, так і первинні відомості, що одержуються у процесі польових досліджень.

Сегментація ринку в ході комплексного маркетингового дослідження базується на даних із:

  • зведення державних статистичних служб;
  • звітів міністерств та відомств;
  • бази зовнішньоекономічної діяльності;
  • публікацій спеціалізованої та загальноформатної преси;
  • досліджень неурядових організацій;
  • матеріалів бізнес-форумів та презентацій суб'єктів ринку;
  • власної бази даних Pro-Consulting та інформаційних ресурсів партнерських компаній.

Більш детальна сегментація ринку, особливо його споживчої аудиторії, виходить за результатами:

  • телефонних опитувань за допомогою власного колл-центру Pro-Consulting;
  • проведення фокус-груп та глибинних інтерв'ю у спеціально обладнаній студії у очному та онлайн режимах;
  • моніторингу інформаційних ресурсів мережі Інтернет;
  • опитувань експертів ринку та інсайдерів.

Ексклюзивна сегментація ринку у напрямі, що вас цікавить, може бути проведена при надходженні запиту від вас. Для зв'язку скористайтесь нашими контактними даними.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами