Маркетинговий аналіз ринку: структура, завдання, приклади
3467

Маркетинговий аналіз ринку: структура, завдання, приклади

Для того щоб замовити аналіз ринку в Pro-Consulting, замовник складає технічне завдання, що відображає його потреби в конкретній аналітиці по ринку. Від відповідності технічного завдання, за яким буде здійснюватися маркетинговий аналіз, цілям, які переслідуються замовником, залежить якість інформаційного забезпечення його тактичних і стратегічних рішень. Тому початковим етапом взаємодії Pro-Consulting з новими клієнтами є спільний брифінг, на якому:

  1. взаємно уточнюються завдання на дослідження ринку;
  2. роз'яснюються можливості Pro-Consulting з проведення аналізу ринку:
  3. клієнту показується типова структура аналізу ринку, з якої він може вибрати необхідні аналітичні блоки.

Маркетинговий аналіз: структура звіту

Маркетингове дослідження ринку від Pro-Consulting може включати наступні розділи:

1.Результати загального дослідження ринку:

  • опис ринкових умов;
  • особливості держрегулювання;
  • сукупні показники діяльності операторів ринку;
  • структура ринку в основних розрізах;
  • найбільш відчутні чинники впливу і тенденції розвитку.

2. Конкурентний аналіз ринку:

  • найбільші ринкові суб'єкти:
    • характеристика;
    • розподіл часток;
    • особливості маркетингових стратегій;
  • ризики, пов'язані з конкуренцією, і можливості їх мінімізації.

3. Споживче дослідження ринку:

  • характеристика аудиторії споживачів цільового товару (послуги) за результатами:
  • ставлення покупців до представленого асортименту;
  • ступінь лояльності до брендів, умови її виникнення та збереження;
  • особливості участі в державних тендерах і корпоративних закупівлях;
  • споживання онлайн.

4. Маркетинговий аналіз ринкової позиції замовника:

  • розрахунок загальної ємності ринку;
  • порівняння ринкової частки замовника з аналогічними показниками конкурентів;
  • результати дослідження служб замовника за допомогою «таємного покупця» і «таємного дзвінка»;
  • рекомендації щодо поліпшення ринкової позиції.

5. Аналіз ринку в секторі роздрібної торгівлі:

  • асортимент товарів, які конкурують в торгових точках в торгових точках;
  • маркетингові прийоми просування продукції;
  • фактори цінової політики рітейлерів;
  • поведінку покупців.

6. Маркетинговий аналіз рекламних кампаній:

  • моніторинг ЗМІ та інших офлайнових рекламних носіїв;
  • реклама в соціальних мережах, на сайтах, в поштових розсилках та на інших ресурсах мережі інтернет;
  • аудит результатів проведеної рекламної кампанії.

7. Аналіз привабливості ринку (галузі) для інвесторів і збуту продукції:

  • SWOT- і PEST-аналіз;
  • факторний аналіз ринку для виведення цільового товару;
  • пропозиції за маркетинговими стратегіями освоєння нових ринків.

Маркетинговий аналіз: кейси та приклади

Перед ринковими суб'єктами, які ставлять запитання, як провести аналіз ринку, зазвичай стоять такі основні завдання, у вирішенні яких допомагає Pro-Consulting.

1. Розробка або коригування маркетингової стратегії розвитку бізнесу

Замовлення на аналіз ринку надійшло від компанії з іноземним капіталом, що спеціалізується на хмарному відеоспостереження. Спільно з клієнтом був розроблений план аналізу ринку, за яким проведено маркетингове дослідження, що включає:

  • загальне дослідження ринку:
    • діючі фактори впливу і тренди;
    • особливості нормативно-правового регулювання даного напрямку бізнесу в Україні та державах Євросоюзу;
  • аналіз конкурентного середовища ринку:
    • розподіл часток основних гравців і регіональних та інших розрізах;
    • маркетингові стратегії конкурентів;
  • аналіз каналів реалізації засобів хмарного відеоспостереження;
  • дослідження ризиків і можливостей розвитку на ринку.

У якості прикладу подивіться структуру аналізу ринку хмарного відеоспостереження (2016 рік) - Pro-Consulting може проаналізувати ваш ринок за аналогічною структурою.

2. Вихід продукції на новий ринок

У портфоліо Pro-Consulting є реалізований проект на замовлення представництва іноземної компанії, яка є виробником матеріалів для будівництва та ремонту приміщень. Замовника цікавила можливість поставок в Україну гіпсокартону і будівельних сумішей.

В інтересах замовника були проведені аналізи цільових ринків, які містять:

  • розрахунки їх поточних обсягів;
  • показники внутрішнього виробництва та імпорту;
  • характеристику діяльності найбільших операторів з розподілом їх часток;
  • дослідження сфери споживання ринку;
  • факторний аналіз ринку з точки зору вигідності реалізації асортименту товарів замовника.

Ознайомтеся з кейсами маркетингових досліджень ринків будівництва і будівельних матеріалів

Маркетинговий аналіз ринків гіпсокартону і будівельних сумішей дозволив клієнтові прийняти обгрунтоване рішення і розробити стратегію просування в Україні гіпсокартонних листів, штукатурки і шпаклівки, що відповідають очікуваннями вітчизняних споживачів.

3. Освоєння додаткових напрямків бізнесу

Маркетинговий аналіз відразу декількох ринків замовила група компаній, яка працює в аграрній галузі. Бізнес клієнта охоплює сфери:

  • вирощування і реалізації зернових і малічних культур;
  • великої рогатої худоби, тваринництва і свинарства.

У якості прикладу ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку м'яса курки в Україні (2021 рік) - ми можемо проаналізувати ваш ринок за аналогічною структурою

Метою замовлення ринкових досліджень став намір клієнта розширити діяльність на ринки мікродобрив, засобів захисту рослин та виробництва насіння.

Pro-Consulting провела маркетингові аналізи всіх цільових ринків і надала йому інформацію про:

  • поточну і прогнозну ємкості;
  • сегментації за видами продукції, регіонам і операторам;
  • зовнішньоторговельні показники цільової продукції;
  • особливості споживання;
  • канали реалізації.

За підсумками маркетингових досліджень клієнт прийняв рішення зосередиться на освоєнні ринку мікродобрив і налагодив імпорт сировини для їх виробництва.

Прочитайте огляд ринку послуг по боротьбі з шкідниками в Україні

Звичайно, застосування такого інструменту, як маркетинговий аналіз, не обмежується рішенням перерахованих вище завдань. Магазин готових проектів компанії Pro-Consulting містить вже понад 1800 готових звітів з досліджень ринків самих різних товарів і послуг в різній географії.

Якщо ж для досягнення ваших цілей необхідно замовити індивідуальне маркетингове дослідження, скористайтеся нашими контактними даними.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами