Маркетингові дослідження ринків і їх застосування: приклади з практики
3306

Маркетингові дослідження ринків і їх застосування: приклади з практики

Бізнес-структури замовляють маркетингові дослідження тоді, коли їм необхідно прояснити економічну ситуацію, що склалася на ринку, який їх цікавить. Найчастіше це відбувається перед прийняттям управлінських рішень, наприклад, спрямованих на:

  • зміну асортименту продукції, що пропонується, або ребрендінг торгової марки;
  • освоєння додаткового напрямку чи виведення нового продукту на ринок;
  • аналіз і зміцнення ринкових позицій підприємства;
  • проведення антикризових заходів;
  • розробку і впровадження маркетингової стратегії.

Цілі і завдання у замовників можуть різнитися, як і ринки, на яких вони працюють, але інформаційний базис для прийняття рішень створюється за допомогою інструментів маркетингових досліджень, що є в розпорядженні консалтингових агентств.

Пропонуємо Вам ознайомитися з універсальною структурою аналізу ринку.

Для ілюстрації користі маркетингових досліджень для бізнесу візьмемо кілька прикладів з практики української компанії Pro-Consulting.

У першому випадку замовником виступила фірма з великими іноземними інвестиціями, що спеціалізується на створенні інноваційних технологій в області хмарного відеоспостереження.

Мета - визначення маркетингової стратегії подальшого розвитку бізнесу.

Консалтинговим агентством були проведені:

  • загальний аналіз ринку:
  • фактори впливу і тенденції розвитку;
  • держрегулювання ринку в Україні та країнах ЄС;
  • конкурентний аналіз ринку:
  • сегментування частки по регіонах і спеціалізаціях;
  • цінова політика конкурентів;
  • аналіз каналів збуту;
  • SWOT-аналіз.

За результатами маркетингового дослідження аналітиками дані прогнози подальшого розвитку ринку і надані варіанти концепції маркетингової стратегії клієнта. Рекомендуємо вам ознайомитися з базовою структурою аналітичного дослідження ринку.

У другому випадку ініціатором аналізу ринку виступив український виробник широкого асортименту сушених овочів, що працює відповідно до регламентів ISO 22000 HACCP.

Мета - оцінка поточної ситуації на цільовому ринку, складання прогнозів на перспективу, розробка стратегії просування продукції підприємства.

Виконано маркетингове дослідження ринку сушених овочів, в рамках якого:

  • виявлені фактори впливу на ринок і тренди, які ними породжуються;
  • проаналізоване конкурентне середовище;
  • вивчено напрямок зовнішньої торгівлі сушеними овочами;
  • сформовано прогноз зміни умов роботи на ринку;
  • вироблені пропозиції щодо фінансової моделі подальшої діяльності замовника.

Також прочитайте статтю про готові маркетингові дослідження.

У третьому прикладі інформація по ринку знадобилася холдингу, який об'єднує декілька підприємств хімічної промисловості, що спеціалізуються на випуску азотних добрив.

Додатковим напрямком бізнесу замовника є вирощування органічної продукції.

Мета - визначення тенденцій і перспектив розвитку ринку сільськогосподарської авіації в Україні.

За технічним завданням клієнта Pro-Consulting здійснила:

  • розрахунки поточного і прогнозного обсягів ринку сільськогосподарської авіації в Україні (дізнайтеся більше про аналіз обсягу ринку як частину аналізу ринку);
  • аналіз рівня конкуренції і пов'язаних з нею бар'єрів і ризиків;
  • вироблення рекомендацій щодо просування послуги.

Замовником ще одного маркетингового дослідження став український філіал міжнародної групи компаній, що спеціалізуються на виробництві та продажу будівельних матеріалів.

Мета - освоєння вітчизняних ринків гіпсокартону і будівельних сумішей.

Звіт за результатами дослідження ринку, містить:

  • найбільш важливі параметри цільових ринків:
  • ємність ринків;
  • обсяги виробництва, імпорту і експорту;
  • розподіл часток основних операторів ринку (прочитайте про аналіз частки ринку як частину аналізу ринку);
  • аналіз сфери споживання.
  • прогнози подальшого розвитку ринків гіпсокартону і будівельних сумішей в Україні;
  • рекомендації щодо досягнення цілей клієнта.

Завершує наш огляд дослідження, виконане для компанії, що входить в десятку лідерів на ринку техніки для кондиціонування і вентиляції повітря.

Мета - розробка маркетингової стратегії розвитку на ринках іонізаторів повітря і кліматичної техніки в Україні.

Компанією Pro-Consulting проведені маркетингові дослідження ринків, що цікавили замовника, в результаті яких:

  • розрахована ємність ринків;
  • визначені і сегментовані обсяги імпорту;
  • проведений аналіз конкурентів;
  • надані прогнози зміни ринкових умов.

Описані тут приклади є ілюстрацією універсального характеру застосування інструментарію маркетингових досліджень для надання підтримки бізнесу на будь-яких ринках.

Відзначимо, що в якості оперативної аналітичної підтримки оператори ринків користуються і готовими аналізами ринків. Зі структурами і анотаціями до готових маркетингових дослідження ви можете ознайомитися на сайті Pro-Consulting.

Якщо ж вам необхідно проведення ексклюзивного аналізу ринку за найсвіжішими даними і вашим індивідуальним технічним завданням, консалтингова компанія завжди готова до такої роботи, адже сприяння розвитку бізнесу клієнта приносить їй не тільки гроші, а й репутацію.

Можливо, вам буде цікаво прочитати про дослідження ринків АПК і с/г - прочитайте. Ми аналізуємо будь-які ринки України і світу.

Джерело: Podrobnosti.ua

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами