2804
Комплексне дослідження ринку передбачає аналіз усіх аспектів економічної ситуації
Маркетингові дослідження проводяться з метою отримання потрібної ініціатору інформації про умови, що склалися на цільовому ринку товарів чи послуг. За підсумками отриманих, у процесі аналізу ринку, відомостей розробляються маркетингові стратегії, створені задля вирішення завдань збереження прибутковості та розвитку підприємства.
Типовий зміст маркетингового дослідження
Готове комплексне дослідження ринку передбачає структуру, що максимально розкриває всі складові ринкової обстановки (дивіться структури готових досліджень ринку). Водночас складання технічного завдання замовником на комплексне дослідження ринку передбачає можливість визначити пріоритетні напрямки аналізу.
Зазвичай комплексне дослідження ринку передбачає такі розділи:
1. Загальний аналіз ринку:
- обсяги виробництва, імпорту та експорту продукції;
- розрахунок ємності ринку та визначення її динаміки в період часу, що аналізується;
- структуризація ринку за певними параметрами;
- фактори, що мають найбільший вплив;
- тенденції зміни цільового ринку.
2. Умови роботи на ринку, встановлені державою:
- основні положення нормативних актів;
- оподаткування внутрішньо- та зовнішньоторговельних операцій;
- ліцензування та стандартизація;
- порядок проведення держзакупівель та участі у них;
- санкційні заборони та обмеження.
3. Виробнича сфера:
- динаміка виробництва товарів;
- розподіл часток виробників;
- забезпеченість ресурсами та сировиною;
- технологічний рівень підприємств.
4. Конкурентний аналіз ринку:
- рейтинг та характеристики суб'єктів, що конкурують;
- сегментація ринку за операторами;
- стратегії та прийоми конкурентної боротьби;
- ризики для бізнесу клієнта, що походять від діяльності конкурентів;
- дізнайтесь більше про аналіз конкурентів тут.
5. Споживчий аналіз ринку:
- опис аудиторії кінцевих споживачів;
- споживчі очікування та ступінь їх задоволеності;
- індекс лояльності до бренду;
- особливості споживання під час використання онлайнових майданчиків;
- споживання комерційного сектору та державних організацій.
6. Аналіз продажів та цін:
- обсяги реалізації продукції в натуральному та грошовому вираженнях;
- середні оптові та роздрібні ціни;
- цінові політики операторів різних категорій;
- умови рентабельності бізнесу;
- особливості функціонування каналів збуту.
7. Аналіз привабливості ринку:
- інвестиційний потенціал;
- вибір вигідних та ринкових ніш методом факторного аналізу;
- картка ризиків та бар'єрів для реалізації планів замовника.
Залежно від зацікавленості клієнта комплексне дослідження ринку передбачає й інші інформаційні блоки, такі як:
- аналіз поточної ринкової позиції підприємства та визначення шляхів її покращення;
- моніторинг рекламної галузі;
- вивчення параметрів та умов зовнішньоекономічної діяльності;
- прогноз подальшого розвитку ринку.
Комплексне дослідження ринку передбачає також резюмуючий блок із висновками та рекомендаціями аналітика.
Замовити комплексне маркетингове дослідження можна, скориставшись контактними даними компанії Pro-Consulting.
У якості прикладу, ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку сої та продуктів переробки (2023 рік).
Що комплексне дослідження ринку передбачає для замовників
Комплексне дослідження ринку передбачає вивчення всіх елементів ринкової обстановки, тому його часто замовляють як при розробці нових бізнес-проектів, так і гравці, що вже присутні на ринку.
Для нових суб'єктів комплексне дослідження ринку передбачає визначення:
- інвестиційної привабливості для бізнес-проекту сфери діяльності;
- напруженості конкурентного середовища та умов конкурентоспроможності бізнесу;
- прогнозної ринкової частки нового гравця;
- тенденцій подальшої трансформації ринкових умов;
- оцінку можливостей ведення та вигідності зовнішньоекономічної діяльності.
Для менеджерів компаній, що вже працюють, комплексне дослідження ринку передбачає отримання повної та достовірної інформації за результатами моніторингу:
- динаміки загальних ринкових показників;
- стану споживчої аудиторії;
- діяльності прямих та непрямих конкурентів;
- функціонування каналів збуту;
- рекламної сфери;
- виробничої активності;
- експортно-імпортних операцій;
- власної ринкової позиції клієнта;
- зміни карти ризиків та бар'єрів для розвитку проекту;
- зовнішніх та внутрішніх факторів впливу.
Ознайомтеся з кейсами по дослідженню ринків України та світу у каталозі готових проектів.