Ягоди - улюблені ласощі більшості дітей і дорослих в Україні і за її межами. Кажуть, що ягоди несуть в собі смак і аромат літа, але і взимку люди не проти вживати ці смачні і корисні вітамінні бомбочки. До того ж, до цього нас закликає стрімко розповсюджвана по світу концепція здорового харчування і способу життя.
В Україні, в особистих господарствах і на фермах, здавна вирощуються ягоди для власного споживання і продажу. Перевага віддається полуниці, малині та чорній смородині, причому першої виробляється найбільше.
Споживання полуниці в докризовий період в нашій країні становило понад 70 тис. тонн в рік. З настанням важких часів ємність ринку ягід істотно знизилася і тільки в 2017 році почала відновлюватися.
В останні роки розсмакували смак української суниці садової та в інших країнах. Починаючи з 2014 року її експорт перевищив імпорт і продовжує збільшуватися. У минулому році за кордон поставлено рекордні 3 тис. тонн полуниці.
І це ще далеко не межа. Все більший доступ вітчизняних ягідників до технології шокової заморозки своєї продукції, дотримання міжнародних стандартів вирощування і передпродажної підготовки сприятимуть збільшенню експорту. Конгрес Global Berry прогнозує, що до 2020 року Україна буде продавати на світовому ринку 40 тис. тонн культивованих ягід.
Оскільки на ягодах дійсно можна побудувати високоприбутковий бізнес, то цей прогноз цілком реальний. Причому, в нашій країні можна вирощувати полуницю не тільки в теплу пору року, а цілий рік, в теплиці. І бізнес-план такого тепличного господарства вже підготовлений аналітиками Pro-Consulting.
Вклавши 3,2 мільйона доларів, інвестор отримає підприємство з вирощування полуниці методом гідропоніки на площі один гектар. Такий тепличний комплекс незалежний від умов зовнішнього середовища і тому може бути розміщений в будь-якому регіоні. На перше місце при виборі його місця розташування виходить близькість до ринків збуту.
Досить значні початкові вкладення пояснюються ціною будівництва і обладнання високотехнологічних теплиць. Саме на ці цілі піде 87% зазначеної вище суми. Інші статті витрат не такі значні:
Згідно з розрахунками, виконаними при розробці бізнес-плану ягідного тепличного комплексу, його період окупності складе з урахуванням дисконту трохи більше 3,5 років (43,8 місяці).
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: