Аналіз ринку товарів: цілі і зміст
1873

Аналіз ринку товарів: цілі і зміст

Аналіз товарного ринку є одним з найбільш затребуваних видів послуг Pro-Consulting. Починаючи з 2005 року, коли наше агентство було прийнято в УАМ, на замовлення клієнтів проведено більше 1900 маркетингових досліджень, більшість з яких являють собою аналіз ринку товарів.

Для чого замовляють аналіз товарного ринку?

Готове маркетингове дослідження ринку надає ініціатору необхідну йому аналітику для ефективного управління бізнесом. Перш ніж реалізувати важливі для подальшої долі підприємства заходи, такі як:

  • зміна характеристик продукції, що пропонується;
  • ребрендинг компанії;
  • вихід на новий ринок;
  • створення каналу зовнішньоекономічної діяльності;
  • розширення ринкової частки фірми;
  • коригування маркетингової стратегії,

необхідно отримати відомості про поточний стан ринку і прогнози його зміни. Такі дані містить аналіз ринку товарів.

Зміст аналізу товарного ринку

Типовий аналіз ринку товарів складається з наступних розділів:

1. Загальні відомості:

  • обсяги випуску продукції, поставок з-за кордону, експорту;
  • розрахунок загальної місткості ринку і її динаміка;
  • структура ринку в розрізах регіонів, операторів, продукції та інших;
  • фактори впливу та пов'язані з ними тенденції зміни ринкових умов.

2. Огляд системи державного регулювання цільового ринку:

  • перелік і положення чинних нормативних актів;
  • умови отримання ліцензій;
  • податкове навантаження і митні збори;
  • правила проведення держзакупівель і можливість участі в тендерах;
  • озвучені плани і підготовлені законопроекти, спрямовані на реформування ринку.

В якості прикладу ознайомтеся зі структурою готового аналізу ринку оптики в Україні (2021 рік)

3. Аналіз споживання на ринку товарів:

  • споживча аудиторія, її характерні особливості;
  • результати опитувань з потрібних замовнику питань;
  • чинники впливу на поведінку споживачів і викликані ними споживчі тренди;
  • споживання в режимі онлайн;
  • особливості споживання товарів в секторах В2В і В2G.

4. Конкурентний аналіз товарного ринку:

  • найбільші оператори, що конкурують з замовником;
  • асортимент і властивості товарів конкурентів;
  • спрямованість і зміст маркетингових стратегій конкурентів;
  • співвідношення часток конкурентів в найважливіших зрізах;
  • конкурентні загрози для розвитку бізнесу клієнта і способи їх зменшення.

Вам знадобиться дізнатися більше про дослідження конкурентів

5. Дослідження каналів реалізації товарів:

  • порівняльний аналіз існуючих каналів;
  • поширені політики взаємодії суб'єктів каналів збуту;
  • ефективність інструментів просування товарів в залежності від каналів продажів;
  • можливості цінових маневрів;
  • критерії розподілу продажів по каналах збуту в поточних і прогнозованих умовах.

6. Рекламна сфера товарного ринку:

  • моніторинг цільових рекламних повідомлень в медіапросторі;
  • виявлення ключових фраз в масиві запитів пошукових системах;
  • генерація пропозицій щодо концепції і складу рекламної кампанії;
  • контроль процесу проведення та досягнення намічених цілей рекламних акцій.

Дізнайтеся більше про аналіз зовнішньої торгівлі як частину дослідження ринку

7. Аналіз стану та діяльності замовника на товарному ринку:

  • ринкова частка клієнта в порівнянні з прямими конкурентами;
  • динаміка зміни ринкової частки;
  • незалежний аудит внутрішніх і зовнішніх бізнес-процесів компанії, запуск «таємного покупця» або «таємного дзвінка»;
  • перспективи і шляхи поліпшення поточної позиції замовника;
  • рекомендації щодо коригування маркетингової стратегії.

8. Аналіз ринків товарів для визначення прибутковості та інвестиційної привабливості:

  • бар'єри, ризики та можливості реалізації інвестиційних проектів за результатами SWOT- і PEST-аналізу;
  • факторний аналіз з метою пошуку найкращого ринку;
  • пропозиції щодо розвитку бізнесу на новому ринку.

У магазині готових аналізів ринків розміщені до покупки понад 1900 готових проектів

Перераховані вище розділи входять в готовий аналіз товарного ринку відповідно до технічного завдання замовника. Клієнт може видаляти або додавати інформаційні блоки, керуючись своїми потребами, цілями та завданнями.

Склад аналізу ринку товарів, ресурси, терміни і вартість виконання попередньо обговорюються в ході спільного брифінгу ініціатора і виконавця. Для того щоб замовити аналіз товарного ринку, скористайтеся контактними даними Pro-Consulting.

Також прочитайте про аналіз імпорту як частину аналізу ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами