Аналіз ніші ринку – маркетингове дослідження
1964

Аналіз ніші ринку – маркетингове дослідження

Аналіз ніші ринку часто замовляють клієнти, які працюють чи планують працювати у сегментах нішевих товарів чи послуг.

Призначення аналізу ніші ринку

Аналіз ніші ринку необхідний для створення інформаційної бази, спираючись на яку менеджер приймає обґрунтовані рішення щодо досягнення мети, що стоїть перед ним, і вирішення важливих для долі підприємства завдань. Найбільш поширеними серед таких завдань є:

  • освоєння нового напряму бізнесу у прибутковій ринковій ніші;
  • коригування асортименту, складу чи властивостей товару відповідно до запитів нішевої споживчої аудиторії;
  • пошук для нішевого продукту нового зовнішнього ринку та організація каналу збуту;
  • визначення інвестиційного потенціалу, а також ризиків та бар'єрів для організації бізнес-проектів в окремих ринкових сегментах.

Дізнайтеся про інформаційну підготовку до виведення нового продукту на ринок.

Приклад використання аналізу ніші ринку

Як правило, аналіз ніші ринку проводиться за підсумками комплексного маркетингового дослідження якоїсь галузі чи сфери економічної активності.

Наприклад, компанія Pro-Consulting нещодавно проводила аналіз ринку рідкої побутової хімії в Україні. На цьому досить широкому ринку є перспективні ринкові ніші, наприклад капсули для прання. Ініціатор або покупець дослідження може звернути увагу на той факт, що даний нішевий продукт користується стійкою популярністю у певної частини цільової аудиторії, а в його сегменті утворився простір для організації бізнесу після російських брендів. У разі такої зацікавленості може бути додатково замовлений детальний аналіз ніші ринку, після якого приймається рішення про організацію виробництва чи імпорту, створення унікальної нішевої торгової пропозиції. Даний приклад наведено лише як ілюстрація можливого використання аналізу ніші ринку і носить лише теоретичний характер. Також почитайте про аналіз конкуретів як частину аналізу ринку.

Структура аналізу ніші ринку

Аналіз ніші ринку виконується аналітиками Pro-Consulting, як і інші види маркетингових досліджень, за відпрацьованими методиками, що відповідають міжнародним стандартам ESOMAR.

У каталозі готових аналізів ринків представлено понад 2000 кейсів Pro-Consulting – знайдіть готовий звіт по своєму ринку і ми актуалізуємо його для вас.

При розробці та узгодженні технічного завдання на аналіз ніші ринку використовується типова структура звіту, що містить усі можливі інформаційні блоки.

Готовий аналіз ніші ринку може включати:

1. Загальні параметри та показники ринкової ніші:

  • обсяги виробництва, зовнішньої торгівлі;
  • розрахунок ємності ніші ринку;
  • сегментацію у важливих зрізах;
  • державне регулювання галузі;
  • особливості та тенденції розвитку напряму, що аналізується.

2. Конкурентний аналіз ніші ринку:

  • перелік великих прямих та непрямих конкурентів;
  • стратегії конкурентної боротьби, що застосовуються;
  • поточні ринкові позиції конкурентів у ніші;
  • конкурентні ризики та бар'єри для розвитку бізнесу замовника.

В якості прикладу структури звіту щодо аналізу конкурентів ознайомтеся зі структурою готового аналізу конкурентів на ринку залізобетонних конструкцій (2020 рік).

3. Споживчий аналіз ніші ринку:

  • характерні риси споживчої аудиторії нішевого товару, що аналізується;
  • запити та мотивації покупців за результатами опитувань та фокус-груп;
  • моделі поведінки покупців на офлайнових та електронних торгових майданчиках;
  • державний та корпоративний сектори споживання.

4. Рекламний аналіз ніші ринку:

  • результати моніторингу можливих носіїв реклами нішевого продукту;
  • рекомендації щодо проведення рекламних акцій відповідно до ключових пошукових запитів споживачів;
  • контроль ходу та оцінка ефективності рекламних кампаній замовника.

5. Збутовий аналіз ніші ринку (дізнайтесь більше про аналіз ринку збуту товарів та послуг):

  • перелік та опис можливих каналів реалізації продукції;
  • особливості взаємодії з дистриб'юторами та рітейлерами нішевого товару;
  • ефективні політики продажу залежно від ринкової ситуації.

6. Інвестиційний аналіз ніші ринку:

  • результати SWOT- та PEST-аналізу;
  • факторний аналіз зовнішніх ринків з метою пошуку найвигіднішого;
  • рекомендації щодо організації та розвитку бізнес-проектів з урахуванням виявлених можливостей та ризиків.

Кожен аналіз ринку ніші є ексклюзивним для клієнта, оскільки спрямований на задоволення його специфічних інформаційних потреб у вузькій сфері бізнесу.

Замовити аналіз ніші ринку можна, скориставшись контактами компанії Pro-Consulting.

Читати також: Аналіз імпорту як частина аналізу ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами