Аналіз конкуренції на ринку: як ми це робимо
2064

Аналіз конкуренції на ринку: як ми це робимо

Аналіз конкуренції в ході маркетингового дослідження дозволяє своєчасно виявити ризики для бізнесу замовника, підготуватися та відреагувати на діяльність «колег», визначити та реалізувати можливості щодо збільшення своєї частки загального пирога та зміцнення ринкової позиції.

Що має на увазі аналіз конкуренції?

Як і будь-яке маркетингове дослідження, аналіз конкуренції це збирання та обробка даних про діяльність конкуруючих суб'єктів. У Pro-Consulting із цією метою використовуються як кабінетні методи роботи з інформацією, так і первинні відомості, які отримуються в результаті розгортання польових досліджень на власній технічній базі.

Більше 1950 готових маркетингових досліджень ринків - перейдіть в каталог і знайдіть звіт по своєму ринку

Джерелами першого етапу аналізу конкуренції є:

  • звіти самих ринкових операторів;
  • презентації, виступи та інші матеріали бізнес-заходів;
  • публікації масових та спеціалізованих видань;
  • дослідження сторонніх організацій;
  • власні та партнерські інформаційні системи.

Для польових досліджень у процесі аналізу конкуренції використовуються можливості:

  • колл-центру компанії:
  • обладнані спеціальною апаратурою аудіо- та відеофіксацією студії::
  • моніторинг Інтернету:
    • систематизація споживчих запитів;
    • контент-аналіз мережевих інформаційних ресурсів.

В результаті залучення всіх ресурсів ми отримуємо повну та достовірну картину становища та діяльності присутніх на ринку найбільш впливових суб'єктів.

Із чого складається готовий аналіз конкуренції?

Аналізу конкуренції, якщо він виконується у рамках комплексного маркетингового дослідження, відводиться окремий розділ у структурі звіту. Крім того, результати аналізу конкуренції обов'язково використовуються при описі інших інформаційних блоків:

  • загальні показники та характеристики ринку;
  • споживчий аналіз;
  • дослідження каналів продажу;
  • аналіз рекламної галузі;
  • ринкова позиція замовника дослідження;
  • оцінка привабливості ринку.

Читати також: Аналіз впізнаваності бренду

У концентрованому вигляді аналіз конкуренції містить таку інформацію:

  • рейтинговий список, опис та короткі характеристики конкуруючих суб'єктів;
  • асортимент та властивості товарів прямих та непрямих конкурентів;
  • цінові та збутові політики ринкових гравців;
  • зовнішні та внутрішні зв'язки та бізнес-процеси основних конкурентів;
  • спрямованість, зміст та результати реалізації стратегій конкурентної боротьби.

Дізнатись більше: Аналіз долі ринку

Наявність на одному ринку товарів чи послуг кількох, і навіть безлічі, суб'єктів підприємницької діяльності вносить значний елемент невизначеності у стан економічного середовища, у якому доводиться працювати саме вашому підприємству. Не випадково діяльність конкурентів розглядається маркетологами в одному ряду з такими факторами впливу на ринок, як:

  • міжнародні відносини та зовнішньоторговельні рестрикції;
  • внутрішня політична та економічна ситуація в країні;
  • діяльність органів законодавчої та виконавчої влади;
  • ціни на сировину та енергоресурси;
  • валютні курси;
  • купівельна спроможність населення;
  • виробничі, споживчі, екологічні та інші тренди;
  • форс-мажорні обставини – військові конфлікти, вірусні пандемії, катастрофи природного і техногенного характеру тощо.

Читати також: Аналіз обсягу ринку

Всі ці перелічені фактори змінюють ринкові умови, іноді поступово та непомітно, іноді різко і до невпізнання. Те саме стосується і конкуренції, особливо коли на ринку з'являються потужні гравці, що реалізують наступальні стратегії.

Аналіз конкуренції проводиться та оформляється за відпрацьованими методиками відповідно до стандартів ESOMAR.

Аналіз конкуренції міститься у кожному з більш ніж 1950 маркетингових досліджень, вже проведених аналітиками Pro-Consulting. Ознайомитись із змістом цих матеріалів та придбати їх можна у нашому магазині готових проектів.

Для замовлення власного дослідження ринку та аналізу конкуренції скористайтесь телефоном або електронною поштою Pro-Consulting.

Читайте також: Аналіз зовнішньої торгівлі як частина маркетингового дослідження

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами