Аналіз обсягу ринку - складова дослідження ринку
3059

Аналіз обсягу ринку - складова дослідження ринку

Аналіз обсягу ринку присутній в будь-якому маркетинговому дослідженні, що виконується Pro-Consulting на замовлення клієнта. Якщо спрощено розглядати підприємницьку активність як боротьбу за шматок пирога побільше, то аналіз обсягу ринку дає уявлення про загальний розмір цього кулінарного виробу.

Замовити аналіз вашого ринку можна за контактними даними

Усвідомлення ємності ринку дозволяє власнику або керівнику підприємства усвідомлено підходити до вирішення завдань розвитку бізнесу, таких як:

  • розробка і реалізація маркетингової стратегії компанії;
  • коригування асортименту продукції;
  • освоєння додаткових напрямків діяльності;
  • розширення власної ринкової частки;
  • створення і випуск на ринок нового гравця.

У типовій структурі маркетингового дослідження від Pro-Consulting аналіз обсягу ринку використовується в якості базового параметру в розділах:

  • паспорт ринку, що відображає загальні параметри і характеристики ринкового середовища;
  • конкурентний аналіз - для визначення співвідношення часток конкуруючих суб'єктів;
  • аналіз сфери споживання - для побудови ретроспективної і прогнозної динаміки попиту;
  • визначення позиції на ринку компанії-клієнта - для розрахунку поточної ринкової частки замовника, виявлення можливостей її збільшення;
  • оцінка інвестиційної привабливості та прибутковості ринків - для розуміння перспектив нових ринкових суб'єктів і реалізації товарів.

Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку - за нею можна проаналізувати будь-який ринок України і світу

Як проводиться аналіз обсягу ринку?

Обсягом ринку є загальна кількість продукції, яку продали на ньому, в натуральному вираженні або сума виручки за цю продукцію, якщо потрібне грошове вираження. Тобто можна взяти товари, випущені і реалізовані місцевими виробниками, за винятком тих, що пішли на експорт, додати до них продукцію, завезену імпортерами, і в підсумку отримати ємність або обсяг ринку в часовий проміжок, що розглядався. Все досить просто, але ця простота формули аналізу обсягу ринку з лишком компенсується складністю отримання достовірних вхідних даних.

Дізнайтеся більше про аналіз попиту як складову аналізу ринку

Розглянемо методи аналізу обсягу ринку

1. За середнім споживаням або метод «знизу-вгору»

Найпростіший, але і найбільш грубий метод аналізу обсягу ринку. Береться чисельність споживчої аудиторії того чи іншого продукту і множиться на середній показник споживання. Наприклад, ми припускаємо, що всі українці їдять хліб і булки, а одна людина в місяць з'їдає їх близько 10 кг. Множимо чисельність населення на 10 і отримуємо місячний обсяг ринку хлібобулочних виробів в Україні. Однак такий підхід не враховує особливостей споживання за видами продукції, регіонами, ціновими діапазонами, каналами збуту. Виходить, що у великого хлібозаводу та міні-пекарні обсяг ринку однаковий, а на практиці це далеко не так. Тому метод «знизу-вгору» підходить тільки для самого загального оціночного аналізу обсягу ринку.

До речі, в якості прикладу можете ознайомитися зі структурою готового аналізу ринку ХБІ (хлібобулочних виробів) в Україні за 2018 - 1 пол. 2021 рр.

2. Аналіз обсягу ринку за даними операторів або метод «зверху-вниз»

Метод, що дозволяє отримати більш точні результати, ніж попередній. Для його реалізації збирається інформація від найбільших виробників і імпортерів цільового товару. Чим більшу частку ринку разом займають суб'єкти, дані яких вдалося добути, тим точніше можна провести аналіз обсягу ринку. Складність полягає в тому, що ми з самого початку не знаємо актуальний розмір частки кожного оператора. До того ж далеко не всі оператори публікують у відкритий доступ повні і достовірні відомості про результати своєї діяльності.

Ми провели більше 1900 досліджень ринків - знайди свій ринок в каталозі

3. За даними реальних продажів

Найточніший і в той же час самий трудомісткий і дорогий метод аналізу обсягу ринку. Він полягає в зборі інформації про продажі від працюючих на ринку рітейлерів. Така робота зазвичай проводиться з метою сегментації обсягів локальних ринків до найбільш значущих для замовника зрізах.

Досвід і можливості точного визначення ємності ринку - це одна з ознак кваліфікації агентства маркетингових досліджень. З огляду на важливість цього параметру, якісний аналіз обсягу ринку дозволяє замовнику маркетингового дослідження будувати свою бізнес-стратегію на базі найбільш достовірної інформації, отримуючи перевагу перед конкурентами.

Замовити аналіз обсягу ринку та інші види досліджень можна в Pro-Consulting, скориставшись нашими контактними даними.

Також прочитайте про NPS-опитування як спосіб оцінити лояльність клієнтів до вашого бренду

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами