Обсяг ринку: методи розрахунку
885

Обсяг ринку: методи розрахунку

Обсяг ринку – це один з ключових параметрів сфери економічної активності підприємств, визначених під час проведення маркетингового дослідження. Від точності визначення обсягу ринку залежить розуміння ініціатором поточних розмірів «грошового пирога», за який він бореться чи збирається поборотися.

Важливо також дізнатися, як змінювався обсяг ринку протягом кокретного періоду та скласти прогноз його подальшої динаміки. Спираючись на ці дані, інвестори та менеджери можуть реалізувати можливості зміцнення ринкової позиції, заповнення вільних ніш або підготуватися до посилення конкурентної боротьби на ринку у разі його скорочення.

Обсяг ринку найчастіше перебуває у першому розділі готового аналітичного звіту (перегляньте повну типову структуру дослідження ринку), а його значення і динаміка є основою для дослідження практично всіх аспектів ринкової ситуації:

  • конкурентного середовища – аналіз конкурентів;
  • виробничої сфери;
  • зовнішньоекономічної діяльності;
  • аналізу споживання;
  • збуту продукції;
  • оцінки інвестиційної привабливості та вигідності ринку.

Як розраховується обсяг ринку

У класичному варіанті обсяг ринку визначається за елементарною формулою: виробництво товарів плюс імпорт та мінус експорт. Таким чином, ми дізнаємося, скільки цільової продукції реалізовано на цільовому ринку. Обсяг ринку може виражатися як у грошовій формі, так і у натуральних показниках – штуках, тоннах та інших.

У якості прикладу структури реального ринкового звіту ознайомтеся з описом аналізу ринку реагентів для ПЛР-тестування в Україні або, наприклад, аналізу ринку вина в Україні. За аналогічною структурою можна дослідити і ваш ринок – зв'яжіться з нами.

Разом з тим, існують інші варіанти обчислення обсягу ринку. Вони застосовуються у випадках, коли розрахувати його зазначеним вище способом неможливо, а також для уточнення при дослідженні окремих сегментів ринку в географічному, продуктовому, виробничому, збутовому та інших зрізах.

Стисло опишемо альтернативні методи визначення обсягу ринку від простого до складного.

1. Розрахунок обсягу ринку за середнім споживанням – метод «знизу-вгору».

Для того, щоб обчислити обсяг ринку цим методом, необхідно знати, скільки цільового товару споживає в середньому одна людина та загальний розмір споживчої аудиторії. Перемноживши два вказані значення, ми отримаємо приблизний обсяг ринку. Однак результат застосування цього методу можна використовувати тільки для загальних оцінок ринкової ситуації. Тут не враховується ні неоднорідність споживчої аудиторії, ні особливості торгових пропозицій операторів, ні географічний чинник. Метод «знизу-вгору» є найпростішим і неточним методом.

2. Обсяг ринку за показниками збуту операторів – метод «згори донизу».

Якщо взяти всіх ринкових суб'єктів, що поставляють товари, що цікавлять замовника дослідження, і підсумовувати їх продажі, то можна дуже точно визначити обсяг ринку і сегментувати його в потрібних зрізах. Проблема в тому, що отримати звіти операторів буває досить важко, а охопити їх усіх взагалі практично неможливо. При використанні цього методу дослідники намагаються отримати дані про продажі найбільших суб'єктів, але при цьому точно не відомо, яку частину поточного обсягу ринку ці оператори заповнюють. Метод «згори-вниз» точніший, ніж попередній, але його результат має певну похибку.

Рекомендуємо вам відвідати каталог готових проектів – ймовірно, ми вже дослідили ваш ринок – будь-який звіт буде актуалізовано та адаптовано під цілі та завдання вашого бізнесу.

3. Обсяг ринку за результатами продажу рітейлерів.

Якщо обійти всі роздрібні мережі та окремі магазини на ринку, взяти результати їх реальних продажів товарів, що цікавлять, то можна отримати найточніший обсяг ринку. Звичайно, зробити таку копітку роботу на масштабних ринках неможливо, та й економічно недоцільно.

Компанія Pro-Consulting має можливість розраховувати обсяг ринку будь-яким із перерахованих способів. Для цього наші фахівці мають доступ до численних відкритих і корпоративних джерел інформації. У Pro-Consulting також створена база для проведення польових досліджень - телефонних опитувань, фокус-груп, експертних інтерв'ю, особистих спостережень - що дозволяють уточнити обсяг ринку в нішах, що цікавлять ініціатора.

Для того, щоб замовити маркетингове дослідження та дізнатися обсяг ринку, скористайтесь нашими контактними даними.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами