Тепленькі місця: аналіз ринку тепличних культур в Україні
4512

Тепленькі місця: аналіз ринку тепличних культур в Україні

Більше двох третин з усього обсягу продукції аграрного комплексу нашої країни припадає на продукцію рослинництва. Грунтово-кліматичні умови України дозволяють вирощувати широкий асортимент культур, необхідних для харчування як людей, так і сільськогосподарських тварин. Плоди землі, вирощені в природних умовах відкритого грунту, смачні і корисні, особливо якщо застосовувалися органічні технології. Єдиним недоліком такого виробництва, є його сезонність. Вітаміни з українських полів і садів приходять до нас тільки в теплу пору року, а можливості тривалого зберігання більшості видів овочів і фруктів обмежені.

У той же час, люди зацікавлені отримувати свіжу рослинну їжу круглий рік. До того ж це рекомендується в рамках концепції здорового способу життя. Вирішенням проблеми є імпорт овочів з інших країн або вирощування їх в Україні, в теплицях. Динамічному розвитку тепличного бізнесу перешкоджає його висока капіталоємність особливо на початковому етапі. Але зате в результаті можна знімати кілька врожаїв на рік, в тому числі і взимку. Підвищені ціни на овочі в зимовий час дають відчутну надбавку до рівня рентабельності.

Виробництвом в закритому грунті у нас вже займаються безліч підприємств. Це в основному невеликі господарства, найбільше з яких володіє однією сотою площ всіх теплиць України. Тому дізнатися реальні параметри валового збору тепличних овочів неможливо, оскільки дрібні виробники не звітують про свої фактичні врожаї.

За оцінками аналітиків Pro-Consulting, частка овочів закритого грунту в минулому році не перевищувала 6% від всієї овочевої продукції України. Тому сьогодні в наших магазинах імпортні помідори і огірки часто лежать разом з вітчизняною продукцією, або навіть замість неї. У той же час, наша країна експортує свої тепличні овочі на зовнішні ринки. Головним її споживачем є наша північна сусідка - Білорусь. Правда, за останні два роки її частка в географічній структурі імпорту скоротилася з 77% до 56,8%. Зате зросла частка Польщі - з 16% до 31,5%, Естонії - з 2,8% до 8,6% і Молдови - з 0,6% до 1,9%.

За результатами аналізу ринку овочів закритого грунту можна зробити висновок про гарні перспективи для його учасників як в Україні, так і за її межами. Завдяки розвитку технологій, поліпшуються показники рентабельності теплиць. Внутрішнє споживання тепличної продукції буде стимулюватися підвищенням купівельної спроможності населення, а експорт - завдяки розширенню старих і знаходженню нових каналів збуту.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами