Дата підготовки: | Грудень 2022 року |
Кількість сторінок: | 33, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 12 |
Таблиць: | 15 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналіз ринку овочів та продуктів їх переробки в Україні. Було проаналізовано виробництво, споживання, експорт та імпорт овочів та продуктів їх переробки.
В звіті описано тенденції ринку овочів, виробництво та споживання, імпортерів та експортерів на ринку.
Ринок овочів в Україні є досить розвиненим та має значний потенціал для подальшого розвитку. Україна має велику кількість підготовлених та родючих земель, що дає можливість вирощувати широкий спектр овочів різних сортів та видів.
Овочівництво впродовж останніх років характеризується порівняно стійким рівнем посівних площ і обсягів виробництва продукції. Ця галузь сільського господарства традиційно орієнтована на забезпечення внутрішнього продовольчого ринку та менш залежна від цінової волатильності та зовнішньої кон’юнктури.
Через війну скоротилися площі посівів у окупованих та фронтових зонах, але зросли у безпечних областях країни. Фермери та приватні домогосподарства у центральній та західній Україні навесні переорієнтувалися та збільшили площі під овочі. Так звана аграрна «мобілізація» дозволила населенню додатково забезпечити потреби в овочах у поточному році та мінімізувати вплив відсутності овочів з традиційних для їх вирощування регіонів, що знаходяться під окупацією чи у прифронтових зонах. Однак, через кліматичні умови, низьке забезпечення добривами та інші перешкоди, прогнозовано аграрний сектор недоотримав від 30% до 70 % урожаю по різним видам культур.
1. Загальна характеристика досліджуваного ринку
1.1 Опис ринку, виокремлення ланцюгів створення доданої вартості та факторів впливу на ринок для оцінки ризику напрямків з урахуванням змін 2022 року. За кожною групою факторів – аналіз ступеня важливості для підприємств, можливості адаптації підприємства до дії факторів, змін 2022 року та очікуваних змін для подальшого моніторингу
1.2 Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми та передумови розвитку, в розподілі на періоди до 2021 та з 2022 року)
1.3 Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-2022* рр. (вирощування + імпорт – експорт), в тому числі переробка
1.4 Сегментація і структурування ринків
• За розмірами компаній (виділення частки ММСП)
• За регіонами
• За видами продукції
• За джерелами сировини
• Оцінка тіньового сегмента на ринку
1.5 Розробка анкет інтерв’ю та сценаріїв фокус-групи
1.6 Висновки про поточний стан галузі та роль окремих зв’язків в розвитку ринку для побудови ринкових карт
2. Аналіз конкурентного середовища на ринку (з фокусом на ММСП)
2.1 Аналіз представленості операторів на ринку (найбільші великі гравці, представленість сегменту ММСП)
2.2 Структурування операторів (за товарними сегментами, спеціалізацією, каналами збуту, регіонально); вплив військового стану на них
2.3 Аналіз основних проблем, з якими стикались оператори ринку
2.3.1. До початку повномасштабної війни
2.3.2. Після початку повномасштабної війни
3. Зовнішня торгівля (за наявністю, загальний огляд)
3.1 Частка імпорту в сегменті переробки (консервовані овочі, мариновані овочі, соуси, тощо) – аналіз можливостей для вітчизняних виробників
3.2 Аналіз експорту овочів та продуктів переробки з України
4. Аналіз асортименту та ціноутворення на ринку
4.1 Побудова асортиментних карт з аналізом кількості компаній, залучених у виробництві
4.2 Середні поточні ціни на продукцію за сегментами
4.3 Опис факторів, що впливають на формування ціни (міжнародні ціни, зміна вартості складових виробництва овочевих культур та продуктів переробки)
5. Аналіз споживання на ринку
5.1 Обсяги споживання досліджуваних продуктів та продуктів переробки на душу населення
5.2 Фактори впливу на споживання
6. Вплив асоціацій, об’єднань, учасників ланцюгів збуту та експертів на розвиток ринку (за результатами опитувань та аналізу вторинних даних)
7. Аналіз каналів збуту продукції та їх зміни в 2022 році
8. Висновки. Прогнози розвитку галузі – кабінетним способом
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку (три сценарії: базовий, оптимістичний та песимістичний сценарій)
9. Побудова структурних елементів аналізу
9.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
9.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
10. Побудова карти ринку (визначення всіх учасників ланцюгів доданої вартості; ступінь взаємозв’язку між ними, рівень ризиків тощо)
1. Ємність ринку овочів у 2016-2021 рр. у натуральному вираженні, тис. т
2. Ємність ринку продуктів переробки овочів у 2016-2021 рр. у натуральному вираженні, тис. т
3. Основні оператори на ринку переробки плодоовочевої продукції України
4. Заводи основних переробників продукції овочівництва, що припинили роботу у 2022 році
5. Частка імпорту в обсязі переробки овочевих культур,%
6. Частка експорту в обсязі виробництва овочевих культур та продуктів їх переробки,%
7. Основні країни-партнери з торгівлі продуктами переробки овочевих культур з України
8. ТОП-5 найбільших експортерів овочів у 2021 році
9. ТОП-5 найбільших експортерів продуктів переробки овочів у 2021 році
10. Асортимент продукції основних операторів продукції переробки овочів України
11. Динаміка зростання середньорічних роздрібних цін на обрані овочі у 2016-2022 рр., грн/кг, %
12. Структура витрат на вирощування картоплі на 1 га (100 тис. грн)
13. Споживання картоплі, овочів та баштанних на у середньому за місяць у розрахунку на одну особу, кг
14. SWOT – аналіз ринку овочевих культур та продуктів їх переробки в Україні
15. PESTLE-аналіз ринку овочевих культур та продуктів їх переробки в Україні
1. Ланцюги створення доданої вартості на ринку овочевих культур та продуктів їх переробки
2. Сегментація МСП господарств, що вирощують овочеві культури, за об’ємами реалізації продукції, тис. грн.
3. Регіональна структура вирощування, 2021 рік, в натуральному вираженні, %
4. Структура виробництва овочів за основними видами (окрім картоплі) у 2021 р., у натуральному вираженні, %
5. Структура виробництва продукції переробки овочів за основними видами у 2021 р., у натуральному вираженні, %
6. ТОП-5 виробників овочів за обсягами реалізованою продукції, тис. грн.
7. ТОП-5 виробників продуктів переробки овочів за сегментами та за обсягами виробництва, тис. грн.
8. Середньомісячні ціни на культури овочеві (без ПДВ, дотацій, транспортних, експедиційних та накладних витрат), 2021 р., грн/т
9. Динаміка середньорічних цін на культури овочеві (без ПДВ, дотацій, транспортних, експедиційних та накладних витрат), 2016-2021 рр., грн/т, %
10. Середньомісячні ціни на картоплю (без ПДВ, дотацій, транспортних, експедиційних та накладних витрат), 2021 р., грн/т
11. Динаміка середньорічних цін на культури овочеві (без ПДВ, дотацій, транспортних, експедиційних та накладних витрат), 2016-2021 рр., грн/т, %
12. Динаміка середньорічних роздрібних цін на обрані товари переробки овочів у 2016-2021 рр., грн/уп, %