Точний аналіз обсягу ринку дуже важливий для замовника, особливо якщо отримані дані використовуються для підготовки рішень, наприклад, пов'язаних з:
Наприклад, щодо інвестиційного потенціалу галузі передусім необхідно звернути увагу на ємність ринку та її тимчасову динаміку.
Як визначити обсяг ринку
Обсяг ринку визначається за простою арифметичною формулою – обсяг виробництва плюс імпорт та мінус обсяг експорту цільової продукції – в результаті виходить кількість товарів, що реалізуються на цільовому ринку у натуральному чи грошовому вираженнях.
Однак, простота формули не свідчить про простоту процесу отримання даного параметра. Складність полягає у отриманні точних даних для цього.
Аналіз обсягу ринку зазвичай проводиться трьома методами.
1. Метод визначення за середнім споживанням «знизу-вгору»
Це найпростіший, але водночас і найнеточніший метод. Береться середній обсяг споживання товару на одного споживача та множиться на кількість споживачів. При цьому не враховуються структура цільової аудиторії, ні точна географія споживання, ні особливості продукції різних виробників, ні нюанси використання різних каналів збуту. Рекомендуємо вам в якості прикладу ознайомитись зі структурою аналізу ринку сухих сніданків в Україні.
2. Метод визначення з продажу операторів ринку «зверху-вниз»
Ємність ринку цим методом розраховується шляхом підсумовування обсягів реалізації цільового товару виробниками та імпортерами. Цей метод точніший, ніж попередній, але за умови, що зібрані дані від усіх операторів, що на практиці зробити дуже важко. Чим більшу сумарну ринкову частку покривають компанії, показники реалізації яких вдалося отримати, тим точніше визначено ємність ринку. У якості прикладу структури дослідження іноземного ринку, перегляньте структуру аналізу ринку енергетичних та слабоалкогольних напоїв у Молдові.
3.Обсяг ринку за даними реальних продажів
Метод найточніший, оскільки використовує дані реалізації кінцевим споживачам продукції. Одночасно аналіз обсягу ринку за реальними продажами дуже трудомісткий і, відповідно, дорогий. Він застосовується переважно у випадках, коли потрібно сегментувати обсяг ринку на локальному рівні.
Аналіз обсягу ринку від компанії Pro-Consulting
Компанія Pro-Consulting визначає обсяг ринку з максимальною точністю, використовуючи всі наявні в неї можливості доступу до необхідної інформації:
При необхідності отримання первинних даних, на матеріально-технічній базі Pro-Consulting можуть бути розгорнуті польові дослідження:
Понад 2000 готових аналізів ринків доступно до покупки в каталозі готових проектів. Будь-який ринковий звіт може бути адаптований та оновлений за вашим запитом.
Зазвичай обсяг ринку обчислюється в ході комплексного маркетингового дослідження, але, за необхідності, оперативний аналіз обсягу ринку може бути зроблено окремо. При цьому визначається не тільки поточна ємність ринку, але й робиться прогноз її зміни на коротко- і середньострокову перспективу з урахуванням чинних постійних і тимчасових чинників.
Замовити маркетингове дослідження будь-якого виду можна, скориставшись нашими контактними даними.