Маркетингові дослідження споживачів: дізнаємося, що потрібно людям
532

Маркетингові дослідження споживачів: дізнаємося, що потрібно людям

Суть підприємницької діяльності полягає в задоволенні потреб споживачів у товарі або послузі. Чим ближче властивості пропонованої вами продукції до переважаючих споживчих очікувань, тим ширше коло покупців, краще ставлення до бренду в цілому і лояльність до конкретної пропозиції, тим більше прибуток і міцніше становище фірми на ринку.

Маркетингові дослідження споживачів коштують дещицю в порівнянні з вигодою володіння актуальною інформацією про:

  • характеристики ринкового середовища;
  • діяльність конкурентів;
  • особливості споживання в різних форматах і секторах;
  • ефективність каналів збуту та рекламних акцій;
  • власну ринкову позицію;
  • ризики та можливості для інвестування.

Ознайомтеся у якості прикладу зі структурою готового аналізу ринку велосипедів в Україні (2021 рік) - за аналогічною структурою можна проаналізувати і ваш ринок

Досвід консалтингового агентства Pro-Consulting свідчить про те, що клієнти найчастіше замовляють маркетингові дослідження споживачів перед прийняттям найбільш важливих для подальшої долі бізнесу рішень, таких як:

  • виведення на ринок нової товарної пропозиції;
  • створення каналів імпорту або експорту;
  • розширення сфери діяльності підприємства;
  • реалізація інвестиційних проектів.

Які дані можуть включати маркетингові дослідження?

Стан ринкового середовища в той чи інший момент часу залежить від багатьох факторів, наприклад, таких як:

  • співвідношення попиту і пропозиції в країні та за її межами;
  • рамки державного регулювання галузі;
  • макроекономічні умови;
  • міжнародні санкції;
  • діяльність монополістів і просто великих гравців;
  • форс-мажорні обставини.

Дізнайтеся більше про аналіз конкурентів як частину дослідження ринку

Таким чином, маркетингові дослідження споживачів не повинні розглядатися окремо від інших аспектів ринку, вони здійснюються, як правило, в ході комплексного аналізу.

Типове маркетингове дослідження включає наступні розділи:

  1. Загальні відомості про ринок:
  • об’єм;
  • внутрішнє виробництво;
  • зовнішньоекономічні показники;
  • сегментація за важливими параметрами;
  • найбільш істотні фактори впливу;
  • тенденції зміни умов ведення бізнесу.
  1. Нормативно-правове регулювання ринку:
  • положення діючих нормативних актів;
  • особливості оподаткування;
  • ліцензійні вимоги;
  • правила участі в тендерах;
  • зовнішньоекономічні обмеження;
  • озвучені плани органів влади щодо внесення змін до держрегулювання.

Вам знадобиться дізнатися більше про аналіз ємності ринку

  1. Маркетингове дослідження споживачів:
  • характеристики споживчої аудиторії;
  • ставлення споживачів до представленого асортименту;
  • очікування та умови лояльності покупців;
  • відмінні риси споживання в різних форматах – офлайн, онлайн, в закладах HoReCa та інших;
  • споживання в секторах B2B і B2G.
  1. Дослідження маркетингових інструментів просування:
  • моніторинг рекламних носіїв;
  • оцінка ефективності акцій зі стимулювання збуту;
  • визначення ключових фраз в онлайнових запитах потенційних споживачів;
  • рекомендації щодо концепцій рекламних кампаній.

Також ознайомтеся з анотацією до звіту про результати опитування впізнаваності магазинів побутової техніки та електроніки в Києві (2021 рік) - ми можемо провести телефонне опитування і ваших споживачів

  1. Конкурентний аналіз ринку:
  • перелік і опис прямих і непрямих конкурентів;
  • асортимент і властивості конкуруючих товарів;
  • співвідношення часток найбільших гравців в різних розрізах;
  • спрямованість маркетингових стратегій конкурентів;
  • конкурентні ризики для бізнесу клієнта та шляхи їх мінімізації.
  1. Аналіз каналів збуту:
  • перелік і характеристики можливих каналів збуту;
  • політики дистриб’юторів і рітейлерів;
  • особливості представлення та просування товарів;
  • алгоритм перерозподілу продажів по каналах в залежності від ринкових умов.
  1. Положення на ринку ініціатора дослідження:
  • частка ринку замовника і динаміка її зміни;
  • аналіз конкурентоспроможності підприємства та продукції;
  • оцінка ефективності продажів за допомогою використання «таємного покупця»;
  • рекомендації щодо шляхів покращення ринкової позиції.

Ознайомтеся з усіма інструментами та методами маркетингових досліджень

  1. Інвестиційна привабливість сфери бізнесу:
  • факторний аналіз ринків для пошуку найбільш вигідних;
  • ризики, бар’єри і можливості для створення нових ринкових суб’єктів.

Аналіз будь-якого ринку, що вас цікавить, в тому числі і маркетингове дослідження споживачів, можна замовити за контактними даними компанії Pro-Consulting.

Також почитайте про аналіз імпорту як складову аналізу ринку

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами