2278
Маркетингові дослідження споживачів: дізнаємося, що потрібно людям
Суть підприємницької діяльності полягає в задоволенні потреб споживачів у товарі або послузі. Чим ближче властивості пропонованої вами продукції до переважаючих споживчих очікувань, тим ширше коло покупців, краще ставлення до бренду в цілому і лояльність до конкретної пропозиції, тим більше прибуток і міцніше становище фірми на ринку.
Маркетингові дослідження споживачів коштують дещицю в порівнянні з вигодою володіння актуальною інформацією про:
- характеристики ринкового середовища;
- діяльність конкурентів;
- особливості споживання в різних форматах і секторах;
- ефективність каналів збуту та рекламних акцій;
- власну ринкову позицію;
- ризики та можливості для інвестування.
Ознайомтеся у якості прикладу зі структурою готового аналізу ринку велосипедів в Україні (2021 рік) - за аналогічною структурою можна проаналізувати і ваш ринок
Досвід консалтингового агентства Pro-Consulting свідчить про те, що клієнти найчастіше замовляють маркетингові дослідження споживачів перед прийняттям найбільш важливих для подальшої долі бізнесу рішень, таких як:
- виведення на ринок нової товарної пропозиції;
- створення каналів імпорту або експорту;
- розширення сфери діяльності підприємства;
- реалізація інвестиційних проектів.
Які дані можуть включати маркетингові дослідження?
Стан ринкового середовища в той чи інший момент часу залежить від багатьох факторів, наприклад, таких як:
- співвідношення попиту і пропозиції в країні та за її межами;
- рамки державного регулювання галузі;
- макроекономічні умови;
- міжнародні санкції;
- діяльність монополістів і просто великих гравців;
- форс-мажорні обставини.
Дізнайтеся більше про аналіз конкурентів як частину дослідження ринку
Таким чином, маркетингові дослідження споживачів не повинні розглядатися окремо від інших аспектів ринку, вони здійснюються, як правило, в ході комплексного аналізу.
Типове маркетингове дослідження включає наступні розділи:
- Загальні відомості про ринок:
- об’єм;
- внутрішнє виробництво;
- зовнішньоекономічні показники;
- сегментація за важливими параметрами;
- найбільш істотні фактори впливу;
- тенденції зміни умов ведення бізнесу.
- Нормативно-правове регулювання ринку:
- положення діючих нормативних актів;
- особливості оподаткування;
- ліцензійні вимоги;
- правила участі в тендерах;
- зовнішньоекономічні обмеження;
- озвучені плани органів влади щодо внесення змін до держрегулювання.
Вам знадобиться дізнатися більше про аналіз ємності ринку
- Маркетингове дослідження споживачів:
- характеристики споживчої аудиторії;
- ставлення споживачів до представленого асортименту;
- очікування та умови лояльності покупців;
- відмінні риси споживання в різних форматах – офлайн, онлайн, в закладах HoReCa та інших;
- споживання в секторах B2B і B2G.
- Дослідження маркетингових інструментів просування:
- моніторинг рекламних носіїв;
- оцінка ефективності акцій зі стимулювання збуту;
- визначення ключових фраз в онлайнових запитах потенційних споживачів;
- рекомендації щодо концепцій рекламних кампаній.
Також ознайомтеся з анотацією до звіту про результати опитування впізнаваності магазинів побутової техніки та електроніки в Києві (2021 рік) - ми можемо провести телефонне опитування і ваших споживачів
- Конкурентний аналіз ринку:
- перелік і опис прямих і непрямих конкурентів;
- асортимент і властивості конкуруючих товарів;
- співвідношення часток найбільших гравців в різних розрізах;
- спрямованість маркетингових стратегій конкурентів;
- конкурентні ризики для бізнесу клієнта та шляхи їх мінімізації.
- Аналіз каналів збуту:
- перелік і характеристики можливих каналів збуту;
- політики дистриб’юторів і рітейлерів;
- особливості представлення та просування товарів;
- алгоритм перерозподілу продажів по каналах в залежності від ринкових умов.
- Положення на ринку ініціатора дослідження:
- частка ринку замовника і динаміка її зміни;
- аналіз конкурентоспроможності підприємства та продукції;
- оцінка ефективності продажів за допомогою використання «таємного покупця»;
- рекомендації щодо шляхів покращення ринкової позиції.
Ознайомтеся з усіма інструментами та методами маркетингових досліджень
- Інвестиційна привабливість сфери бізнесу:
- факторний аналіз ринків для пошуку найбільш вигідних;
- ризики, бар’єри і можливості для створення нових ринкових суб’єктів.
Аналіз будь-якого ринку, що вас цікавить, в тому числі і маркетингове дослідження споживачів, можна замовити за контактними даними компанії Pro-Consulting.
Також почитайте про аналіз імпорту як складову аналізу ринку