Імпульс вегетаріанства: економічне середовище реагує на модний тренд
3451

Імпульс вегетаріанства: економічне середовище реагує на модний тренд

Людині, як мислячій істоті, властиво замислюватися про сенс свого існування. Особливо характерно це в молодому віці, в період особливої рухливості розуму, та зовнішніх впливів на нього.

У сучасному світі це сприяє формуванню різних громадських течій, або, як зараз прийнято говорити, трендів. Якщо такі тренди мають масовий характер, вони починають активно трансформувати під себе різні сфери життєдіяльності.

Наприклад, в даний час популярно вегетаріанство. Ядро цієї течії в Україні становлять офісні працівники 25-30 років, переважно з сектора інформаційних технологій. Модно одягнений молодий чоловік з бородою, татуюваннями, iPhone і хорошою англійською мовою - характерний образ представника вегетаріанської субкультури. Ну звичайно головна «фішка» - відмова від вживання продуктів тваринного походження, категоричність якого варіюється в залежності від приналежності до конкретної підгрупі вегетаріанства. За результатами дослідження Київського міжнародного інституту соціології, вегетаріанців в Україні вже 2 млн осіб і їх кількість продовжує зростати.

5% активного населення, об'єднані ідеєю здорового способу життя на основі рослинної їжі, вже є групою, здатною сформувати певні зміни в українській економіці. Перш за все, в сфері громадського харчування. Так, в онлайн-гіді для вегетаріанців Happy Cow вже присутні 40 українських спеціалізованих ресторанів, з них 20 розташовані в Києві, 6 - у Львові, по 4 - в Одесі і Харкові, 3 - Дніпрі. Не можуть залишити без уваги таку значну групу споживачів і традиційні заклади. В меню звичайних ресторанів і кафе все частіше з'являються вегетаріанські страви.

Збільшення кількості шанувальників рослинної їжі формує певний тренд і в сільському господарстві. Особливо він зачіпає виробництво бобових культур, які замінюють вегетаріанцям тваринні білки. У 2015 році в Україні створена Спільнота виробників і споживачів бобових. Вона активно співпрацює з вітчизняними селекціонерами і Мінагрополітики. Ця діяльність в найближчі роки повинна вилитися в збільшення площі посівів і, як наслідок, врожаю бобових в нашій країні.
Вирощування таких агрокультур, як горох, соя, сочевиця, стає все більш привабливим не тільки через підвищення попиту на них на внутрішньому ринку, але і через їх значний експортний потенціал. Адже популярність вегетаріанства зростає в усьому світі.

А найбільший ринок бобових звичайно ж в Індії, 38% населення якої традиційно дотримується рослинної дієти. Договірна робота з цієї величезної країною вже ведеться. Якщо вдасться реалізувати проект з вирощування на нашій території сортів бобових, звичних для ринку Індії, це дасть значний імпульс до розвитку цього, поки нішевого, сектора вітчизняного сільського господарства.

Ось таким чином ідеї, які оселилися в умах значної кількості людей, змінюють навколишній світ. Експерти очікують, що через 10-20 років, з приходом нового покоління, зміняться і головні світові тренди. Ну а поки популярність вегетаріанства знаходиться на підйомі, українським підприємцям варто осідлати цю хвилю на внутрішньому і міжнародному ринках з метою звернення її енергії в максимальну користь як для себе, так і для нашої країни в цілому.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами