1846
Аналіз ринку та конкурентів для організації та розвитку бізнесу
Аналіз ринку та конкурентів необхідний для визначення поточного і прогнозного станів сфери економічної активності підприємства. Зазвичай аналіз ринку та конкурентів замовляють під час підготовки, наприклад, таких рішень:
- виведення на ринок нового гравця;
- освоєння додаткової ринкової ніші чи напряму діяльності;
- зміна торгової пропозиції;
- розробка чи коригування маркетингової стратегії;
- проведення антикризових заходів.
Такий аналіз дозволяє створити інформаційну базу для обґрунтованого ухвалення управлінських рішень. Найбільш ефективний комплексний аналіз ринку та конкурентів, який включає наступні напрямки досліджень:
- загальний аналіз ринку та конкурентів:
- опис ринкової ситуації;
- основні показники - виробництво, зовнішні постачання, ємність ринку;
- сегментація ринку;
- основні чинники впливу та тенденції розвитку галузі;
- система державного регулювання ринку, що досліджується:
- положення законів та підзаконних актів;
- оподаткування внутрішньо- та зовнішньоекономічної діяльності;
- необхідність та умови ліцензування та стандартизації;
- правила участі у державних тендерах;
- озвучені плани уряду щодо реформування галузі;
- у якості реального прикладу, перегляньте структуру готового аналізу ринку вологих кормів для домашніх тварин в Україні;
- виробничий аналіз ринку та конкурентів:
- обсяги виробництва цільових товарів у динаміці в натуральному та грошовому вираженнях;
- розподіл часток виробників;
- показники сировинної бази;
- доступність ресурсів;
- технологічний рівень виробників;
- зовнішньоекономічний аналіз ринку та конкурентів:
- обсяги експорту та імпорту в натуральному та грошовому вираженнях у тимчасовій динаміці;
- сегментація зовнішніх поставок за видами продукції, операторами та іншими параметрами;
- частки імпортерів у загальному обсязі ринку та тенденції їх зміни;
- міжнародні санкції та обмеження зовнішньоекономічної діяльності;
- більш ніж 2000 готових аналізів ринків – у каталозі готових проектів;
- збутовий аналіз ринку та конкурентів:
- обсяги продажу за операторами, видами продукції, ціновими категоріями;
- показники можливих каналів збуту;
- поширені комунікаційні політики дистриб'юторів та рітейлерів;
- ефективність методів просування залежно від каналу продажу;
- структури збуту продукції різних ринкових умов;
- ціновий аналіз ринку та конкурентів:
- динаміка середніх цін на товари;
- цінові політики та маневри суб'єктів, що конкурують;
- умови рентабельності у різних форматах ведення бізнесу;
- вплив на ціни постійних та тимчасових факторів;
- споживчий аналіз ринку та конкурентів:
- категорії та характеристики цільової аудиторії;
- споживчі очікування та переваги;
- ставлення споживачів до пропозицій замовника та конкурентів;
- особливості поведінки покупців на електронних майданчиках;
- споживання у державному та корпоративному секторах;
- інвестиційний аналіз ринку:
- карта ризиків та бар'єрів за результатами SWOT- та PESTLE-аналізу;
- вигідність ринків та ринкових ніш за підсумками факторного аналізу;
- можливості та шляхи досягнення намічених замовником цілей.
Для якісного проведення аналізу ринку та конкурентів дослідникам потрібно мати необхідні для такої роботи компетенції, а також можливості отримання актуальних та достовірних первинних та вторинних даних про ринок.
Компанія Pro-Consulting проводить аналіз ринків з 2004 року, будучи:
- повноважним та постійним членом Української асоціації маркетингу;
- кваліфікованим консультантом програм підтримки малого та середнього бізнесу ЄБРР;
- членом міжнародної дослідницької асоціації ESOMAR.
У компанії створено матеріально-технічну базу для проведення аналізу ринку кабінетними та польовими методами. Фахівці компанії мають можливості:
- звернення до різноманітних джерел вторинної інформації, як відкритої, так і з обмеженим доступом;
- проведення власних польових досліджень – телефонних опитувань, фокус-груп, експертних інтерв'ю, безпосередніх спостережень, моніторингу інформаційних ресурсів та інших.
Подивіться структури кабінетних досліджень, виконаних нами – за аналогічною структурою можна дослідити і ваш ринок:
Деякі кейси з дослідження ринків, що включали польове дослідження:
Замовити аналіз ринку та конкурентів у компанії Pro-Consulting можна за телефоном або електронною поштою.