Аналіз обсягу ринку: варіанти проведення
494

Аналіз обсягу ринку: варіанти проведення

Аналіз обсягу ринку - найважливіший елемент маркетингових досліджень, що виконуються компанією Pro-Consulting на замовлення клієнтів. Ємність ринку, його структуру, тенденції та динаміку зміни важливо знати як новим суб'єктам економічної активності, так і суб'єктам економічної активності, які вже давно працюють. Наприклад, якщо аналіз обсягу ринку показує, що сфера бізнесу стискається, і в ній можна виручити дедалі менше грошей, отже, слід бути готовим до посилення конкурентної боротьби за місце під сонцем. І навпаки - на зростаючий ринок легше вивести нового гравця і розвивати старого, забезпечуючи зростаючий попит і заповнюючи ніші, які відкриваються. Цей показник практично завжди включається до типової структури дослідження ринку, з якою вже зараз рекомендуємо вам ознайомитися за цим посиланням.

Також повідомляємо вам, що понад 2400 готових ринкових звітів доступно в каталозі готових проєктів - скористайтеся пошуком за ключовим словом і знайдіть уже готовий звіт по своєму ринку.

Аналіз обсягу ринку може проводитися за показниками, вираженими в натуральній або грошовій формі. У першому випадку замовник дослідження дізнається, скільки товарів реалізується на ринку, у другому - скільки грошей виручається за продані товари.

Аналіз обсягу ринку за класичною формулою

Провести аналіз обсягу ринку, на перший погляд, нескладно. Достатньо взяти обсяг виробленої цільової продукції, відняти від неї відправлену на експорт і додати імпортні поставки. Якщо всі необхідні дані є, наприклад, у зведеннях державної статистичної служби, і ми досліджуємо ринок цілої країни, то проблем немає. Але часто бувають випадки, що замовнику необхідно провести аналіз обсягу ринку в більш локальному масштабі, або цільовий товар не виділено в окрему графу в статистиці. У такому разі дослідники роблять аналіз обсягу ринку іншими методами.У якості прикладу вже готового ринкового звіту подивіться, наприклад, опис аналізу ринку послуг хімчисток у Львові або аналізу ринку алкогольних напоїв і сиропів для коктейлів в Україні.

Аналіз обсягу ринку методом «знизу-вгору» за середнім споживанням

Оскільки всі товари на цільовому ринку так чи інакше купують кінцеві споживачі, логічно взяти наявну кількість споживачів і помножити на середній обсяг товару, що купується однією людиною. Такий аналіз обсягу ринку може застосовуватися в разі, якщо замовника цікавлять тільки найзагальніші характеристики ринку, без урахування особливостей споживання різних підвидів і категорій одного й того самого товару, географічних відмінностей, використовуваних каналів збуту та інших аспектів.

Аналіз обсягу ринку методом «знизу-вгору» за даними основних операторів

Цей метод є одним із варіантів застосування класичної формули визначення ємності ринку. Відмінність полягає в тому, що беруться не вже узагальнені статистичні дані, а видобуваються і складаються відомості про результати роботи присутніх на ринку виробників та імпортерів. Такий аналіз обсягу ринку має недолік, обумовлений тим, що дуже важко отримати достовірну інформацію про всіх операторів. Метод тим точніший, чим більшу сукупну частку займають ринкові суб'єкти, дані яких вдалося добути.Отримати більш конкретне уявлення про структуру дослідження ринку вам допоможе ознайомлення з, наприклад, описом аналізу ринку заморожених хлібобулочних виробів в Україні або аналізу ринку електромобілів в Україні. За аналогічною структурою можна дослідити і ваш ринок. Також будь-який готовий звіт може бути актуалізовано за вашим запитом.

Аналіз обсягу ринку за обсягами роздрібних продажів

Якщо необхідно провести аналіз обсягу ринку, який буде найдеталізованішим і найточнішим, тоді збирають дані про продажі товарів, що цікавлять, від усіх місцевих ріелторів. Природно, що для масштабних ринків такий метод нездійсненний, але він дуже хороший для тонкого налаштування локального підприємства, хоч і трудомісткий, і витратний.

Джерела даних для аналізу обсягу ринку

Аналіз обсягу ринку будь-яким з наведених тут методів вимагає наявності у дослідника доступу до необхідної інформації. Фахівці Pro-Consulting мають можливість проводити аналіз обсягу ринку на основі як вторинних, так і первинних даних.

Перші витягуються із загальнодоступних і спеціалізованих джерел:

  • офіційних статистичних зведень;
  • звітів і повідомлень виконавчих і контролюючих органів влади;
  • митних баз даних;
  • матеріалів бізнес-заходів;
  • досліджень неурядових організацій;
  • власних і партнерських інформаційних масивів.

Для отримання первинної інформації в рамках аналізу обсягу ринку компанія Pro-Consulting може задіяти власний колл-центр, проводити фокус-групові дослідження, опитування експертів, інтернет-моніторинг, безпосередні спостереження.

Аналіз обсягу ринку може бути реалізований у складі маркетингового дослідження або в окремому вигляді. Замовити його можна, скориставшись контактами Pro-Consulting.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами