Аналіз ніші ринку: застосування і зміст
2708

Аналіз ніші ринку: застосування і зміст

У числі цілей маркетингових досліджень ринків Pro-Consulting дуже часто зустрічається пошук прибуткових ніш для організації і розвитку бізнесу. Наприклад, ініціатор дослідження просить спочатку розглянути ринок ягід в Україні в цілому, потім оцінити поточну кон'юнктуру, маржинальність і перспективи розвитку сегментів полуниці, малини, смородини, чорниці, журавлини і так далі, після цього вибрати з них найбільш інвестиційно привабливу культуру, і потім провести детальне дослідження ринку/ніші ринку.

Раз ми торкнулися теми ягідного ринку, у якості прикладу пропонуємо ознайомитися зі структурою готового паспорта ринку лохини в Україні (2020 рік)

Попередній аналіз ніші ринку необхідний тим суб'єктам підприємницької діяльності, які планують:

  • розширювати бізнес шляхом освоєння нових напрямків;
  • скорегувати виробничі плани відповідно до зміни економічних умов на ринку;
  • скласти унікальну торгову пропозицію для специфічної споживчої аудиторії;
  • організувати зовнішньоторговельну діяльність з нішевим продуктом;
  • реалізувати інвестиційний проект в ринковій ніші.

Структура аналізу ніші ринку

Аналіз ніші ринку виконується Pro-Consulting за тими ж відпрацьованим роками методиками, що і інші види маркетингових досліджень.

Дізнайтеся більше про аналіз ринкової частки як частину аналізу ринку

Типова структура звіту за результатами аналізу ніші ринку складається з добре знайомих нашим постійним клієнтам розділів, а саме:

1. Загальні результати аналізу ніші ринку:

  • обсяги виробництва, зовнішніх поставок;
  • структура ринкової ніші за регіонами, виробниками, імпортерами ти іншими параметрами;
  • цінова динаміка;
  • постійні і тимчасові фактори впливу;
  • тенденції розвитку даного напрямку бізнесу.

2. Особливості державного регулювання:

  • положення чинних нормативних актів;
  • умови ліцензування;
  • наявність, форми і способи отримання державної підтримки;
  • податкове навантаження;
  • держзакупівлі цільового товару, можливості участі в тендерах;
  • проекти і озвучені плани змін державного регулювання галузі.

На сайті розміщено до покупки понад 1900 готових аналізів ринків - ознайомтеся з каталогом

3. Споживча аудиторія ринкової ніші:

  • портрет споживача;
  • виявлення очікувань, ступінь задоволеності пропозицією, моделі поведінки споживачів;
  • покупки на онлайнових майданчиках;
  • споживання в сегменті В2В.

4. Аналіз конкуренції в ніші ринку:

  • список і опис великих конкурентів;
  • маркетингові стратегії, що застосовують конкуренти;
  • розподіл часток ринку між операторами в регіональному та інших зрізах;
  • можливі бар'єри для досягнення цілей замовника, пов'язані з конкуренцією;
  • пропозиції щодо концепції конкурентної боротьби.

Дізнайтеся більше про аналіз конкурентів

5. Дослідження каналів реалізації продукції:

  • перелік каналів збуту;
  • порівняльні характеристики каналів продажів;
  • збутові політики рітейлерів і дистриб'юторів;
  • особливості застосування маркетингових інструментів просування;
  • критерії вибору пріоритетних каналів збуту в різних економічних умовах.

6. Позиція клієнта в ніші ринку:

  • загальний обсяг ринкової ніші в натуральному і грошовому вираженнях;
  • частки замовника в значущих зрізах в порівнянні з прямими конкурентами;
  • оцінка ефективності роботи компанії-клієнта зі споживчою аудиторією з використанням «таємного покупця» або «таємного дзвінка»;
  • шляхи поліпшення поточної ринкової позиції.

Можливо, вас зацікавить короткий огляд ринку послуг в Україні

7. Рекламна сфера ринкової ніші:

  • моніторинг реклами онлайн і офлайн;
  • аналіз пошукових запитів споживачів;
  • рекомендації щодо рекламної стратегії замовника;
  • аудит ходу і досягнення цілей рекламних кампаній.

8. Аналіз ніші ринку з метою оцінки інвестиційної привабливості:

  • SWOT-аналіз;
  • PEST-аналіз;
  • бар'єри, ризики, можливості і переваги для нових гравців;
  • факторний аналіз зовнішніх ринків для організації поставок нішевої продукції.

Також прочитайте про аналіз зовнішніх ринків

Перераховані вище аналітичні блоки складають типову структуру звіту з аналізу ніші ринку. Кожен клієнт може виділити пріоритетні напрямки дослідження відповідно до завдань, що стоять перед ним. 

Перед початком дослідження обов'язково проводиться спільний брифінг ініціатора і виконавців, в ході якого визначаються:

  • мета і завдання аналізу ніші ринку;
  • структура звіту;
  • ресурси консалтингового агентства;
  • терміни і вартість роботи.

Аналіз ніші ринку можна замовити за телефоном або електронною поштою, опублікованими на сторінці «Контакти».

Можливо, вам буде цікаво прочитати про вихід на ринок Китаю

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами