3129
Аналіз ніші ринку: застосування і зміст
У числі цілей маркетингових досліджень ринків Pro-Consulting дуже часто зустрічається пошук прибуткових ніш для організації і розвитку бізнесу. Наприклад, ініціатор дослідження просить спочатку розглянути ринок ягід в Україні в цілому, потім оцінити поточну кон'юнктуру, маржинальність і перспективи розвитку сегментів полуниці, малини, смородини, чорниці, журавлини і так далі, після цього вибрати з них найбільш інвестиційно привабливу культуру, і потім провести детальне дослідження ринку/ніші ринку.
Раз ми торкнулися теми ягідного ринку, у якості прикладу пропонуємо ознайомитися зі структурою готового паспорта ринку лохини в Україні (2020 рік)
Попередній аналіз ніші ринку необхідний тим суб'єктам підприємницької діяльності, які планують:
- розширювати бізнес шляхом освоєння нових напрямків;
- скорегувати виробничі плани відповідно до зміни економічних умов на ринку;
- скласти унікальну торгову пропозицію для специфічної споживчої аудиторії;
- організувати зовнішньоторговельну діяльність з нішевим продуктом;
- реалізувати інвестиційний проект в ринковій ніші.
Структура аналізу ніші ринку
Аналіз ніші ринку виконується Pro-Consulting за тими ж відпрацьованим роками методиками, що і інші види маркетингових досліджень.
Дізнайтеся більше про аналіз ринкової частки як частину аналізу ринку
Типова структура звіту за результатами аналізу ніші ринку складається з добре знайомих нашим постійним клієнтам розділів, а саме:
1. Загальні результати аналізу ніші ринку:
- обсяги виробництва, зовнішніх поставок;
- структура ринкової ніші за регіонами, виробниками, імпортерами ти іншими параметрами;
- цінова динаміка;
- постійні і тимчасові фактори впливу;
- тенденції розвитку даного напрямку бізнесу.
2. Особливості державного регулювання:
- положення чинних нормативних актів;
- умови ліцензування;
- наявність, форми і способи отримання державної підтримки;
- податкове навантаження;
- держзакупівлі цільового товару, можливості участі в тендерах;
- проекти і озвучені плани змін державного регулювання галузі.
На сайті розміщено до покупки понад 1900 готових аналізів ринків - ознайомтеся з каталогом
3. Споживча аудиторія ринкової ніші:
- портрет споживача;
- виявлення очікувань, ступінь задоволеності пропозицією, моделі поведінки споживачів;
- покупки на онлайнових майданчиках;
- споживання в сегменті В2В.
4. Аналіз конкуренції в ніші ринку:
- список і опис великих конкурентів;
- маркетингові стратегії, що застосовують конкуренти;
- розподіл часток ринку між операторами в регіональному та інших зрізах;
- можливі бар'єри для досягнення цілей замовника, пов'язані з конкуренцією;
- пропозиції щодо концепції конкурентної боротьби.
Дізнайтеся більше про аналіз конкурентів
5. Дослідження каналів реалізації продукції:
- перелік каналів збуту;
- порівняльні характеристики каналів продажів;
- збутові політики рітейлерів і дистриб'юторів;
- особливості застосування маркетингових інструментів просування;
- критерії вибору пріоритетних каналів збуту в різних економічних умовах.
6. Позиція клієнта в ніші ринку:
- загальний обсяг ринкової ніші в натуральному і грошовому вираженнях;
- частки замовника в значущих зрізах в порівнянні з прямими конкурентами;
- оцінка ефективності роботи компанії-клієнта зі споживчою аудиторією з використанням «таємного покупця» або «таємного дзвінка»;
- шляхи поліпшення поточної ринкової позиції.
Можливо, вас зацікавить короткий огляд ринку послуг в Україні
7. Рекламна сфера ринкової ніші:
- моніторинг реклами онлайн і офлайн;
- аналіз пошукових запитів споживачів;
- рекомендації щодо рекламної стратегії замовника;
- аудит ходу і досягнення цілей рекламних кампаній.
8. Аналіз ніші ринку з метою оцінки інвестиційної привабливості:
- SWOT-аналіз;
- PEST-аналіз;
- бар'єри, ризики, можливості і переваги для нових гравців;
- факторний аналіз зовнішніх ринків для організації поставок нішевої продукції.
Також прочитайте про аналіз зовнішніх ринків
Перераховані вище аналітичні блоки складають типову структуру звіту з аналізу ніші ринку. Кожен клієнт може виділити пріоритетні напрямки дослідження відповідно до завдань, що стоять перед ним.
Перед початком дослідження обов'язково проводиться спільний брифінг ініціатора і виконавців, в ході якого визначаються:
- мета і завдання аналізу ніші ринку;
- структура звіту;
- ресурси консалтингового агентства;
- терміни і вартість роботи.
Аналіз ніші ринку можна замовити за телефоном або електронною поштою, опублікованими на сторінці «Контакти».
Можливо, вам буде цікаво прочитати про вихід на ринок Китаю