Вітамінні cкладові: про результати аналізу ринку заморожених ягід України
2544

Вітамінні cкладові: про результати аналізу ринку заморожених ягід України

Натуральні вітаміни і мікроелементи дуже важливі для підтримки здоров'я людського організму. Ідеї ​​здорового харчування останнім часом охоплюють все більшу кількість населення на планеті, і тому стійко зростає попит на різну вітамінну продукцію. Як відомо, багатим вмістилищем вітамінів є ягоди. Їх вживають як в свіжому вигляді, так і в складі різних продуктів харчування: йогуртів, кондитерських виробів та інших. Так як ягоди відносяться до швидкопсувних продуктів, зберегти їх властивості тривалий час допомагає заморозка. Хоча вона і збільшує вартість ягід, але в замороженому вигляді їх можна довго зберігати і перевозити на великі відстані.

Поширення технології заморозки ягідної продукції в нашій країні дуже важливо для освоєння нових ринків збуту. Україна має сприятливі кліматичні умови для вирощування багатьох видів ягід, а рівень розвитку сільського господарства і його оснащеність дозволяють збирати гарні врожаї. Рентабельність бізнесу на ягодах може досягати 100% при сприятливих умовах. І одним з важливих факторів досягнення успіху тут є наявність обладнання для заморозки і зберігання, витрати на придбання які згодом окупаються сторицею.

Українські заморожені ягоди добре купують на міжнародному ринку. Після економічної кризи 2015 року обсяг експорту даної продукції зріс в 2016 році відразу на 50% в натуральному і грошовому вираженні. На наступний рік зростання продажів за кордон продовжилося тільки в грошовому еквіваленті, а в натуральному вираженні обсяги поставок незначно знизилися.

У структурі експорту заморожених ягід найпопулярніші в українських ягідників полуниця і малина відстають від досить нішевої чорниці. У 2017 році все ж трохи вдалося збільшити частки цих ягід в структурі експорту заморозки, так як традиційні постачальники цієї продукції на ринок ЄС - Польща та Сербія знизили продажі через неврожай. Однак найбільшу частку в минулому році, як і раніше займала чорниця - 50,3%, на другому місці малина - 29,5%, на третьому полуниця - 8,3%.

Основними покупцями українських заморожених ягід є Польща та Італія. На них припадало більше половини від загального обсягу поставок в 2017 році.

Незважаючи на великі власні врожаї ягід, Україна все ж імпортує їх в замороженому вигляді. У 2016 році обсяг імпорту виріс в півтора рази в порівнянні з 2015-м, правда в 2017 році він значно зменшився в натуральному вираженні.

У структурі імпорту заморожених ягід переважає вишня. Вона склала 75,5% від загального обсягу в 2017 році. Значно відстають від неї смородина - 11,5% і полуниця - 8,5%. Хоча поставки останньої збільшилися в минулому році більш, ніж в 2 рази, до 210 тонн. Частка вишні при цьому зменшилася на 7,2 процентних пунктів, а смородини на 3 процентних пункти.

Поступово змінюється і географія імпорту заморожених ягід. Якщо в 2015 році вони надходили в основному з Польщі, то вже в 2017 році підключилися й інші країни, зайнявши 19% від загального обсягу.

Як видно з результатів дослідження ринку заморожених ягід України, у нього є великий потенціал розвитку як на внутрішньому, так і на зовнішньому напрямках. Для успішного ведення бізнесу на заморожених ягодах необхідно ретельно враховувати всі фактори, які впливають на нього, такі як вартість сировини і її заморозка, витрати на транспортування, поточну кон'юнктуру зовнішніх ринків і динаміку розвитку переробних виробництв в Україні.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами