Сегментація ринку як елемент ринкового аналізу
844

Сегментація ринку як елемент ринкового аналізу

Маркетингове дослідження включає збір, обробку та аналіз відомостей про ринкову ситуацію з подальшим синтезом на цій основі нової інформації, наприклад, побудови моделей розвитку ринку, складання прогнозів, видачі рекомендацій замовнику дослідження і так далі.

Об'єктом сегментації ринку є і його загальний обсяг, і його окремі масиви, відібрані за заданими дослідником критеріями. Наприклад, сегментація ринку може виконуватися за виробниками продукції, видами товарів, імпортерами, географією походження, поставками та іншими важливими для замовника ознаками.

Рекомендуємо вам переглянути типову структуру комплексного дослідження ринку для підготовки технічного завдання.

Сегментація ринку є одним із ключових елементів маркетингового дослідження та відображається у багатьох блоках ринкового дослідження.

Зокрема, типовий комплексний аналіз ринку містить такі розділи:

1. Загальна ринкова інформація:

  • визначення ємності ринку за обсягами випуску, імпорту та експорту цільової продукції;
  • сегментація ринку за важливими для замовника зрізами;
  • найбільш сильні чинники впливу на ринку;
  • тенденції розвитку ситуації на даному напрямі бізнесу;
  • у якості прикладу структури реального ринкового звіту перегляньте структуру аналізу ринку перцю в Україні.

2. Конкурентний аналіз ринку:

  • рейтинг та опис діяльності провідних операторів;
  • сегментація ринку для виділення ринкових часток суб'єктів, що конкурують за напрямами діяльності, регіонами, видами продукції та іншими ознаками;
  • порівняння ринкових позицій замовника та конкурентів, конкурентні ризики для здійснення заявлених планів;
  • дізнайтесь більше про аналіз конкурентів.

3. Дослідження споживчої сфери ринку:

  • сегментація ринку за видами споживання;
  • створення портрету споживчої аудиторії;
  • сегментація ринку за рівнем задоволеності споживачів наявною пропозицією (можливо ви заплануєте проведення CSI або NPS-опитування);
  • відмінності моделі поведінки покупців залежно від торгового майданчика;
  • сегментація ринку при споживанні у бізнес- та державному секторах.

4. Ціновий аналіз ринку:

  • сегментація ринку за діапазонами цін на цільові товари;
  • структура собівартості та ціни для кінцевого споживача;
  • фактори впливу на ціни, цінові політики та маневри операторів;

5. Аналіз зовнішньої торгівлі товарами ринку:

  • сегментація ринку за обсягами експорту та імпорту;
  • на кожному напрямі поставок проводиться сегментація ринку за видами товарів, виробниками, одержувачами, цінами та іншими критеріями;
  • тенденції зміни ситуації на зовнішньоторговельному контурі ринку;
  • можливості для організації зовнішніх каналів збуту та імпорту;
  • також, у якості прикладу, подивіться структуру аналізу ринку комбікормів в Україні – за аналогічною чи адаптованою структурою можна дослідити будь-який ринок України та світу.

6. Збутовий аналіз ринку:

  • перелік та показники наявних каналів збуту;
  • сегментація ринку за операторами продажів, ціновими політиками рітейлерів, представленими товарами;
  • порівняння вигідності використання каналів збуту за різних умов функціонування ринку;
  • ймовірність того, що ми досліджували ваш ринок дуже висока – знайдіть ваш ринковий звіт у каталозі готових проектів.

7. Дослідження рекламної сфери ринку:

  • сегментація ринку за результатами моніторингу рекламних повідомлень;
  • сегментація ринку за запитами споживачів;
  • оцінка ефективності рекламних кампаній та застосування окремих методів просування.

8. Інвестиційний аналіз ринку:

  • сегментація ринку з метою факторного порівняння та вибору найбільш перспективного напряму;
  • SWOT- та PEST-аналіз з метою визначення ризиків та бар'єрів для виходу та розвитку ринкових гравців.

Якісна сегментація ринку вимагає наявності у виконавця специфічних знань та досвіду, а також достатньої для роботи організаційної та матеріально-технічної бази. Аналітики компанії Pro-Consulting використовують як кабінетні, так і польові методи роботи. Сегментація ринку заснована на доступі до взаємодоповнюючих джерел вторинної інформації, перевірити та поглибити яку є можливість, використовуючи:

Замовляючи маркетингове дослідження в компанії Pro-Consulting клієнти можуть бути впевнені, що сегментація ринку за потрібними зрізами буде зроблена на найвищому рівні якості. Зв'яжіться з нами, якщо плануєте дослідити свій ринок – контакти.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами