Ринок молочної продукції в Україні: краще менше, та краще
4909

Ринок молочної продукції в Україні: краще менше, та краще

Компанією Pro-Consulting у процесі маркетингового дослідження визначено та вивчено фактори впливу, проблеми та тенденції розвитку однієї з найважливіших продовольчих галузей нашої країни – ринку молочної продукції в Україні.

Ринок, що розглянули, включає такі види продукції:

  • молоко питне;
  • кисломолочні продукти;
  • морозиво;
  • вершки;
  • масло;
  • сири та інші похідні молока.

Аналітичне дослідження ринку – дізнайтеся про можливості аналізу та прогнозування ринків

У продуктовій структурі ринку молочної продукції в Україні за перші вісім місяців 2020 року найбільшу частку мало питне молоко – 43%, кисломолочні продукти займали 20,4% обсягу ринку, морозиво та сири – 9,6% та 9,3% відповідно.

Моніторинг ринку молочної продукції в Україні дозволив визначити напрямок та динаміку зміни сировинної бази галузі, що досліджувалась, за період 2017-2020 років. На діаграмі закупівель сирого молока переробними підприємствами добре видно спадний тренд, що розпочався у 2018 році. Особливо сильний спад відзначений у секторі молока від присадибних господарств населення, потік сировини від великих агроферм зменшувався не так швидко.

Готовий аналіз ринку молочної продукції для дітей старше 3 років в Україні (2021 рік) – ознайомтеся з анотацією та структурою готового звіту по ринку

Більше 2000 готових аналізів ринків – перейдіть до каталогу та знайдіть звіт по своєму ринку

Аналіз ринку молочної продукції в Україні свідчить про наявність наступних проблемних моментів у сфері бізнесу:

  • зменшення загального поголів'я молочного стада;

Зниження обсягу сировинної бази ринку молочної продукції в Україні найбільше пов'язане зі скороченням кількості корів на приватних подвір'ях та у невеликих фермах. Причинами цього явища стали:

    • активна урбанізація населення;
    • зростання вартості утримання тварин – цін на корми, вітамінні добавки, ветеринарне обслуговування тощо;
    • підвищення вимог до якості молока з боку переробників та споживачів.

Найбільш конкурентоспроможними в умовах, що створилися на ринку молочної продукції в Україні, стали господарства з налагодженою централізованою системою збору та підготовки молока для подальшого постачання підприємствам харчопрому.

Готовий прогноз показників ринків продуктів харчування в Україні у 2021-2025 роках – ми можемо актуалізувати звіт за вашим запитом

  • тіньовий сектор ринку молочної продукції в Україні;

Не всі учасники ринку молочної продукції в Україні працюють у рамках системи державного регулювання галузі. Близько 10-15% сирого молока потрапляє до недобросовісних виробників, з яких ті виготовляють фальсифікат. Розмір тіньового сегменту ринку молочної продукції в Україні оцінюється експертами на рівні 20-25% загального обсягу.

  • технологічне відставання галузі;

Зношене та застаріле обладнання, що використовується для отримання, транспортування та переробка сировини на ринку молочної продукції в Україні негативно позначається на якості продуктів харчування, що одержуються з нього.

Вас може зацікавити: Готовий аналіз ринку рослинного молока України (2021 рік)

  • зниження рівня споживчого попиту;

Причинами зменшення продажів молока та продуктів із нього на внутрішньому ринку стали:

    • депопуляція нашої країни;
    • зростання вартості молочних товарів;
    • втрата довіри до якості вітчизняної молочки у значної частини населення;
    • поширення ідей вегетаріанства, безлактозного харчування та інших подібних.
  • втрата доступу до традиційних експортних ринків;

Читати також: Ринок яловичини в Україні, Ізраїлі, Китаї та країнах MENA

Втрата можливостей збуту за налагодженими раніше експортними каналами, зокрема Росії, сприяє скороченню, інколи ж і ліквідації виробничих потужностей на ринку молочної продукції в Україні.

  • кадрова проблема.

Дедалі більше відчувається дефіцит кваліфікованих працівників у молочній галузі. Цьому сприяють:

    • недоліки та перекоси системи професійної освіти;
    • витік робочих рук за кордон.

Читати також: Ринок квашених овочів в Україні

Опитані у процесі маркетингового дослідження експерти ринку молочної продукції в Україні виділили такі фактори, що стримують перехід галузі на новий якісний рівень:

  • відсутність стратегічного підходу до розвитку економіки в регіонах нашої країни;
  • слабка підтримка підприємців із боку держави;
  • недоліки системи контролю, ліцензування та сертифікації виробництва та готової продукції;
  • обмежена доступність фінансових ресурсів для створення та модернізації підприємств;
  • високе податкове навантаження;
  • політична, економічна та військова нестабільність.

Для отримання найдокладнішої інформації про напрямки бізнесу, що вас цікавлять, замовляйте маркетингові дослідження ринків у компанії Pro-Consulting.

Читати також: Ринок макаронних виробів в Україні

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами