Аналіз конкурентів під час маркетингового дослідження
489

Аналіз конкурентів під час маркетингового дослідження

Збереження і розвиток бізнесу в умовах ринку, що постійно змінюється, важко здійснити без знання поточної ситуації у сфері діяльності підприємства, наявних ризиків і бар'єрів для отримання і збільшення прибутку.

Одним із джерел ризиків є конкуренція між ринковими суб'єктами, кожен з яких прагне зміцнити свою позицію, зокрема й потіснивши з ринку менш спритних колег. Саме тому більшість клієнтів Pro-Consulting, замовляючи маркетингове дослідження, просять провести в його рамках і аналіз конкурентів. Навіть якщо за технічним завданням не потрібен поглиблений аналіз конкурентів, дослідник все одно приділяє увагу цьому аспекту ринку. Рекомендуємо вам уже зараз ознайомитися і зберегти собі посилання на типову структуру дослідження ринку для підготовки техзавдання в майбутньому.

Аналіз конкурентів дає змогу точніше оцінити:

  • загальну ситуацію у сфері бізнесу;
  • можливості для виробництва, експорту та імпорту цільових товарів;
  • особливості споживання товарів ринку;
  • функціонування каналів збуту та шляхи їх найефективнішого використання;
  • фактори формування цін на ресурси та кінцеву продукцію, умови рентабельності бізнесу;
  • інвестиційну привабливість даного ринку;
  • повнішу картинку про реальну структуру ринкового звіту вам допоможе отримати ознайомлення з описом, наприклад, готового аналізу ринку овочевої консервації в Польщі або аналізу ринку слабоалкогольних напоїв в Україні.

Всебічний аналіз конкурентів включає:

  1. Загальне дослідження конкурентного середовища:
    • перелік і рейтинг основних конкурентів замовника;
    • характеристики та особливості діяльності суб'єктів, що конкурують;
    • результативність на ринку стратегій і прийомів конкурентної боротьби.
  2. Продуктовий аналіз конкурентів:
    • асортимент продукції конкурентів, у тому числі й непрямих;
    • властивості та відмінні якості товарів, що конкурують, виявлені переваги та недоліки порівняно з товарами замовника;
    • можливості та практичні дії конкурентів щодо вдосконалення продукції, що випускається на ринок;
    • повідомляємо вам, що понад 2500 готових проєктів по ринках України та світу доступні в каталозі готових проєктів - скористайтеся пошуком за ключовим словом і знайдіть уже готовий звіт по своєму ринком. Будь-який звіт буде актуалізовано за вашим запитом.
  3. Ціновий аналіз конкурентів:
    • оптові та роздрібні ціни на товари конкурентів, їх динаміка в часі;
    • постійні та тимчасові фактори впливу на собівартість продукції;
    • цінові політики суб'єктів, що конкурують, критерії цінової конкурентоспроможності;
    • простір для маневрів цінами, наявний у конкурентів.
  4. Збутовий аналіз конкурентів:
    • усі можливі способи збуту цільової продукції;
    • функціонування каналів збуту в поточних умовах;
    • умови співпраці, висунуті дистриб'юторами і ритейлерами;
    • структура продажів цільової продукції в розрізі каналів збуту;
    • розподіл продажів товарів між конкурентами в натуральному і грошовому вираженнях;
    • склад торгових пропозицій конкурентів, способи просування, привабливість для покупців;
    • якщо ви не впевнені в тому, яка саме ринкова аналітика вам необхідна, поспілкуйтеся з нашим консультантом - він поставить правильні запитання і допоможе скласти технічне завдання - контакти.
  5. Методи роботи конкурентів:
    • критерії відбору та комунікаційні політики компаній-конкурентів щодо постачальників ресурсів і реалізаторів кінцевої продукції;
    • принципи, форми та методи спілкування конкурентів із цільовою аудиторією для забезпечення лояльності;
    • взаємодію структурних підрозділів і фахівців суб'єктів-конкурентів, переваги та недоліки внутрішньої організації підприємств;
    • принципи та методи кадрової роботи.
  6. Стратегічний аналіз конкурентів:
    • озвучені корпоративні цінності конкурентів, їх практичне дотримання;
    • спрямованість і внутрішній зміст торгових марок;
    • філософія рекламних кампаній і піар акцій;
    • особливості маркетингових стратегій конкурентів, їх результативність.

Аналіз конкурентів проводять переважно кабінетними методами на основі даних із різних джерел:

  • офіційних статистичних зведень;
  • інформації органів влади;
  • звітів і презентацій самих ринкових суб'єктів;
  • досліджень неурядових організацій;
  • публікацій масової та спеціалізованої преси;
  • власних інформаційних масивів компанії та партнерів.

Поглиблений аналіз конкурентів може доповнюватися кількісними та якісними польовими дослідженнями, наприклад, опитуваннями споживчої аудиторії, фокус-груповими, за допомогою онлайн-спільноти MROC.

Кожен аналіз конкурентів виконується ексклюзивно для замовника відповідно до його технічного завдання. Дізнатися всі деталі послуги та замовити аналіз конкурентів можна за телефоном або електронною поштою Pro-Consulting.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами