in stock

Аналіз ринку слабоалкогольних напоїв в Україні. 2024 рік

Аналіз ринку слабоалкогольних напоїв в Україні. 2024 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Липень 2024 року
Кількість сторінок: 37 Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 12
Таблиць: 35
Спосіб оплати: готівковий або безготівковий розрахунок, передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
29500 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками Pro-Consulting було проведене дослідження ринку слабоалкогольних напоїв в Україні. В ході роботи було проаналізовано загальні тенденції на ринку, сегменти, структуру, виробництво, імпорт, експорт, сировинну базу, ціни, споживання. Під роботою підведенні висновки та побудовані гіпотези ринку. Створено SWOT, PEST LE аналізи.
Слабоалкогольні напої – це лікеро-горілчані напої міцністю до 9%, виготовлені на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервантів, насичені чи ненасичені діоксидом вуглецю. Особливість впливу таких напоїв на організм людини пов'язана з тим, що вони містять у собі вуглекислий газ. Він прискорює проходження алкоголю через шлунок і його всмоктування в кишківнику, а через це швидко створюється висока концентрація алкоголю в організмі.


Ринок слабоалкогольних напоїв в Україні залежав під час свого розвитку та в останні періоди від наступних тенденцій:
• Ринок слабоалкогольних напоїв заповнений товарами-замінниками. До 2015 року 90 % ринку займало пиво, частка досліджуваних слабоалкогольних напоїв складала 10 %. Споживачами цього сегменту були переважно жінки та споживачі, що не люблять пиво. З 2015 року в Україні почався «сидровий бум», один за одним почали з’являтись різні види гардрінків та сидрів – Apps, Garage заполонили прилавки, зайнявши близько 30-40% ринку пива та зменшивши частку інших слабоалкогольних напоїв. Наразі на ринку спостерігається конкуренція пива та сидру, коли частка слабоалкогольних напоїв стає все меншою.
• На ринку є два основних оператори – ГК Нові Продукти та Оболонь, їх частки відповідно складають 66% та 33% ринку. За досліджуваний період компанії мали значне зменшення об’ємів на початку війни: Оболонь випустив у березні лише 6,5% від показника березня 2021 року. У квітні обсяги виробництва товарів зросли. Наприкінці квітня компанія вивела на ринок новий продукт. ГК Нові продукти після зупинки на початку повномасштабного вторгнення відновлювали роботу більш повільно, у березні 2022 р. відновилось виробництво бутильованої води та енергетичних батончиків. Інші продукти відновили роботу в квітні-травні 2022 р. Окрім цього на виробництво та продаж алкоголю вплинула дія так званого «сухого закону» березня-квітня 2022 р.
• Українські виробники широко представлені на міжнародних ринках, в більшості на ринках Грузії, Молдови, Вірменії. Вони задовольняють значну частину попиту на цих ринках, що створює з них лідерів регіону.
• Вся основна сировина для продукту (вода та спирт) виробляється в Україні. Головний інгредієнт вода – один з найрозповсюдженіших видів родовищ в Україні (другий після нерудних копалин, що використовуються в будівництві). Їх близько восьми сотень. Оболонь в 2024 році інвестувала 45 мільйонів гривень для розробки ще двох артезіанських свердловин для збільшення кількості сировини для продуктів.
Українська спиртова галузь забезпечує внутрішній ринок майже у повному обсязі. З 1 липня 2020 року була скасована державна монополія на спирт та почалася приватизація підприємств, що входили до складу ДП Укрспирт. Станом на квітень 2024 року неприватизованими залишились 8 заводів (з 41 існуючих станом на 2021 рік). Зміна форми власності компаній дає можливості для інвестування у оновлення виробничих потужностей діючих підприємств та їх розвитку. Проте зміна виду діяльності чи асортименту продукції (наприклад, перехід на паливний біоетанол) може призвести до порушення балансу на ринку спирту.
Дослідивши український ринок слабоалкогольних напоїв можна зробити наступні висновки:
• Внутрішнє виробництво є основою ринку, воно складає 99%. Основними виробниками є компанії ГК Нові Продукти та Оболонь. Серед продукції компаній також пиво та безалкогольні напої, виробництво яких приносять основний дохід компаніям.
• Близько 3 % виготовленої продукції експортується, забезпечуючи сусідні країни. За прогнозами, частка експорту буде зростати за рахунок розвитку присутності компаній на закордонних ринках.
• Частка імпорту займає менше 1 % у загальній ємності ринку, Зростання обсягів імпорту у 2023 році викликане лише перенесенням потужностей одного з основних гравців до Польщі. Ці показники можуть збільшуватись відповідно до потреб українського ринку.
• Закони та оподаткування в галузі мало відрізняються оподаткування інших аналогічних видів діяльності. Акцизний податок на товари дорівнює 59,82 грн за літр 100% спирту, адвалорна ставка 5%.
• Асортимент на ринку невеликий, більшість продуктів різних виробників зосереджені на таких напоях як Ром Кола, Джин Тонік і т.д. Велику частку займає Shake, пропонуючи алкодрінки з соком, і наразі цей сегмент слабоалкогольних напоїв має мало конкурентів. Для пакування майже усі виробники обирають залізну (алюмінієву) банку. Українська продукція пропонується у форматах 0,5 л., іноземна - фасовка по 0,25 л.
• Поточні ціни коливаються близько 45 гривень за банку. Помітна боротьба в ціновій категорії. Продукти компанії Оболонь йдуть, як дешевша альтернатива, найбільше це помітно в порівнянні Bronx та Revo.
• Основні бренди на ринку Shake, Revo, класична серія Оболонь. Нові товари з’являються, але займають малу частку. Основною проблемою є відсутність реклами нових товарів та усталеність споживання.
• Споживання є мінливим, наразі воно зростає, як ринок алкоголю загалом, але дуже залежить від попиту на товари-аналоги (пиво, сидр), через який ринок в основному спадав.
• Проблемою розвитку ринку є високий рівень конкуренції. Не дивлячись на те, що на ринку лише два основних виробники, конкуренція зосереджена на товарах-аналогах. Пиво і сидр займають понад 90% споживання слабоалкогольних напоїв і з кожним роком їх асортиментна пропозиція є ще більш привабливою, ніж досліджувані продукти.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (вступний пункт з описом якісних меж, методологій дослідження, кодів згідно класифікаторів)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду: макро фактори, стан суміжних галузей та постачальників, зміни поведінки споживачів; проблеми і передумови розвитку)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2021-2023 рр. (виробництво + імпорт - експорт)
1.4. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом інтерв'ю з учасниками ринку або через побудову аналітичних моделей)
1.5. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням, регіонами)
1.6. Сировинна база, технологія виробництва
2. Державне регулювання галузі
2.1. Основні закони, що регулюють галузь (перелік, короткий резюме і особливості законів та ліцензій)
2.2. Податки і збори на ринку (загальне оподаткування бізнесу; імпортні та експортні мита, плани про їхню зміну (при наявності))
2.3. Особливості проведення державних закупівель (загальні принципи та умови проведення)
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
3.2. Частки ринку основних операторів ринку (виробників з урахуванням експорту та імпортерів)
3.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
4. Виробництво продукції в 2021-2023 рр.
4.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
4.2. Динаміка виробництва в вартісних показниках
4.3. Частки виробників
5. Зовнішня торгівля та ЗЕД
5.1. Експорт слабоалкогольних напоїв з України в 2021-2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів)
5.2. Імпорт слабоалкогольних напоїв в Україну в 2021-2023 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
6. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку)
7. Ціна і ціноутворення на ринку
7.1. Середні поточні ціни на продукцію за асортиментними групами
7.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
7.3. Собівартість продукції, рентабельність
8. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність в каналах просування)
9. Аналіз споживання на ринку
9.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
9.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
9.3. Ступінь задоволеності споживачів (аналіз відгуків)
10. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
11. Висновки. Прогнозні показники ринку
11.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
11.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2024-2025 рр.
11.3. Рекомендації по розвитку на ринку
12. Інвестиційна привабливість галузі
12.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
12.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
12.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку

Перелік таблиць:

1. Коди УКТЗЕД та НПП, що були використані при аналізі ринку слабоалкогольних напоїв в Україні
2. Загальна ємність ринку слабоалкогольних напоїв в Україні, 2021-2023 рр., в натуральних та грошових показниках, млн. л., млн. грн.
3. Сегментація ринку слабоалкогольних напоїв за видами в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
4. Структура продажу слабоалкогольних напоїв в Україні за регіонами у 2023 році, в натуральних показниках, млн. л.
5. Митні ставки імпорту на слабоалкогольні напої в Україні, євро/л 100 % сп., грн./л 100 % сп.
6. Асортимент і торгові марки напоїв компанії Нові Продукти
7. Асортимент і торгові марки напоїв компанії Оболонь
8. Асортимент і торгові марки напоїв компанії Прайм
9. Асортимент і торгові марки слабоалкогольних напоїв, що імпортує Фоззі Груп
10. Асортимент і торгові марки слабоалкогольних напоїв, що імпортує Пілснер
11. Регіональна представленість (основних філій) операторів ринку слабоалкогольних напоїв в червні 2024 році
12. Оцінка конкурентного середовища на ринку слабоалкогольних напоїв за методикою М. Портера
13. Факторний аналіз операторів на ринку слабоалкогольних напоїв 2022-2023 рр., у грошовому вираженні, млн. л.
14. Експорт слабоалкогольних напоїв за видами з України в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
15. Експорт слабоалкогольних напоїв за країнами з України в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
16. Експорт слабоалкогольних напоїв за країнами з України в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
17. Імпорт слабоалкогольних напоїв в Україну за видами в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
18. Імпорт слабоалкогольних напоїв в Україну за країнами в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
19. Імпорт слабоалкогольних напоїв в Україну за компаніями в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
20. Асортимент ринку слабоалкогольних напоїв в Україні в 2024 році
21. Середні роздрібні ціни на безалкогольні напої в найбільших торгових мережах України на травень 2024 року, грн./шт. з ПДВ
21. Результативна таблиця застосування ІМК на ринку слабоалкогольних напоїв
22. Використання основних каналів реклами на ринку слабоалкогольних напоїв по операторах
23. Порівняльна таблиця застосування відео-реклами операторами ринку по брендам
24. PR-діяльність основних операторів ринку та їх співпраця зі ЗМІ
25. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
26. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
27. Аналіз брендингу основних операторів ринку
28. Перелік та опис галузевих виставок
29. Аналіз пошукових запитів стосовно видів слабоалкогольних напоїв в Україні на червень 2024
30. Аналіз пошукових запитів стосовно операторів слабоалкогольних напоїв в Україні на червень 2024
31. Аналіз пошукових запитів стосовно брендів слабоалкогольних напоїв в Україні на червень 2024
32. Можливості та загрози на ринку слабоалкогольних напоїв в Україні
33. PEST LE – аналіз ринку слабоалкогольних напоїв в Україні
34. Карта ризиків ринку слабоалкогольних напоїв в Україні
35. Основні бар’єри для виходу нового гравця на ринок слабоалкогольних напоїв в Україні

Перелік графіків і діаграм:

1. Частки основних операторів ринку слабоалкогольних напоїв в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, %
2. Динаміка виробництва слабоалкогольних напоїв в Україні, 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
3. Динаміка виробництва слабоалкогольних напоїв в Україні, 2021-2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
4. Частки виробників на ринку слабоалкогольних напоїв в Україні в 2023 році, в натуральних показниках, %
5. Експорт слабоалкогольних напоїв з України в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
6. Імпорт слабоалкогольних напоїв в Україну в 2021-2023 рр., в натуральних показниках, млн. л.
7. Собівартість слабоалкогольних напоїв в Україні, %
8. Структура продажів слабоалкогольних напоїв по каналах, %
9. Канали збуту слабоалкогольних напоїв в Україні в B2C сегменті
10. Структура каналів збуту в розрізі кінцевих точок продажів, %
11. Ємність ринку слабоалкогольних виробів в 2024-2025 рр. за негативним сценарієм, в натуральних показниках, млн. л.
12. Ємність ринку слабоалкогольних виробів в 2024-2025 рр. за позитивним сценарієм, в натуральних показниках, млн. л.

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами