Золоте теля: аналіз ринку яловичини України

Золоте теля: аналіз ринку яловичини України

Яловичина займає третє місце за часткою у виробництві основних видів м'яса в Україні. Найбільше в нашій країні випускається м'яса птиці. Продукція вітчизняних птахофабрик користується попитом як на внутрішньому, так і на міжнародному ринках. Українська свинина практично повністю забезпечує внутрішній ринок. Її експортний потенціал обмежений через поширення АЧС. Яловичина є найдорожчим і трудомістким видом м'яса. Вона займала в 2017 році всього 5,2% в обсязі українського м'ясного випуску.

Невисока купівельна спроможність українців останніми роками стала причиною переорієнтації більшої частини покупців на м'ясо птиці. Попит на яловичину на внутрішньому ринку впав, і вітчизняні власники великої рогатої худоби за краще зосередитися на випуску молока, а народжуються бичка не відгодовувати, а відразу пускати на забій. Це призводить до поступового зменшення в країні поголів'я ВРХ.

У минулому році випуск української яловичини зменшився на 6,6% в порівнянні з 2016-м. Роком раніше зафіксований його зростання на 8,6%, але показників 2013 роки досягти так і не вдалося. Технологія заморозки ще не дуже поширена серед виробників - 78,5% яловичини випущено в минулому році в свіжому вигляді. Вітчизняні виробники забезпечили в 2017 році 96,8% внутрішнього ринку. Частка імпорту збільшилася за рік з 2,5% до 3,2%. В основному завозяться сорти яловичини преміум-сегмента для роздрібної торгівлі та ресторанів.
Більшість виробничих потужностей зосереджені в західних областях України. Сприятливий клімат, доступність кормів і наявність великих пасовищ сприяло тому, що лідером галузі стала Тернопільська область. Вона випускає 22,6% свіжої і 30,1% замороженої яловичини від загальноукраїнського обсягу.

Драйвером для розвитку виробництва української яловичини в умовах низького внутрішнього попиту є знаходження нових і розширення існуючих каналів її експорту. Обсяг поставок на міжнародні ринки становить 30-40 тис. Тонн на рік і перспективи зростання на цьому напрямі значні. Країни Азії та Близького Сходу готові закуповувати великі обсяги халяльного продукту.
Для реалізації експортного потенціалу, вітчизняним виробникам необхідно адаптувати своє виробництво під міжнародні вимоги. Йдеться про підвищення якості та глибини переробки м'яса, адже його транспортування на великі відстані можлива тільки в замороженому вигляді. Важливим є проведення як на державному рівні, так і на рівні окремих господарств заходів щодо запобігання поширенню небезпечних захворювань тварин, таких як губчаста енцефалопатія великої рогатої худоби. Визнання України країною з контрольованим ризиком захворювань сприятиме кращому просуванню нашої яловичини на зовнішніх ринках. У 2017 році на ці цілі було виділено з держбюджету понад 3,5 млн. Грн.
За результатами дослідження ринку яловичини можна зробити висновок про те, що найближчим часом скорочення внутрішнього попиту буде компенсуватися розширенням експортних поставок. Запорукою успішного розвитку для вітчизняних виробників є освоєння методів переробки яловичини, що забезпечують сучасні стандарти якості.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини