За димовою завісою: аналіз ринку копченої риби в Україні

За димовою завісою: аналіз ринку копченої риби в Україні

Традиції копчення м'яса і риби прийшли до нас із сивої давнини, коли люди ще не мали електричних холодильників, а припаси зберігати було життєво необхідно. Сьогодні копчені продукти вживають, головним чином, через їх смакові якості, та і технології копчення зробили крок далеко вперед. На прилавках наших магазинів можна побачити широкий асортимент копченої риби з різними смаковими нюансами, приготовленої способами гарячого, холодного і навіть бездимного копчення.

Але все ж більшість українців є прихильниками традиційних цінностей і натурального харчування і віддають перевагу копченостям, які приготовані народними умільцями. Звідси і великий сегмент тіньового ринку копченої риби, частка якого становить понад 70%. Споживачів не зупиняють навіть повідомлення, що періодично з'являються в пресі, про отруєння виготовленими копченостями. Незважаючи на ризик, наших співвітчизників більше привертає природний смак риби без хімічних підсилювачів.

Таким чином, на підставі офіційної статистики ми можемо говорити тільки про загальні тенденції ринку копченої риби. А його динаміка в останні роки мало відрізняється від динаміки ринків інших продуктів, які не входять у покупців до переліку першочергових. Протягом 2014-2015 років спад виробництва копченої риби склав майже 42%, з 8,98 тис. тонн до 5,24 тис. тонн. Головними причинами є втрата контролю над частиною Донбасу і особливо над Кримом, де розміщувалися значні виробничі потужності, а також зниження купівельної спроможності вітчизняних споживачів.

 

У роки занепаду особливо сильно проявилися конкурентні переваги «тіньового» виробництва копченої риби, оскільки сил вітчизняних контролюючих органів для наведення порядку поки не вистачає. Тому після невеликого підйому офіційного виробництва в 2016 році, ми знову спостерігає його спад в 2017-му і першій половині 2018 го.

За прогнозами, характер розвитку ринку копченої риби з найближчим часом не зміниться, незважаючи на відновлення економіки України після кризи. Навіть споживачі з середніми і високими доходами в більшості своїй вважають за краще купувати копчені делікатеси поза магазинами, а безпосередньо у добре відомих їм виробників.

  

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини