Дата підготовки: | Жовтень 2021 року |
Кількість сторінок: | 44, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 24 |
Таблиць: | 17 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку аквакультури та продуктів переробки риби в Україні. Дослідження охоплює період від 2016 до 2021 року. Аналіз базується на кабінетному дослідженні в поєднанні з опитуваннями, глибинними інтерв’ю та фокус-груповими дискусіями.
Рибне господарство для України є перспективним, завдяки великому водному басейну і виходу до моря. Однак через невеликі потужності виробництва та вилову аквакультури, більше половини продукції доводиться імпортувати для того, щоб задовольнити потреби населення.
Води України мають близько 180-200 видів риб: 110 видів - річкової риби, близько 90 видів - живуть в прибережних частинах Азовського і Чорного морів та в річках, що впадають в ці моря. Переважна більшість видів риб є промисловими; кілька десятків не мають промислового значення з огляду на свою нечисленність, дрібного сорту або непридатного для вживання в їжу через отруйності. Серед річок України, основні рибогосподарства розташовані на річці Дніпро (з його приток головні Прип'ять і Десна), нижній Дунай, менше Дністер, Південний Буг і Сіверський Донець.
На сьогоднішній день в Україні традиційними об'єктами аквакультури залишаються коропові види риб: короп, білий і строкатий товстолобик і їх гібриди, білий амур. Однак останнім часом активно культивують і інші види: райдужна форель, європейський сом, щука, кларієвий сом, карась, лин, а серед осетрових найбільш поширені види наприклад: стерлядь, російський осетер, севрюга, білуга, бестер, веслонос.
Розведення коропових видів поширено по всій території України. Практично в кожній області існує інфраструктура по вирощуванню коропа, товстолобика або білого амура. Теж саме стосується і вирощування карася, щуки, європейського сома і аборигенних видів риб. Це також пояснюється і наявністю штучних водойм, які можуть бути використані для аквакультури, по всій території України.
До 2019 року на ринку морепродуктів спостерігалося значне зниження обсягів вилову морепродуктів. Воно було обумовлено старінням рибопромислового флоту, зростанням витрат на його ремонт і зменшенням кількості судів, а також анексією півострова Крим.
У 2020 році загальне добування водних біоресурсів склало 76,5 тис. тон, що на 17,4% менше, ніж у 2019 році (92,7 тис. т). З них аквакультура – 11,9 тис. т, що на 5,8% менше, ніж у 2019 році (12,7 тис. т). Загалом 2020 рік став для рибництва менш позитивним, ніж 2019, однак відмітимо зростання обсягів вилову у внутрішніх водних об’єктах (з 22,9 до 23,3 тис. т).
1. Загальна характеристика досліджуваних ринків
a. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми та передумови розвитку) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
b. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-2020 рр. (виробництво + імпорт – експорт) – оцінка кабінетним способом
c. Сегментація і структурування ринків – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
i. За способами переробки
ii. За розмірами компаній (виділення частки ММСП)
iii. За регіонами
iv. За джерелами сировини (господарства населення / підприємства)
v. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом інтерв'ю з учасниками ринку, або через побудову аналітичних моделей) – кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
d. Аналіз тенденцій ринку продукції агро-ММСП з точки зору експертів, учасників ринку та тенденції, виявлені в ході опитування – за результатами опитувань, кількісних та якісних інтерв’ю, фокус-групового дослідження
e. Аналіз поточного рівня розуміння агро-ММСП поняття маркетингової стратегії
2. Державне регулювання галузі. Загальний огляд законодавчих актів з безпечності продуктів харчування, що діють на території України, з наданням переліку джерел (без юридичних рекомендацій, ключова інформація для формування стратегії)
3. Основні оператори ринку (аналіз сегменту ММСП: ким представлені взагалі та чи є цікаві для огляду господарства)
a. Аналіз представленості операторів на ринку (аналіз сегменту ММСП: ким представлені взагалі та чи є цікаві для огляду господарства) - кабінетним способом з застосуванням результатів опитування
b. Перелік операторів сегменту ММСП досліджуваних ринків, чий досвід буде використовуватись при підготовці стратегії, та їхній опис
c. Виділення операторів, названих в ході опитувань та фокус-групових дискусій
d. Структурування операторів (за товарними сегментами, спеціалізацією, каналами збуту, регіонально)
e. Канали комунікації основних операторів
4. Зовнішня торгівля фермерською продукцією (за наявністю, загальний огляд) – кабінетним способом
5. Ціна і ціноутворення на ринку – кабінетним способом з продзвоном ключових операторів
a. Середні поточні ціни на продукцію за сегментами
i. Мас-маркет (супермаркети)
ii. Фермерські продукти формату торгівлі на ярмарках та ринках
iii. «Крафтові» фермерські продукти
b. Опис факторів, що впливають на формування ціни
6. Споживачі і їх вподобання (Аналіз результатів опитування та фокус-групових інтерв’ю)
a. Портрет споживача продукції агро-ММСП (в сегменті В2В та В2С)
b. Вплив пандемії COVID-19 на купівельні переваги вибору
c. Насиченість окремих товарних сегментів
d. Канали купівлі продукції агро-ММСП та моделей закупівлі на В2В ринку
e. Основні чинники, що сприяють вибору продукції агро-ММСП (місце, частота, пакування, брендинг)
f. Можливі стоп-фактори
g. Готовність купувати продукцію за цінами, вище ніж в супермаркетах
h. Ступінь задоволеності споживачів продукцією агро-ММСП
i. Аналіз пошукових запитів, пов’язаних з фермерською продукцією
7. Вплив асоціацій, об’єднань, учасників ланцюгів збуту та експертів на розвиток ринку (результат глибинних інтерв’ю та фокус-групових дискусій) – побажання до учасників, бачення розвитку сегменту
8. Канали збуту продукції – кабінетним способом, за результатами опитувань, кількісних та якісних інтерв’ю, фокус-групового дослідження (відповідно до п.8 Технічного завдання)
a. Опис і оцінка структури продажів по каналах (ринки, супермаркети, еколавки, онлайн)
b. Вимоги та побажання учасників каналів збуту до ММСП (результат глибинних інтерв’ю)
c. Аналіз розташування фермерських магазинів в містах України (загальний аналіз принципів розміщення, прив’язки до інших магазинів)
9. Аналіз просування продукції агро-ММСП
a. Аналіз існуючих каналів в цілому
b. Аналіз каналів, що використовуються в сегменті гравцями (онлайн-канали)
- Сторінки в соціальних мережах
- YouTube
- Інтернет-магазини (пром.юа, розетка, Флагма)
c. Аналіз офлайн-каналів, існуючих та перспективних
- Форуми
- Конференції
- Ярмарки
- Галузеві асоціації
- Рейтингові заходи (за наявністю)
10. Асортимент продукції, представлений на ринку (товарна група – продукт переробки – відомі представники) – кабінетним способом
11. Висновки. Прогнози розвитку галузі– кабінетним способом
a. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
b. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку (базовий, оптимістичний та песимістичний сценарій з визначенням факторів впливу)
12. Інвестиційна привабливість напрямків (за галузями) – кабінетним способом
a. SWOT-аналіз ринкового спрямування
b. PEST-аналіз факторів впливу на ринок (з оцінкою рівня впливу фактора)
1. Ємність ринку риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
2. Ємність ринку риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
3. Перелік найбільших підприємств в сегменті ММСП на ринку аквакультури і продуктів переробки з розподілом за КВЕД і групами (середні, малі, мікро)
4. Оператори ринку аквакультури та продуктів переробки в Україні в сегменті ММСП, чий досвід буде використовуватися при підготовці стратегії
5. Оператори ринку, чиї назви прозвучали на телефонному опитуванні
6. Структура імпорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки за товарними групами в 2015-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
7. Географічна структура імпорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2017 та 2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
8. Структура експорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки за товарними групами в 2015-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
9. Географічна структура експорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2017 та 2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
10. Середні поточні ціни на рибну продукцію за сегментами в мас-маркеті, грн./кг, з ПДВ
11. Поточні роздрібні ціни на фермерську продукцію, грн./кг, з ПДВ
12. Поточні роздрібні ціни на «крафтову» фермерську рибну продукцію, грн., з ПДВ
13. Представленість обраних операторів ринку в соцмережах
14. Представленість обраних операторів ринку на торгових інтернет-майданчиках
15. Товарні групи продукції, представлений на ринку та її виробники
16. SWOT - аналіз ринку аквакультури і продуктів її переробки в Україні
17. PEST - аналіз ринку аквакультури і продуктів її переробки в Україні
1. Динаміка виробництва риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
2. Динаміка виробництва риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
3. Динаміка ємності ринку риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
4. Динаміка ємності ринку риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
5. Структура виробництва рибної продукції за способами переробки в 2020 р.
6. Структура ринку аквакультури та продуктів переробки за типами господарств, в грошовому вираженні, %
7. Структура ринку аквакультури та продуктів переробки за регіонами станом на кінець 2019 р. в сегменті ММСП, в грошовому вираженні, %
8. Структурування операторів ринку аквакультури та продуктів переробки в сегменті ММСП за спеціалізацією, кількість підприємств
9. Структурування операторів ринку аквакультури та продуктів переробки в сегменті ММСП за регіонами
10. Структурування операторів ринку аквакультури та продуктів переробки в сегменті ММСП за каналами збуту
11. Динаміка імпорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
12. Динаміка імпорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
13. Динаміка експорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
14. Динаміка експорту риби, морепродуктів та продуктів їх переробки в 2016-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. дол. США, %
15. Структура факторів, які впливають на ціну рибної продукції
16. Вплив карантинних обмежень на споживання продуктів
17. Самозабезпеченість країни різними видами харчової продукції, %
18. Чинники вибору продукції агро-ММСП
19. Частота купівлі продукції агро-ММСП
20. Умови, за яких споживач не придбає фермерський продукт
21. Готовність споживачів переплачувати до 30% вартості за продукт невеликого фермерського господарства з унікальними смаком і якістю
22. Динаміка та структура пошукових запитів, пов’язаних з аквакультурою та продуктами переробки, в березні 2020-лютому 2021, тис. запитів
23. Охоплення каналів продажів риби, морепродуктів та продуктів їх переробки
24. Прогнозна ємність ринку аквакультури і продуктів її переробки в 2021-2023 рр., в грошовому вираженні, млрд. дол. США, %