Зростання попиту на бадьорість: тенденції вітчизняного кавового ринку
5167

Зростання попиту на бадьорість: тенденції вітчизняного кавового ринку

В Україні також фіксується стабільне зростання попиту на каву і кавові продукти. Споживання цього напою відбувається в двох основних сегментах - це готелі, ресторани, кафе (HoReCa) і роздрібна торгівля.

Серед торгових точок найбільший збут кави (близько 50%) здійснюється через супермаркети. HoReCa займає близько 15% з структурі вітчизняного ринку кави, але ця частка збільшується. Хоча криза 2013-2016 років призвела до зниження купівельної спроможності населення, вона не зробив істотного впливу на розвиток культури пиття кави в нашій країні. Все більше українців віддають перевагу випити чашку напою, що бадьорить в кафе або ресторані, а не вдома або в офісі. За статистикою у сучасному динамічному світі людина відчуває підвищені фізичні та психологічні навантаження. У такій ситуації виростає популярність продуктів, що надають тонізуючу дію на організм. Одним з таких продуктів є кава. Кофеїн, що міститься в цьому напої стимулює життєві процеси і сприяє підвищеному виробленню ендорфіну, відомого як «гормон щастя».

Cередній житель нашої країни випиває не вдома близько 100 чашок кави в рік. Причому фокус попиту все більше зміщується з розчинної на натуральну зернову каву.
В даний час на вітчизняному кавовому ринку сформувалися три основні сектори споживчих переваг:
• кава в зернах або мелена;
• кавовий напій швидкого приготування;
• кава розчинна.

При виборі конкретного виду кавової продукції покупці керуються насамперед особистими смаковими уподобаннями. Вони звертають увагу на сорт кави, спосіб його обробки і приготування.

У минулому році більше половини покупців кави купували одну упаковку в місяць, третина - одну в дві-три тижні і всього 2% - частіше ніж раз на тиждень. Основними орієнтирами для споживачів при виборі кавової продукції є торгова марка, країна-виробник і ціна товару. Найбільш популярною в українців торговою маркою в 2017 році є ТМ Jacobs (Монделіс Україна). Випускаючи продукцію у всіх 3-х основних сегментах, дана торгова марка поступається першим місцем по споживчих перевагах тільки в секторі «кава в зернах і мелена», де лідером є Lavazza. Вітчизняні торговельні марки представлені в рейтингу вподобань споживачів в сегментах «кава в зернах або мелена» ( «Кава зі Львова», 3 місце) і «кавовий напій швидкого приготування» ( «Галка», 4 місце).

Розвиток внутрішньоукраїнського кавового ринку і зростання попиту на цю продукцію сприяли збільшенню її виробництва в нашій країні. Його обсяги стабільно ростуть з 2013 року, збільшуючи частку вітчизняних виробників на ринку України, хоча імпорт все ще становить 80% від загального його обсягу.

Незважаючи на те, що в 2015 році в результаті «картельної змови» найбільших країн-виробників кави (Бразилія, В'єтнам, Колумбія, Індонезія) вартість зерен була піднята на 20%, Україні вдалося уникнути негативного впливу цього фактора на власне виробництво шляхом укладення двосторонніх договорів з експортерами про безмитне постачання.

Збільшення експорту з нашої країни кави вітчизняних торгових марок, що спостерігається з 2016 року, служить ще одним драйвером розвитку цього ринку. Однак в цілому його обсяг незначний, щоб говорити про суттєві тенденції до зростання.

У 2018 році очікується підвищення ціни на кавові зерна через низький прогнозований врожай цієї культури. Але даний фактор не матиме значного впливу на ринку кави як в світі, так і в Україні, оскільки попит на цей продукт вже досить тривалий час перевищує пропозицію.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами