У зростання: огляд ринку ягідних культур України
3400

У зростання: огляд ринку ягідних культур України

Попит на ягоди на світовому ринку постійно зростає. За останнє десятиліття він подвоївся і продовжує збільшуватися. Під впливом ідей здорового способу життя люди прагнуть вживати натуральні вітаміни цілий рік. А це не тільки ягоди в чистому вигляді, але ще і різноманітна продукція з їх додаванням: кисломолочна, кондитерська та ін.

Українські аграрії також не стоять осторонь від загальносвітових трендів в області споживання ягід. Зростання світового ринку ягід дозволив їм наростити експорт цієї продукції. Після виникнення проблем в російському напрямку, експортери українських ягід більше орієнтуються на ринок Євросоюзу.

Показники внутрішнього ринку поки не відновилися після впливу кризових явищ в економіці. Падіння купівельної спроможності українців в поєднанні з подорожчанням собівартості виробництва ягідної продукції привели до скорочення їх попиту. Так як основний обсяг вирощених ягід споживається всередині країни, то навіть збільшення експорту не змогло втримати валовий збір ягід в Україні від падіння, хоча і значно пом'якшило його.

Традиційними лідерами українського ягідного ринку є полуниця, малина і чорна смородина.

За останню п'ятирічку найвища місткість ринку полуниці була зафіксована в 2013 році. Наступні три роки обсяги споживання цієї ягоди стабільно скорочувалися, що викликано наслідками кризи в економіці, про які згадувалися вище. Відновлення полуничного ринку почалося тільки в 2017 році. За підсумками перших трьох кварталів минулого року зростання його ємності склало 11,3% в порівнянні з аналогічним періодом 2016- го.

Менше постраждав від кризи ринок малини. Протягом 2012-2016 років його обсяг перебував приблизно на одному рівні - 30-31 тис. тонн, вагаючись рік від року в межах 3-4%.

Смородина замикає трійку лідерів ягідного ринку. Тут також, як і у полуниці, відзначається плавне щорічне зниження обсягів, починаючи з 2014 року. Правда, на відміну від лідера, негативна тенденція не перервалася і в 2017-му, незважаючи на збільшення посівних площ на 9%. Це пояснюється швидше за все тим, що саджанці смородини в перший рік дають урожай вполовину менше, ніж у другій.

Судячи з усього, якщо не буде різких потрясінь, найгірше для вітчизняних ягідників вже позаду. Доходи населення поступово відновлюються, а значить і пожвавлюється інтерес українців до ягід. Експортери і далі мають намір розширювати обсяги і географію продажів. Особливо зросли поставки за кордон заморожених ягід.

З урахуванням викладеного, в даний час інвестування коштів у вирощування ягід в Україні є дуже перспективним і далекоглядним. Причому, нові господарства більше зосереджуються на вирощуванні не лідерів ринку, таких як полуниця або малина, а ягід, що вважаються в нашій країні нішевими: лохина, чорниця, ожина, журавлина, кизил, брусниця та ін. Такий тренд пояснюється тим, що в даних сегментах ринку поки немає сильної конкуренції і новому виробнику легше завоювати собі «місце під сонцем».

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами