Ринок кондитерських виробів України: коли потовстіння в радість
9651

Ринок кондитерських виробів України: коли потовстіння в радість

Компанія Pro-Consulting регулярно вивчає кондитерський ринок України з метою визначення актуальних параметрів, а також тенденцій його розвитку. Серед готових маркетингових досліджень, на сайті компанії можна придбати аналіз ринку кондитерських виробів (2019 рік), а також аналіз ринку заморожених хлібобулочних і кондитерських напівфабрикатів в Україні.

Елементи солодкого життя

Коли ми збираємося купити що-небудь солодке, то в більшості випадків мова йде саме про кондитерські вироби. І хоча цих виробів досить багато різних видів, їх усіх об'єднує наявність у складі солодкого інгредієнта - цукру, меду, ксиліту, сорбіту або іншого підсолоджувача, також можливе додавання патоки, фруктів або ягід.

Фахівці, що аналізують ринок кондитерських виробів України, поділяють їх на цукристі, шоколадні та борошняні. Відрізняти ці групи одну від одної досить просто - якщо кондитерський виріб не містить борошно або какао, то він цукристий. Прикладами цукристих виробів є:

  • карамель;
  • мармелад;
  • халва;
  • зефір;
  • білий шоколад.

Читати про ринок цукру, меляси та їх відходів в Україні

Кондитерку, до складу якої входить какао, називають шоколадною. Це можуть бути:

  • шоколад в різних формах;
  • шоколадні цукерки;
  • цукристі вироби, покриті шоколадною глазур'ю.

Ну а кондитерські вироби, до складу яких входить борошно, всім добре відомі - це:

  • торти;
  • тістечка;
  • печиво;
  • рулети тощо.

Аналіз ринку кондитерських виробів України показує, що не всі солодощі подобаються нашим співвітчизникам однаково. У вітчизняних споживачів є свої улюбленці, про які ми розповімо нижче.

Солодкий стіл по-українськи

Незважаючи на те, що українці в цілому дуже люблять солодке, економічна криза, що прокотився по країні, досить значно вплинула на структуру споживання кондитерських виробів. Ні, наші співвітчизники не відмовилися від них повністю, аналіз кондитерського ринку України показує, що в період 2014-2015 років вони були змушені переорієнтувалися на більш низьку цінову категорію. Починаючи з 2016 року кондитерський ринок України почав відновлюватися, і його обсяг зріс на 0,1% в порівнянні з 2015-м.

Дивитися структуру готового дослідження: ринок кондитерських виробів в Україні. 2019 рік

Зате в подальшому розвиток ринку відбувався набагато динамічніше. За результатами 2018 року кондитерський ринок України додав в грошовому обсязі відразу 25,1% в порівнянні з 2017-м і досяг показника 20,5 млрд гривень (без урахування тіньового ринку). Вийшов такий непоганий солодкий фінансовий тортик, і дістався він в основному вітчизняним виробникам, так як частка імпорту, хоч і трохи зросла, але не перевищила шести відсотків.

Солодкі фаворити

Як свідчить аналіз ринку кондитерських виробів в Україні, не вся продукція однаково вигідна для виробників. У натуральному вираженні більше половини (55,3%), солодощів, що випускаються - це борошняні вироби, шоколадні продукти разом займають 23,6% в загальному обсязі. Якщо ж розглянути структуру цього ринку в грошовому вираженні, то 26,6% його обсягу в 2018 році було забезпечено за рахунок продажів шоколадних плиток, виручка від печива і бісквітів склала 19,5%, ще 17,3% додали шоколадні цукерки, а на четвертому місці з часткою 15% виявилися шоколад в коробках і пакетах.

Читати про ринок пряників України

Шоколад в плитках став справжнім фаворитом українських покупців в 2018 році. Грошовий обсяг його продажів збільшився найбільше в порівнянні з роком раніше - на 29,8%. На другому місці за зростанням продажів розташувалися шоколадні батончики - плюс 26,6%, на третьому - жувальні цукерки - плюс 25%.
Учасники ринку жорстко конкурували один з одним за увагу покупця, в результаті шоколадні плитки стали продуктом, який найбільше просувається. Найбільш поширеним маркетинговим прийомом при цьому було тимчасове зниження ціни.

Солодкий обман вже не проходить

Кондитерський ринок України з його високою конкуренцією вимагає від своїх суб'єктів проведення продуманої цінової політики. Найбільше в 2018 році виграли ті, хто стримував бажання підняти ціни, вкладався в рекламу, вносив цікаві для споживачів зміни в асортиментну лінійку. Прикладом може служити успішне просування шоколадного батончика Snickers Super +1.

З іншого боку, ринок кондитерських виробів України навчив покупців уважніше ставитися до вибору солодкої продукції. Тепер фокуси виробників з керуванням ціною за рахунок зниження ваги, збільшення обсягу пакувальної коробки або спрощення рецептури вже не проходять, а розглядаються як спроба обману, що тут же негативно відбивається на репутаційному тлі навколо компанії.

Читати про бізнес-план відкриття міні-пекарні

В результаті кондитери змушені діяти набагато тонше, розвиваючи додаткові бюджетні лінійки продукції. Наприклад, замість цільної плитки шоколаду можна купити дешевшу шоколадку з наповнювачем. Багато покупців розглядають такий варіант як можливість спробувати нові смаки. Найбільше в 2018 році зросли продажі шоколадних плиток з цільними горіхами - плюс 77,4% в порівнянні з 2017 роком.

Солодкі пропозиції для малого бізнесу

Кондитерський ринок України не обмежується тільки відносинами в системі виробник - кінцевий споживач. Тут існує і розвивається сегмент, який дуже цікавий для міні-пекарень, операторів готельно-ресторанного сектора, сервісів швидкої доставки їжі в офіси і інших бізнесів зі сфери громадського харчування. Всі вони із задоволенням купують заморожені напівфабрикати кондитерських виробів. Зазначений сегмент вивчався компанією Pro-Consulting в рамках аналізу ринку заморожених хлібобулочних і кондитерських напівфабрикатів.

Згідно з результатами проведеного маркетингового дослідження, основними факторами розвитку цього сектору ринку є:

  • зростання кількості малих пекарень, які можуть дуже легко змінювати асортимент продукції відповідно до запитів клієнтів;
  • популярність пекарень-кафе, де можна не тільки купити свіжий кондитерський виріб, але і тут же спробувати його;
  • широке застосування при виробництві напівфабрикатів сучасних технологій з високим ступенем автоматизації, що дозволяють випускати широкий спектр продукції високої якості.

Читати про ринок громадського харчування (HoReCa, кейтеринг, АЗС)

Солодке нагадування про любов

Ринок кондитерських виробів України, як жоден інший, реагує на святковий настрій наших громадян. Наприклад, у Великодній тиждень і перед Новим роком продається найбільше цукерок на вагу, а цукерки в коробках добре йдуть перед святом 8 березня.

Сьогоднішній День всіх закоханих також не обійдеться без солодких подарунків для коханих, і якщо їх буде більше, то від цього покращаться і кондитерський ринок України, і настрій українського суспільства в цілому.

Замовити дослідження іншого ринку

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами